Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 175 - Zout op mijn huid

Hij stond in Scheveningen, mijn visserman, aan de haven. Zijn kop ruw verweerd, in bespatte laarzen, de ogen donker peilend. ‘Ga met me mee,’ had ik gezegd. Ik wist niet of hij mijn taal sprak, het deed er niet toe, zijn zilte geur was mij voldoende. Bij de deuropening kleedde hij zich uit, ik glipte weg en kwam terug. Op mijn bed lag gestaalde mannelijkheid. ‘Leen me je navel, wil je?’ Het suizende zout glinsterde, vulde de holte die overvloeide en langs zijn matte huid gleed. In zijn schaamstreek vormden zich kristallen. Mijn vingers pelden een eitje dat ik doopte en naar zijn mond bracht. ‘Niet gulzig zijn,’ fluisterde ik. Eigeel druppelde waarmee ik zijn lippen bestreek. Ik strekte me naast hem uit. Door de satijnen gordijnen viel diffuus licht. Stofdeeltjes dwarrelden en mijn voeten verkenden de zijne; tenen speelden, roetsjten. Handen hongerden, vingers verschoven en het laken glansde op. Een aanzwellend geluid liet zich horen waarover de gordijnen fluisterden.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Genoot jij ook zo van Benoïte Groult? En wat leuk dat jij er een Haagsche variant van schrijft! Ik vind het aandoenlijk hoe die gestaalde mannelijkheid zich weerloos overgeeft en bijzonder dat ze dat eitje niet zelf (via zijn lippen) eet. De laatste alinea en zin vind ik poëtisch mooi!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig boek van Benoite Groult,een mooie titel die ook bij jouw tekst past, sensueel, erotisch, het eitje en die prachtige laatste zin. Mooi hoor.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zout op mijn huid. :) Op een bijzondere manier geschreven, Mili. Zoals ik van je gewend ben. Pas na herlezing ervoer ik erotiek in dit verhaal. De schrijfwijze leidt in eerste instantie de aandacht af, tenminste bij mij. Zomaar een man van de straat plukken ... In je bed laten ... En ik dacht dat IK verdorven was ... :confused: Interessant stukje.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nel, heerlijke eerste reactie. Altijd spannend. Voor jou ga ik zilte vissersmannen opvissen, geef me het afleveradres. ;) @Marceline, Benoîte heb ik opgevreten. Over het eitje. Ik ben een genereuze vrouw en gun een man zijn ei. Dat jij het had willen opeten zegt alles over jou. :D @Nancy, O. Normalerwijze ben je zo eloquent. :nod: Dank voor jullie reacties.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mij deed het weinig qua erotiek tot de laatste zin. Die was een heel verhaal in zijn eentje. Kwam met name dat een vreemde man / visser, naakt op bed gaat liggen om daarna te kroelen onder de dekens. Het eitje vind ik erg goed gevonden en erg knap geschreven met leuke woordspelingen. :)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
erhm mooie opening in de tweede alinea snap ik al niet waarom je wegglipt en in de volgende ben je mij echt helemaal kwijt pas bij de laatste zin kan ik er weer wat mee maar dat zal aan mij liggen

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een echt Miliaans stukje. :thumbsup: Voor mij houdt dit in; een scene met een donker randje. Erotiek/ erotisch is voor mij voelen. Dat voelen mis ik hier helaas. Eerder al aangegeven dat ik bij jouw verhalen soms duidelijke beelden mis, hoe mooi het ook wordt omschreven. Suizend zout is zo'n beeld. Ik weet wat je bedoeld: stromend zout dat suist maar dat is voor mij geen voelen maar verstand moeten gebruiken om een beeld te krijgen. Het ei origineel gevonden maar wel vreemd. Verkoopt de HP ze en daarom voor de hand? -Eigeel druppelde waarmee ik zijn lippen bestreek.- Klopt dit grammaticaal? Bedoel je: met druppelende eigeel bestreek ik je lippen? Het laken glansde op is ook een beeld waarbij ik mijn verstand moet gebruiken. Waarin glansde het op? Roetsjende tenen vind ik mooi, die hele alinea voel ik goed en zie ik ook voor me. En gestaalde mannelijkheid is een beeld waarbij ik veel voel. :unibrow: :D

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Cora, ook een liefhebster van zachtgekookte eitjes? ;) @Madd, fijn dat jij het sensuele, het erotische ziet. Het is een genre dat ik zelden beoefen en ik wilde niet de - voor mij - geijkte woorden gebruiken als: trillingen/tepels/lid/slipjes en nog een rits. @Willemina, had geen intentie je af te leiden. De erotiek heb ik subtiel willen brengen. En als je een man nodig hebt, zal je hem toch ergens vandaan moeten halen, zuster-in-verdorvenheid. :D @Annette, grappig het 'gruizige'. Dacht eerst aan geplette eierschillen.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Grote klasse, Mili! Doe mijn zo’n heerlijke zilte visserman. Prachtige slotzin ook.
Helemaal met Nel eens. Niets meer aan toe te voegen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Darkvalley, excuses voor de door mij aangehaalde slordigheden in jouw tekst. Ik had eerder gelezen dat je dyslectisch bent en was het vergeten. De in de navel met zout gedoopte zachte eitjes zijn onweerstaanbaar. ;) @schrijvenmaar, is 'erhm' een afko? Het wegglippen was naar de keuken, het eitje moest ergens vandaan komen. Jammer dat ik je kwijt raakte maar ik kan niet alles hebben. @May, er zit geen enkel donker randje aan deze tekst. Het zout suisde van een zekere hoogte naar beneden. Het ei kwam uit de keuken, woord dat ik niet wilde gebruiken/er niet in hoorde. Ik denk dat de eigeel-zin grammaticaal klopt. Waardoor het laken opglansde, vind ik, kan je als lezer zelf invullen. Van jou had ik toch wel verwacht dat je dit aanvoelde. :ninja: Hartelijk dank voor de reacties.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mechtilde, fijn jouw waarderende reactie te lezen. @Thea, ook blij met jouw compliment. Dank voor jullie reacties.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@May, Waardoor het laken opglansde, vind ik, kan je als lezer zelf invullen. Van jou had ik toch wel verwacht dat je dit aanvoelde. :ninja:
Echt geen moment aan gedacht! Bleeeeh! Haalt de romantiek naar 0. ;)

