Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#175 - Jim

Mijn adem stokte toen de rug van je hand mijn elleboog voorzichtig raakte. Toen je je arm langzaam langs mijn arm naar mijn hand bewoog. Totdat onze armen naast elkaar, met elkaar, één werden. Het geluid van je ademhaling, synchroon met die van mij, hield al het gedruis, al het geroezemoes weg. Het enige dat er nog was, waren de haartjes op mijn huid, jouw huid, die elkaar zachtjes kietelden, waren de elektrische stroompjes die door mijn arm, door jouw arm tintelden. Een siddering trok vanaf jouw arm door mijn lichaam, vanaf mijn arm door het jouwe. Tijd bestond niet. Nieuwe gezichten kwamen binnen en dwongen ons elkaar los te laten. Je stond op en demonstreerde je machismo door Elza en Marie langdurig vol op de mond te begroeten, terwijl ik – ‘hé Paul, we zoeken een vierde man’ – me naar de klaverjastafel liet trekken. Alles wat er verder gebeurde die avond zonk instantaan de vergetelheid in, behalve de korte momenten dat we oogcontact zochten. Dat waren de stapstenen die ons naar de nacht leiden.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
gs, ja, goed gedaan. Je zet het perspectief mooi in (zonder ik). hier ga je er overheen met 'door jouw arm':
de elektrische stroompjes die door mijn arm, door jouw arm tintelden
het is een kwestie van smaak, als lezer dacht ik wel: dat kan niet. ( en daarmee is de fictionele droom verstoord)

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Poëtisch erotisch GS. Mooi meeslepend. Eens met de eerder opmerking over de elektrisch stroompjes door 'jouw arm.' Hiermee geef je ook al weg dat de gevoelens wederzijds zijn. Want dan het tweede stuk een beetje doet wringen. Anders liep het mooi door in een opbouwende spanning.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@janp, dank Ik zal nog over "die elektrische stroompjes die door jouw arm tintelen" nadenken. Maar..., ga ik er ook overheen als "de siddering vanaf mijn arm door jouw lichaam trekt"?

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Annette, dank. Denk dat jouw interpretatie iets afwijkt van mijn bedoeling. Dat die gevoelens wederzijds zijn geef ik bewust weg. Mijn punt is dat de gevoelens geheim (of zelfs taboe) zijn, dat het eerste stuk een heimelijke aanraking beschrijft, en het tweede het beeld voor de buitenwereld weergeeft.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De stapstenen zijn prachtig gebruikt. Je hebt de spanning poëtisch neergezet. :thumbsup: Ik struikelde over de twee keer -toen- in het begin. Nalezend haal ik niet uit de eerste alinea dat ze elkaars hand vasthouden terwijl die later wordt losgelaten. Ik lees wel dat de twee armen elkaar gestrekt raken. - Toen je je arm langzaam langs mijn arm naar mijn hand bewoog. Totdat onze armen naast elkaar, met elkaar, één werden.- Bedoel je hier hand ipv arm? Ik krijg helaas het beeld niet scherp. Jouw stukje laat zien dat erotiek er in verschillende vormen is: intens is het. ;)

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Gijs, Mooi erotisch stukje zonder platvloers te worden. De stapstenen naar de nacht is mooi gezegd/geschreven. :o Mag voor mij in de top drie komen.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar, @Nancy, @Riny, dank jullie wel. @Angus. Dank. De opmerking 'we zoeken een vierde man' werd in mijn herinnering regelmatig gebruikt in de tijd dat ik nog klaverjaste (zo'n 30, 35 jaar terug). (Maar ik moest hier wel duidelijk maken dat het om twee jongens ging)

