Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#174 - Een moetje

‘Zo heb ik het niet bedoeld, schatje.’ ‘Er is geen andere manier om het te bedoelen.’ ‘Dan heb ik het verkeerd uitgesproken.’ ‘Je had het niet moeten zeggen.’ ‘Jij had het ook kunnen zeggen.’ ‘Echt niet.’ ‘Jij hebt het lef niet.’ ‘Dus je bent er trots op?’ ‘Ik vind het jammer dat je zo boos bent.’ ‘Ik ben niet boos, ik ben teleurgesteld.’ ‘Wat een dooddoener, je bent jaloers.’ ‘Jaloers?’ ‘Afgunstig, ijverzuchtig, wangunstig op mijn moed.’ ‘Schei toch uit.’ ‘Ik heb het in ieder geval opgelost.’ ‘Toch voelt het niet goed.’ ‘Ik had ook niet verwacht dat ze zou gaan huilen.’ ‘Je had toch even kunnen wachten.’ ‘Wachten? We ergeren ons er al zo lang aan!’ ‘Je timing was verschrikkelijk.’ ‘O, dus het is niet wat ik zei maar wanneer ik het zei?’ ‘Ze was zo vrolijk, zo heb ik haar in tijden niet gezien.’ ‘Daarom leek het me een goed moment.’ ‘Ik vind het zielig.’ ‘Volgend jaar hoeven we er in ieder geval niet meer heen.’ ‘Dat is het enige positieve er aan maar ik vind wel dat je je excuses moet aanbieden.’ ‘Ben je gek, dat zou alles verknallen.’ ‘Zo erg was het nou ook weer niet.’ ‘Het was verschrikkelijk, zo erg is het nog nooit geweest.’ ‘Het had ook anders gekund.’ ‘O ja, hoe had jij het willen doen dan?’ ‘Ik had haar in ieder geval niet vergeleken met haar hoofdgerecht!’ ‘Dat was toch grappig. Iedereen moest lachen, jij het hardste!’ ‘Dat had ik ook niet moeten doen.’ ‘Als je nu toegeeft zitten we er volgend jaar weer.’ ‘Dat is ook weer zo.’ ‘Wijntje?’ ‘Ja, lekker.’

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@i-Kat, nu vraag ik me toch ernstig af wat het hoofdgerecht was. Plofkip? Persoonlijk vind ik dit een slopende dialoog. Daarin ben je geslaagd. ;) [‘Scheid toch uit.’] zeg je niet in spreektaal. Het klinkt als een verzoek iets uit te scheiden. :D

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha ha ik dacht aan droge kalkoen. Ik zocht een grappige twist maar vond het niet dus maar aan de lezer gelaten. Schei zeg je inderdaad en ik dacht dat er vast wel een d achter zou moeten :confused: gortdroge kost inderdaad :D

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo, kerst is weer voorbij. Goed weergegeven dialoog, zo’n gesprek na een kerstdiner, hoe het is verlopen. Met het relativerende wijntje op het einde. Goed, zo!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Geldig leuk 'na de kerst' dialoog. door jou bijdrage ben ik opeens weer blij dat er geen nieuwe opdracht was. ;)