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, in dit verhaal vind ik zelfs het suizende zout prachtig, al is het alleen maar de alliteratie. Fluisterende gordijnen, verweerde koppen van gestaalde mannen. Heerlijk.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Mili, Zoals altijd een verbijsterende Marijcke die er eerst een paar nachten over moet slapen voor ze kan reageren op jouw erotische vertelling. Heerlijk begin, die zeeman met zijn verweerde kop, zijn peilende ogen en zilten geur. De HP neemt die gewoon mee naar huis en gebruikt zijn navel als zoutvat. Hier krijg ik de kriebels omdat ik niet mee kan, maar de dansende stofdeeltjes en de fluisterende gordijnen maken alles weer goed. Je bent wonderlijk in je schrijven, Mili, wonderlijk en bewonderlijk. (weer een nieuw woord?) :nod:

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Potverdorie, Mili, je doet het weer! Je geweldige woordkeuze die over mijn scherm flitst, ondertussen een erotische scene uit de Premier League neerzettend. Eigenlijk te kort, ik wil langer genieten, maar aan de andere kant; ik zit zo ademloos te lezen, ik zou in ademnood geraken! Ik heb genoten!

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh Mili, je steekt de draak met de erotiek. Ik was echt heel benieuwd hoe jouw inzending zou zijn. Ik snapte geen bal van het het zout in zijn navel, maar na je uitleg kwam ik niet meer bij. Die arme man was machteloos in haar armen. Het moet wel liefde op het eerste gezicht zijn. Vanaf nu zal hij iedere zeereis alleen maar aan zacht gekookte eieren denken en naar de haven van Scheveningen verlangen ;) Misschien neemt hij wel een zoute haring voor HP mee.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Riny, ik hoop dat meer zinnen je konden bekoren. ;) @Stella, ik weet niet wat het is met jou. Je weet de essentie Stelliaans-krachtig te verwoorden. :ninja: @Marijcke, ik kijk altijd naar je bewonderenswaardig verwonderlijke reacties uit. Zo charmant te lezen dat je er een paar nachten overdoet alvorens te reageren. Maar ken je me nog niet sinds de twee jaar ongeveer dat je me leest? :o (jouw eigenste smiley) @Ton, ik kan het niet laten en blijf het doen. :nod: Je voorlaatste zin is van een Freudiaanse ondeugendheid die ik zeer waardeer. @Meta, nee, hoe kom je erbij?!? Ik steek de draak niet, integendeel. Dit is pure eros en ik hoop dat degenen die mij lazen navels als erotische holtes gaan zien. :nod: Hij kent de weg nu, in de hoop dat hij geen zoute haring meeneemt. Hartelijk dank voor jullie reacties. Zelden zo'n tsunami aan inzendingen en reacties gezien als deze week. Het zegt veel over jullie. :D

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh Mili, ik wilde dat ik je beter kende, dat ik onder je huid zou kunnen kruipen; het niveau van mijn teksten zou duizelingwekkend stijgen; jij zou het zout in mijn vocabulaire deel zijn. :o :o :o scherp gezien. :nod:

Lid sinds

7 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, het lezen van jouw tekst was qua erotiek als de zee waar de visserman vandaan kwam; op en neer deinend. Van een veelbelovende spannende eerste zin naar nieuwsgierigheid. Vervolgens een lichte anticlimax, maar dat komt mede omdat ik zachte eitjes vreselijk vind. Daarna bloeide het qua erotiek niet meer echt op. Een beetje te wollig voor mij. Alsof ik met een woest aantrekkelijk persoon in bed lig die maar niet stopt met praten. En dan toch ineens die prachtige laatste zin. Ik zie er meer poëzie in dan erotiek. Maar poëzie is ook mooi natuurlijk.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marijcke, wat moet ik hier nu op zeggen? :o Je hebt zo je eigen wijze stem. :nod: Mijn zout zou alleen maar prikken. @DanielleL, kon je niet uit de tekst opmaken dat de visserman geen woord had gesproken? Het gegrom uit zijn borstkas was daarom woest aantrekkelijk. :) In ieder geval je deinde, was nieuwsgierig en afkerig van zachte eitjes. En zag poëzie. Voor mij meer dan voldoende. Dank voor je uitbundige reactie!

Lid sinds

7 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hé Mili, het is vast een retorische vraag, maar ik beantwoord hem voor de zekerheid. Dat de visserman niet sprak was mij duidelijk. Ik probeerde het gevoel te omschrijven dat ik bij het lezen kreeg.