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
gs
@janp, dank Ik zal nog over "die elektrische stroompjes die door jouw arm tintelen" nadenken. Maar..., ga ik er ook overheen als "de siddering vanaf mijn arm door jouw lichaam trekt"?
Lastig, het gaat erom wat de ik kan beleven/waarnemen. Het tintelen bij de ander kan alleen door die ander worden ervaren. Het alternatief "de siddering vanaf mijn arm door jouw lichaam trekt" zou waargenomen kunnen worden door de ik. Misschien dat ook zo benoemen: de siddering vanaf mijn arm zichtbaar door jouw lichaam trekt." Ook hier geldt een kwestie van smaak.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou het omdraaien: de elektrische stroompjes die door jouw arm door mijn arm tintelden (als: het komt door jouw arm, dat de stroom door mijn arm tintelt; terwijl je het ook kunt lezen alsof de stroom zowel door jouw arm als door mijn arm tintelt). Dan kan je hp het namelijk wel zo ervaren. De siddering die door de ander gaat kun je wel voelen. Dus dat deel kan naar mijn mening zo blijven. Ik denk dat dit wel een van de mooiste erotische scenes is die ik ooit heb gelezen. Mijn complimenten, Gijs. Wat heb je dit mooi geschreven. :thumbsup: Eigenlijk zonde om de tekst te ontleden en toch gedaan. :o

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
mijn huid, jouw huid, elektrische stroompjes door mijn arm, jouw arm. Dit alles terwijl het geroezemoes verdwijnt beschrijft prachtig het spanningsveld, het samen zijn in een heimelijk zelfgeschapen vacuüm. Ik vind het prachtig.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@May Laysen. Dank. Die twee keer ‘toen’. Misschien gebruik ik een mengeling tussen voordraagtaal en schrijftaal (als ik mijn zinnen ‘hardop’ lees in mijn hoofd, vind ik het wel goed lopen). Misschien was het gebruik van ‘loslaten’ wel verwarrend. Mijn beeld was dat de twee jongens naast elkaar zitten en elkaar niet fysiek vastpakken (en zich tegelijkertijd wel degelijk bewust zijn van hun omgeving). @Marijcke. Dank. Ik kon ook niet anders. Ik ben helemaal niet goed in platvoerse taal @Ton. Dankjewel. @Willemina. Dank. Het is toch een kwestie van smaak. De keuze tussen een “licht-poëtische” beschrijving of een beschrijving die 100% door de hp ervaren kan worden. Ik koos (en kies) toch voor de eerste optie. En dank voor je compliment. Die is geweldig om te lezen. @Stella, @Marceline. Dank jullie wel.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@May Laysen. Mijn beeld was dat de twee jongens naast elkaar zitten en elkaar niet fysiek vastpakken (en zich tegelijkertijd wel degelijk bewust zijn van hun omgeving)
Jongens!!? :eek: Dat had ik er niet uitgehaald. Bij nalees is een verklaring wellicht het op de mond zoenen van de twee genoemde meiden. :? Eerder las ik hieruit een enthousiasme tussen vriendinnen en het laten zien dat degene met iedereen joviaal omgaat zodat de jongen er niets achter zoekt.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jongens!!? eek Dat had ik er niet uitgehaald.
TItel en dus hoogstwaarschijnlijk de 'jij' in het verhaal is Jim. De 'jij' demonstreert bovendien zijn machismo (=mannelijkheid, hanengedrag). De ik-persoon heet Paul.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jongens!!? eek Dat had ik er niet uitgehaald.
TItel en dus hoogstwaarschijnlijk de 'jij' in het verhaal is Jim. De 'jij' demonstreert bovendien zijn machismo (=mannelijkheid, hanengedrag). De ik-persoon heet Paul.
:rolleyes: en niet eens blond :p Ik vroeg me al af waar de titel voor stond. Echt geen moment bij stil gestaan. Ik vulde vanzelf een hetero stel in, waarschijnlijk door het gebaar dat in het eerste stuk uitvoerig wordt beschreven en dat mijn aandacht opeiste om een duidelijk beeld te krijgen. Misschien is dat hier ook wel genoeg ( alleen het gevoel) zonder ook nog eens de focus te leggen wie de twee zijn. Misschien heb ik deze week iets teveel verhalen gelezen. :o

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Frank Noë Ik wil niets afdoen aan de vier winnaars van de schrijfopdracht. En ik zal ook niet beweren dat ik daar bij had gehoord. Ik ben alleen benieuwd of ik kans heb gemaakt. Je hebt als schrijfcoach op 8 verhalen gereageerd (waarvan 3 van de 4 winnaars). Je laatste reactie was vorige week vrijdag om 12:37. Ook het 4e winnende verhaal was op dat moment al geschreven. Mijn verhaal (en een heleboel andere) nog niet. Heb je die gelezen?