Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#178 De nieuwe kleren van de keizer

Heel hoog in zijn ivoren toren trok hij zijn nieuwe mantel aan en streek met zijn vingers over licht gesponnen loze beloftes, duur afgestikt met meters trots Hij gromde even naar zijn spiegelbeeld; die held, een rots, the best man for the job Iedereen zag dat het niet waar was, maar niemand zei iets, nee.. Ze verborgen bang zijn naakte waarheid Juichten domweg vrolijk mee.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vroeg me ook al af, of de regel enigszins aangepast mocht worden en vind dat je hem mooi toegepast hebt. Hans Christian Andersen reikt je bij deze de hand en zal dit kunnen waarderen. Mooi gedicht

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor je reactie Edith! Ik denk wel dat mijn gedicht misschien wat lastiger te lezen is voor de mensen die het sprookje niet kennen.. En oh, wat zou ik meneer Andersen toch graag die hand geven! :)

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Edwinchantalenq... Loze beloften als de nieuwe kleren van de keizer, en dan ook nog afgestikt met meters trots... Mooi gevonden en een goede vergelijking, vind ik. Je verraste me ermee, dank. Mocht je er nog aan willen schaven: ik vind de regel van Ted van Lieshout hier wel goed passen qua thematiek maar ik aarzel of de regel iets toevoegt: door de loze beloften en de meters trots heb je al wel door hoe het zit. Misschien kun je dat ondervangen door de laatste twee regels te veranderen: misschien een uitleg waarom ze niets zeiden? Of weer anders? Nog zo'n verrassende vergelijking? Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Edwinchantalenq... Loze beloften als de nieuwe kleren van de keizer, en dan ook nog afgestikt met meters trots... Mooi gevonden en een goede vergelijking, vind ik. Je verraste me ermee, dank. Mocht je er nog aan willen schaven: ik vind de regel van Ted van Lieshout hier wel goed passen qua thematiek maar ik aarzel of de regel iets toevoegt: door de loze beloften en de meters trots heb je al wel door hoe het zit. Misschien kun je dat ondervangen door de laatste twee regels te veranderen: misschien een uitleg waarom ze niets zeiden? Of weer anders? Nog zo'n verrassende vergelijking? Schrijf ze, Greetje Kruidhof
Hallo Greetje, Heb wat lopen puzzelen en de laatste 2 zinnen aangepast. Heb geprobeerd duidelijk te maken waarom men niets zegt. De nieuwe kleren van de keizer Heel hoog in zijn ivoren toren Trok hij zijn nieuwe mantel aan en streek met zijn vingers over Licht gesponnen loze beloftes, Duur afgestikt met meters trots Hij gromde even naar zijn spiegelbeeld En zag een held, een rots, the best man for the job. Iedereen zag dat het niet waar was, Maar niemand zei iets, nee Hoop gelooft nu eenmaal graag in sprookjes En de keizer zonder kleren? daar kon ze echt niets mee

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Edwin. Heel mooi gedaan vind ik. Je eerste versie vind ik sterker, maar dat is persoonlijk hoor. Ze verborgen bang zijn naakte waarheid Juichten domweg vrolijk mee. Heel sterk beeld. Fijn weekend.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mooi werk. En wie het sprookje niet kent, verdient het te leren kennen. Voor mijn gevoel mogen de laatste regels ook wel weg. Dan laat je nog wat ruimte voor de lezer.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie commentaar Hadeke en Cora! Weet zelf ook nog niet welk einde mijn voorkeur heeft. En de 2 laatste regels weglaten is inderdaad ook een optie! Bedankt voor het meelezen!