Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 174 Pesten

Opeens staat ze voor mij. Ze moet me dringend spreken maar voordat ik kan vragen waarover barst ze al los. Over onze schooltijd. Die van haar was afschuwelijk geweest. Door mij. Door al die vreselijke dingen die ik haar had aangedaan. Zoals de inkt die in haar schooltas was leeggegoten. De gymkleding die vaak zoek was. Lekke banden. Vechtpartijen. Het komt allemaal staccato haar mond uit. Even probeer ik wat terug te zeggen maar ze ratelt maar door en kijkt mij strak aan. De schouders opgetrokken en de vuisten gebald. Ik laat het maar. Nu vertelt zij dat ze in therapie is gegaan. Dat ze eindelijk kon loslaten. Ik zie het voor me. De handen openen zich en de schouders zakken. Er komt meer melodie uit haar mond. Tenslotte vergeeft zij mij. Meteen draait zij zich om en loopt daarna weg. Het lijkt bijna wel of zij huppelt. Ik heb niks tegen haar gezegd. Ze zag er zo bevrijd uit. Om dan te zeggen dat ze de verkeerde persoon voor zich had, dat kon ik niet.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb niks tegen haar gezegd. Ze zag er zo bevrijd uit. Om dan te zeggen dat ze de verkeerde persoon voor zich had, dat kon ik niet.
:thumbsup: Vooral die (h)erkenning van die bevrijding. Ik denk dat het aan kracht zou winnen als je 'Opeens' zou schrappen en en schrijft 'Ze staat voor me.' 'Even' mag voor mij ook weg. 'Ik probeer te [...]' Ook 'Meteen' mag er wat mij betreft uit. 'Ze draait zich [...]' Mooie invulling. Ook vanwege:
Het lijkt bijna wel of zij huppelt.
Graag gelezen.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Andra, ... wat is dat knap gedaan van je om zo duidelijk de gepeste aan het woord te laten en dan ook nog eens niet vertellen dat zij uoteindelijk de verkeerde voor zich had. Wat een opluchting voor de gepeste. Zo komen pesters te weten wat ze aangericht hebben, meestal hebben zij daar geen idee van. Fijn om te lezen dat therapie goed kan werken. :thumbsup: :nod:

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb niks tegen haar gezegd. Ze zag er zo bevrijd uit. Om dan te zeggen dat ze de verkeerde persoon voor zich had, dat kon ik niet.
:thumbsup: Vooral die (h)erkenning van die bevrijding. Ik denk dat het aan kracht zou winnen als je 'Opeens' zou schrappen en en schrijft 'Ze staat voor me.' 'Even' mag voor mij ook weg. 'Ik probeer te [...]' Ook 'Meteen' mag er wat mij betreft uit. 'Ze draait zich [...]' Mooie invulling. Ook vanwege:
Het lijkt bijna wel of zij huppelt.
Graag gelezen.
Bedankt voor het commentaar. Zal er nog naar kijken maar ben bang dat het volgend jaar gaat worden. Fijne Feestdagen

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Andra, ... wat is dat knap gedaan van je om zo duidelijk de gepeste aan het woord te laten en dan ook nog eens niet vertellen dat zij uoteindelijk de verkeerde voor zich had. Wat een opluchting voor de gepeste. Zo komen pesters te weten wat ze aangericht hebben, meestal hebben zij daar geen idee van. Fijn om te lezen dat therapie goed kan werken. :thumbsup: :nod:
Bedankt voor je commentaar. Fijne Feestdagen.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eigenlijk vond ik het spannender toen jij misschien nog wél de pester was en quasi-geirriteerd stond te luisteren naar die door onze moderne mediacultuur voorgeschreven en geaffecteerde emo ziel-ontsmetting.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geslaagd verhaal met vlotte pen en vaart geschreven, met gebruik van vooral tell. Tell is op zich niet altijd fout, maar je verhaal is zo wel heel kort en beknopt. Voor meer smaak en kraak gebruik je 'show'. Zoek eens hier op de site naar 'show don't tell', waarbij ik Lidewijde Paris volg die het heeft over 'show and tell'. (en andere schrijfdocenten). Je zou hier en daar iets meer beeld, iets meer kunnen tonen. Maar verder een sterk verhaal en ik vond het einde erg grappig. Je had in het midden ergens ernaar kunnen hinten om zo twijfel te vergroten en meer het geheel te binden.

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Eigenlijk vond ik het spannender toen jij misschien nog wél de pester was en quasi-geirriteerd stond te luisteren naar die door onze moderne mediacultuur voorgeschreven en geaffecteerde emo ziel-ontsmetting.
Bedankt voor je commentaar. Fijne Feestdagen.

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Geslaagd verhaal met vlotte pen en vaart geschreven, met gebruik van vooral tell. Tell is op zich niet altijd fout, maar je verhaal is zo wel heel kort en beknopt. Voor meer smaak en kraak gebruik je 'show'. Zoek eens hier op de site naar 'show don't tell', waarbij ik Lidewijde Paris volg die het heeft over 'show and tell'. (en andere schrijfdocenten). Je zou hier en daar iets meer beeld, iets meer kunnen tonen. Maar verder een sterk verhaal en ik vond het einde erg grappig. Je had in het midden ergens ernaar kunnen hinten om zo twijfel te vergroten en meer het geheel te binden.
Bedankt voor je commentaar. Vond juist dat ik aardig wat show had. Zal er nog naar kijken. Maar dat wordt volgend jaar. Fijne Feestdagen.

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het knap hoe je een stilstaand personage toch lading geeft. In principe doet de hp niks, maar door de wijze van zijn interpretatie krijg ik het beeld van een pianodocent oid. Het is vlot geschreven wel vrij beschrijvend. Graag gelezen

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het knap hoe je een stilstaand personage toch lading geeft. In principe doet de hp niks, maar door de wijze van zijn interpretatie krijg ik het beeld van een pianodocent oid. Het is vlot geschreven wel vrij beschrijvend. Graag gelezen
Dank voor je commentaar. Fijne feestdagen.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi gevonden dat de gepeste de vergeving geeft. Ik denk dat het verhaal voor mij aan kracht zou winnen als het zou stoppen na. 'Ik heb niks gezegd'.

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach, wat heerlijk, dat je zo maar iemand kunt helpen uit het niets :D Leuk verzonnen!
Dank. Fijne JAARWISSELING.

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi gevonden dat de gepeste de vergeving geeft. Ik denk dat het verhaal voor mij aan kracht zou winnen als het zou stoppen na. 'Ik heb niks gezegd'.
Dank. Fijne jaarwisseling.