Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 178 De lichtflits

De lichtflits. Opgewonden vertelt de buurvrouw aan iedereen die het weten wil, over de lichtflits in de ochtend, die zij gezien heeft op de dag dat zij geloofde dat de wereld zou vergaan. Het bewijs is er nu, zegt ze. Iedereen ziet dat het niet waar is, maar niemand zegt er iets van. Op 29 Februari 2017 om 14.30 uur zou het einde zich voltrekken, op die ene dag die nergens te vinden is, het bewijs is er nu, zegt ze. De wereld is er nog , maar dat was een foutje in de berekening tenminste volgens de neef van de man van de buurvrouw

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Schrijfgraag, De eerste strofe vind ik heel verrassend, die loopt heel goed en het is heel overtuigend. Ik zie ook meteen een vrouw voor me die ik zelf ken en die dit gezegd zou kunnen hebben... Ook het einde vind ik goed, het is relativerend en grappig. Fijn om te lezen. Mocht je nog willen schaven: misschien de tweede strofe. Voor mijn gevoel zeg je dingen daarin twee keer en dat maakt je gedicht zwakker. Misschien gewoon beginnen met de regel van Ted van Lieshout en dan nog zo'n verrassing erachter? Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Greetje, Bedankt voor je feedback. De tweede strofe heb ik helemaal veranderd. Misschien is deze versie iets beter. Bedankt voor je tip en je aardige reactie.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik vind hem ook leuk en origineel. Lekkere uitsmijter idd. Ben heel benieuwd of je de 2e strofe nog sterker kunt maken! Graag gelezen.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Komische bewijsvoering haal je hier aan, een dag die niet bestaat!!!! Hoe bestaat het... Hij is goed hoor en grappig!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijke humor Schrijfgraag72. Nostradamus op zijn best. Fijn weekend.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijke humor Schrijfgraag72. Nostradamus op zijn best. Fijn weekend.
--------------------------------------- Wat een compliment, dank je en ook een fijne zondagavond nog.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wat een mooie verwerking van de dichtregel Schrijfgraag. Ik zie zo'n buurvrouw ook helemaal voor me. Ik reageer natuurlijk erg laat maar wat mij betreft mogen die laatste twee regels zelfs weg.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je, Mechtilde. Ik heb er steeds zoveel aan veranderd dat inderdaad de laatste twee regels er misschien niet meer goed toe doen. Dank je!