Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 178 Zwarte zwaluw

Zwaluw, ach, zwaluw Mijn zwerm vindt dat ik een hartenbreker ben, ik ben me van geen kwaad bewust. Ze noemen me boers en zelfs belust en dat ik alleen maar denk aan baltsen. Tja, wellicht ben ik een vreemde lokvogel toch breng ik zwoel zomerse warmte in. Kijk mij eens lustig dansen en sjansen met mijn witte duivin Iedereen ziet dat het niet waar is, maar niemand zegt er wat van. Tjiss …

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Levina, Die laatste regel is een mooie vondst: het tsjilpen van de vogel, ik zie het baltsgedrag er dan bij. En door die regel van Ted van Lieshout op het einde te zetten, vraag je je als lezer af wat nou waar is en wat niet waar. Originele invulling van de opdracht zo. Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je voor je fijne feedback Greetje. Terwijl ik het schreef voelde ik de warmte van de zwoele zomeravonden. Ik kijk altijd met plezier naar de boerenzwaluwen die elke avond tikkertje spelen. Mooi om naar te kijken en om naar te luisteren. Ik had er graag een filmpje met geluiden bijgeplaatst. Maar of dat kan en hoe?

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook al zo mooi, en dan een zwaluw met een witte duivin. Hoe charmant.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook al zo mooi, en dan een zwaluw met een witte duivin. Hoe charmant.
Dank je Edith E. Ik heb apartheid hierin willen verwerken.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina wat een mooi beeld schets je hier. Idd ik las de apartheid erin, dat maakt het zo mooi. Zo is het al dartel: de zwaluw en de witte duif, die diepgang maakt het gedicht fantastisch. Ik heb er van genoten, dank je, fijn weekend.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi hoor. (De titel maakt mij wel een beetje triest.)
Dank je N.D.D. Vaak verwerk ik muziek in mijn schrijfsels of ik verwijs naar een song. Ik hoorde hier het lied, zwaluw, ach, zwaluw.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi geschreven. In mijn oren klopt ie (ook met ritme). Ik zie de zwerm vogels voor mij, evenals de dans naar de duivin (origineel gevonden dat woord).

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, ... wat lief en romantisch geschreven. Je neemt me mee. Met heel veel plezier gelezen.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Levina, Mooie sfeer gecreëerd! Ik hou van zwaluwen en zwoele avonden. Zwoele avonden waarin alles kan gebeuren...of toch niet

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi geschreven. In mijn oren klopt ie (ook met ritme). Ik zie de zwerm vogels voor mij, evenals de dans naar de duivin (origineel gevonden dat woord).
Ha Corine, Dank je voor je leuke reactie. Het mooi geschreven in mijn oren, ga ik onthouden. En ja, ik voelde het ritme zelf ook. En de duivin vond ik stiekem ook iets hebben van een duivelin.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, ... wat lief en romantisch geschreven. Je neemt me mee. Met heel veel plezier gelezen.
Ha Riny, Vlogen we samen even gezellig op. Fijn dat je het met plezier hebt gelezen; ik heb het met plezier geschreven.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Levina, Mooie sfeer gecreëerd! Ik hou van zwaluwen en zwoele avonden. Zwoele avonden waarin alles kan gebeuren...of toch niet
Ha Danjella, Dank je voor je sfeervolle reactie. Ook ik kijk weer uit naar de zwaluwen. Ik kan daar in de zwoele zomeravonden met plezier mijn tijd aan verdoen.