Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#178 — Fake news

Iedereen ziet dat het niet waar is
maar niemand zegt er wat van
Het is niet waar maar
Wat is waar?
En wie is iedereen?

Iedereen zegt dat het niet waar is
En niemand ziet er wat in
Het kan niet waar zijn maar
Wie is niemand?
En waar is iedereen?

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Bartsnel, De herhaling in de tweede strofe van de regel van Ted van Lieshout (en dan met 'ziet' in plaats van 'zegt') vind ik sterk. Ook het nadenken over het woordje waar en de woorden iemand en niemand is mooi. Weinig aan toe te voegen, ik heb het met plezier gelezen. Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:) Als je maar lang genoeg zo doorgaat, blijft er niets meer over van de betekenis. Tikje ontregelend, ik hou er wel een beetje een nikserig gevoel aan over.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi die hehaling zeg. Trouwens het hele gedicht spreekt me aan, inderdaad een beetje ontregelend zoals Ostinato schrijft, maar dat is juist mooi.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook origineel! Bevat tegelijk een kritisch oordeel. Beetje cynisch. (1e strofe) en dan de wending --Leuk gevonden

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Bart. Ja voor mij ook wat ontregelend en filosofisch, tegelijkertijd een waarheid als een koe. Knap gedaan. Fijn weekend.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Veel dank voor de lovende reacties. Dat ontregelende, ik ben blij dat dat eruit kwam. Dat gevoel heb ikzelf heel sterk bij dit onderwerp. Ik vraag me af of ik zal wennen aan een tijd dat publieke opinie en clicks bepalen wat waar is en en feiten en onderzoeksjournalistiek geen rol meer spelen. "Waar is iedereen" is hierin heel dubbel. Als vraag — waar is de verontwaardigde massa die dit niet pikt — maar ook als stelling; als iedereen het zegt is het waar. En waar sta je als fictie-schrijver in deze discussie...