Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#177 Ufootje

Ufootje Vandaag gaat Marijke wandelen langs de rivier, ze heeft vrij genomen en heeft ineens zo’n behoefte om in haar eentje een lange wandeling te maken, dromen langs de rivier. Ze doet haar jas, muts en handschoenen aan en gaat op weg. Er staat een flinke wind en de hemel is strak blauw, daar houdt Marijke van. Er zijn weinig mensen op de dijk, ze staart de verte in over de uiterwaarden naar het snelstromende water. Haar haren waaien alle kanten op, haar wangen worden rood en haar ogen tranen van de wind. Ze stapt stevig door en haar blik richt zich op haar laarzen, goed dat ze die heeft aangetrokken. Ze ziet een klein rond glinsterend ding op haar rechter laars, iets dat zich naar boven voortbeweegt, ze schudt haar been maar dat ding blijft op haar laars naar boven klimmen . Ze hoort een vreemde klank uit dat ronde blauwzwarte ding komen en ze zegt in zichzelf dat het nu niet gekker moet worden. Het ding wordt plotseling knalrood en zegt met een soort mechanische stem ‘neemt u mij niet kwalijk, ik moet eten’. Marijke verstijft. Ze probeert gewoon te doen en te vragen wat hij dan wil eten maar haar angst zit al in haar stemgeluid. Het ding zal toch niet van vlees leven, niet te hopen, dus vraagt Marijke hoe ze “Het” aan eten kan helpen. Ze bekijkt “Het” nog eens goed en ziet tussen het rood een paar scherpe heel dunne vijltjes zitten, ze doet haar laars uit en net op het moment dat het ding van de laars op haar knie zou klimmen heeft ze hem al in het gras gegooid. ‘Zo,’ schreeuwt ze naar het ding, ‘wat kan ik voor u doen om u aan eten te helpen.’ Zwakjes antwoordt Het Ding ‘vlees, vlees’. ‘Voordat ik u helpen kan zal ik me even voorstellen, dat is wel zo netjes. Marijke Janssen, aangenaam, en wie bent u?’ ‘Ufootje,’ komt er zachtjes uit. Het Ding lijkt verzwakt, Marijke voelt een sterke neiging om te helpen. ‘Als je van mijn laars afgaat en hier blijft wachten, haal ik wat vlees voor je. Wat wil je en hoeveel kan je op?’ ‘Drie en halve kilo paardenvlees, rauw is het lekkerste voor mij.’ Drie en halve kilo voor zo’n klein dingetje, dat is toch niet mogelijk. ‘Versta ik u goed, Ufootje, drie en een halve kilo.’ Marijke hoort niets meer, kijkt en ziet dat het rood nu roze is geworden, het ding schudt met zijn vijltjes en kruipt langzaam van de laars af. In een razende vaart gaat Marijke naar de slager in de hoop daar paardenvlees te kunnen kopen en met drie en halve kilo rent ze weer naar de dijk. Het ding ligt nu slapjes in het gras, ze gooit het vlees voor hem neer en hij begint langzaam te eten, met zijn vijltjes snijdt hij het vlees door en na ongeveer tien seconden heeft hij de hele boel op. Marijke kijkt hem aan, tot haar grote schrik ziet zij hem groeien en groeien en voordat ze weg wil rennen pakt het ding haar met zijn blauwgroene vijltjes vast. ‘Waar gaat u naar toe, als ik zo onbeleefd mag zijn om dat te vragen?’ zegt het ding. ‘Oh.., nergens, ik moet naar huis, eh… ik heb een afspraak. ’ ‘U heeft een grote fantasie en wil deze kennelijk met mij delen, maar het zou verstandiger zijn als u de realiteit onder ogen zag.. Met andere woorden, u liegt en daar is geen reden voor. Even tussen u en mij als ding BEDANKT voor het VLEES .’ ‘Graag gedaan, natuurlijk. Ik zou nu graag willen gaan als het u belieft’. Marijke schrikt van haar eigen woorden. Wat praat ik ineens raar, ‘als het u belieft’, zoiets zeg je toch niet. Ik zit hier op de dijk zomaar tegen een ding aan te praten, wat is er in Godsnaam met mij aan de hand. Ze kijkt nog even naar het ding en ziet druppeltjes langs de blauwgroene vijltjes sijpelen. Marijke krijgt ineens ook zo’n enorme zin in paardenvlees, ze lust wel tien kilo., ze rent naar de slager koopt al zijn vlees op en propt het in de winkel al rauw naar binnen. Marijke begint te groeien, ze voelt zich geweldig, krachtig en energiek, ze rent naar de dijk en kijkt of ze Ufootje nog kan vinden om te bedanken. Maar de dijk is leeg behalve de vijltjes in een klein rood plasje aan de rand van het gras.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Schrijfgraag wat een heerlijk fantasierijk verhaal. Het rode plasje op het eind is me niet helemaal duidelijk maar ik heb hier echt van genoten.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, Dank je voor je reactie. Tja, Het Ufootje eindigt als een rood plasje en dus misschien straks Marijke ook. Maar kennelijk was het niet duidelijk genoeg. Ik ga kijken of ik het duidelijker kan maken.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@schrijfgraag, Het kan volledig aan mij liggen ( veel gelezen en geschreven) beetje duf. Misschien is het voor anderen volstrent duidelijk. Nu je het zegt, de ik ik ach ja tuurlijk.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hai Schrijfgraag, Een erg grappig verhaal, maar ik was het ook even kwijt met het rode plasje. Wellicht een hint dat het ufootje begint te lekker voordat HP naar de slager rent? En wellicht de vijltjes in het plasjes als stille getuige?

