Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#178 - Iedereen weet dat het niet waar is

Keizerlijk paraderend, op dat kleine podium, torent hij boven allen uit. Zelfs de banken kreunen onder het gewicht van zoveel grote woorden. Liefde, ja, dat is het hoogste goed, al duurt het nog zo lang. Te weten waar we heen gaan is oude taal met nieuwe akkoorden. Iedereen ziet dat het niet waar is, maar niemand zegt er wat van.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Erik Jan De banken die kreunen onder het gewicht van de woorden, dat springt er voor mij uit. Een mooie vergelijking die je meteen het gedicht intrekt. Door de regel van Ted van Lieshout aan het eind te plaatsen, heb je een goed einde want door die regel moet je het hele gedicht nog eens lezen om te zien wat nu waar of niet waar is. Mocht je nog willen schaven, misschien de vierde strofe. Die valt er voor mij wat uit, en ik weet niet of je hem wel nodig hebt. Maar dat kan ook persoonlijk zijn. Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi, beeldend beeldspraakgedicht!

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat leuk, dank voor jullie reacties! Dit was mijn eerste inzending, erg leuk dat er dan mensen reageren. @poezie coach greetje: ik vind de vierde strofe zelf ook het minst. Dank voor je comment!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Erik Jan, Zoals Ostinato schreef: je gedicht zet aan tot nadenken. De tweede alinea vind ik het mooist. Grote woorden, ze kunnen zo leeg zijn. Dat is wat ik uit je gedicht haal. Weet niet of dat is wat je bedoelt, maar dat maakt ook niet zoveel uit.

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Erik Jan, Grote woorden, ze kunnen zo leeg zijn. Dat is wat ik uit je gedicht haal. Weet niet of dat is wat je bedoelt, maar dat maakt ook niet zoveel uit.
Ja, dat bedoelde ik ermee te zeggen :) Dank je!

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Erik Jan Het gedicht spreekt mij aan. Ik zie meteen een dominee en een sfeer als knielen-op-een-bed-violen. De zin: "al duurt het nog zo lang" kan ik niet helemaal plaatsen. Deze zinnen vind ik meesterlijk. Zelfs de banken kreunen onder het gewicht van zoveel grote woorden. Te weten waar we heen gaan is oude taal met nieuwe akkoorden. Groetjes Corine