Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#177 UFO

Het regent. Mijn vingertoppen volgen de sporen die de druppels over de ruit trekken. Ik denk aan mijn eerste dag hier. “Regen,” had Marion gezegd, “ré – gèn.” Ze had het raam geopend en haar hand eruit gestoken. “Nat,” had ze gezegd. Mijn vingers probeerden de druppels te volgen, maar ze pakte mijn hand, draaide hem open en hield hem stil, zodat ik het tikken voelde in mijn handpalm. “Nat,” zei ze nog een keer. “Nat,” zei ik. “Weet je nog?” vraagt ze. Ik knik. “Lang geleden,” gaat ze verder, “wat waren we nog jong, toen.” “Naïef.” “Misschien. Heb je spijt?” Ik schud. Ze pakt mijn hand zoals toen, maakt met haar vrije hand de druppels na in mijn palm. “Nat,” glimlach ik. “Je eerste woord.” Ze heeft me al mijn woorden geleerd. Heimwee. Discriminatie. Onmogelijk. Ook spijt. Ik kijk naar de rimpeltjes rond haar ogen. Kraaienpootjes. Lachrimpeltjes. Mijn duimen volgen de rimpels die van vlak naast haar neus naar haar mondhoeken lopen. Ze worden dieper terwijl ik het doe. Haar lachen is aanstekelijk. Mijn antennen kriebelen. Ik zou op geen andere planeet liever zijn.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel gevoelig verteld, Schrijvenmaar, hoe je de regendruppels met samen met je moeder beleeft en dan op het laatst de schrijfopdracht er in weet te brengen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Moeder? Dacht ik eens een heel eenduidig verhaal geschreven te hebben, ben ik toch niet duidelijk genoeg ... Bedankt voor je reactie, Jules.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Lief en teder, dat is jouw verhaal voor mij. En hoewel je niks over de ik vertelt zie ik een klein kwetsbaar wezentje voor mij, een soort ET. Knap gedaan!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marceline, Maria en Annemieke, bedankt voor jullie reacties. Lief, teder en mooi heb ik er wel in willen stoppen. Vreesde misschien te zoetsappig te worden, dus blij dat dat niet jullie eerste reactie is.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi! Dacht ik even dat je 'mijn hoofd' vergeten was na 'Ik schud'. Leek me niks voor jou, je schrijfwerk kennende. Aan het eind komt de aap uit de mouw, nou ja 'aap'? ;) Mooi subtiel het onaardse verweven, Schrijvenmaar. Ben nu wel een beetje jaloers, wetend dat ik jouw schrijfstijl hooguit zou kunnen na-apen (om in stijl te blijven). Ik zeg het nog maar eens: het lijkt zo bedrieglijk eenvoudig geschreven - en juist dat maakt je werk van grote klasse. Mijn idee. Ik lees je zo graag.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Subtiel zoals alleen jij dat kan. Vlak voor het einde dacht ik nog, ja waar blijft nu de directe verwijzing dat we hier met een niet menselijk wezen te maken hebben en toen...Inderdaad ook aandoenlijk. :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag schrijvenmaar, Een heel teder verhaal met fijne woorden. Graag gelezen. Alleen met de laatste zin heb ik het een beetje moeilijk, maar dat kan aan mij liggen. Ontbreekt het woordje 'willen' niet? Ik zou niet liever willen zijn op een andere planeet? :o Veelzeggende tekst met 'weinig' woorden. Proficiat.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Alleen met de laatste zin heb ik het een beetje moeilijk, maar dat kan aan mij liggen. Ontbreekt het woordje 'willen' niet? Ik zou niet liever willen zijn op een andere planeet? :o .
Ik zou liever ergens anders zijn, ik zou liever geel zijn, ik zou liever een aap zijn; ligt het willen niet in de betekenis besloten? Ik mis het zelf helemaal niet; wie heeft er nog een mening?