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Darkvalley, Dank je voor je tip. Ik ga het aanpassen, wist zelf even niet meer hoe ik het moest oplossen.... Morgen is er weer een verbeterde versie. Dank nogmaals,

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hai Loes, Persoonlijk vind ik de afsluiter nu open en spannend. Het voelt alsof er nog veel meer gaat komen, is ufootjes gesmolten of is dat nu de hp geworden / was al de hp of... de mogelijkheden :) Vragen om een mening, ik ben er maar een van vele / het gaat er zeker om wat je er zelf van vind. :) Als jij het niets vind, dan schrappen en herschrijven totdat je iets hebt waar je wel tevreden over bent.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Schrijfgraag, Je doet je avatarnaam alle eer aan: schrijfgraag. Het is toch heerlijk dat je je zo aan je fantasie kunt overgeven? Schrijf maar lekker door, fantaseer er maar op los. Dat kan met dit onderwerp en dat was ook mijn bedoeling toen ik de opdracht plaatste. Na al het erotisch gedoe en het zoete wiegeliedje mocht er wel eens een 'stuk vlees' komen om in te bijten en dat heb je gedaan. Wat mij het meest trof is de naam van'het ding: "Ufootje, komt er zachtjes uit. Geweldig. Een heel zachte kern in een onwaarschijnlijk dol verhaal. Daarvoor geef ik je een duimpje. :thumbsup: Eén dingetje moet me van het hart. Klopt het wel dat Ufootje in het gras wordt gegooid en even later van de laars kruipt? :o Ik wens je een fantasievol schrijfweekend toe.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Darkvalley, je hebt helemaal gelijk, ik moet er zelf tevreden mee zijn. Ik ben wel tevreden met de verandering, dus dank, maar nog niet zo met sommige overgangen, bijvoorbeeld bij: Ze kijkt nog even naar het ding en ziet rode druppeltjes langs zijn blauwgroene vijlen naar beneden sijpelen. (EN) Marijke krijgt ineens ook zo’n enorme zin in paardenvlees, ze lust wel tien kilo., ze rent naar de slager koopt al zijn vlees op en propt het in de winkel al rauw naar binnen. Ik ga er nog op broeden. Bedankt voor je reactie.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En bedankt voor je reactie, Marijke en Lavina. Ik ga nog kijken naar je opmerking, Marijcke, ik dacht dat het wel klopte, maar wie weet is dit een geval van een blinde vlek. Heerlijk om zo te fantaseren!

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vergeet Wilfred nog te bedanken, bedankt voor je reactie. Het is waar dat sommigen het wat onduidelijk vonden, jij niet alleen. Zelf wil ik toch wat aan de lezer laten om in te vullen. Maar bedankt.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:) Thats the spirit. Ze kijkt nog even naar het ding en ziet rode druppeltjes langs zijn blauwgroene vijlen naar beneden sijpelen. Op andere plekken heb je het over vijltjes. Past wellicht beter bij druppeltjes. Ook gebruik je hier het woord, zijn. wellicht iets als Ze kijkt nog even naar het ding. Rode druppeltjes sijpelen langs de blauwgroene vijltjes.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een fantasievol verhaal! erg leuk bedacht! je schrijft erg bloemrijk, veel details. Bij de eerste alinea's, dacht ik even: oh jee, waar gaat dit heen? Misschien kan je eens kijken of het daar wat strakker kan. En dit is volgens mij onlogisch: '.. drie kilo vlees op zak.' Misschien gewoon : het 'op zak' weglaten. leuk verhaal om te lezen!

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marceline, Bedankt, inmiddels 'op zak' weggehaald, maar nu twijfel ik weer of ik het beter vind. Ik denk er maar weer over na en wie weet komt er iets heel anders voor in de plaats....

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik geloof dat Marijke hiermee klaargestoomd is om een nieuw ufootje the worden? Marijke begint immers ook te groeien door het eten van kilo''s paardenvlees? Je hebt een rijke fantasie hoor. In eerlijkheid vind ik het verhaal tot en met het punt, dat de ufo paardenvlees gegeten heeft en zichtbaar groeit, het beste. De dialoog tussen ding en Marijke iets minder. Maar dat is mijn mening.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Edith E, Bedankt voor je reactie! Ik denk dat ik het verhaaltje zo laat en ga de volgende opdracht proberen zo goed mogelijk te doen. Inderdaad , ik ben niet zo gied in dialogen, veel oefenen..... Bedankt voor het lezen.