Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 173 - Hazenlegers

Sinds lang is de ganzenlever verbannen, de kerstboom gespleten, de paashaas gevild, gelegde eieren zijn van barnsteen in hazenlegers die niet meer uitglijden in voortdurend kabbelend bloed. De toegedekte rust op aarde is bedrieglijk, hooivorken zijn in het vet gezet, het monoreligieuze juk zorgt voor gespleten kelen, een vrouw staat op. Ze schreeuwt en ontdoet zich van haar todden, dan schaterlacht ze en volgen heiren haar in vrijheid.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hai Mili, Ik denk dat ik het niet helemaal begrijp maar krijg wel beelden van revolutie die stil is en weer aanwakkert. Mooie dichterlijke zinnen, dat zeker. :)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Darkvalley, ik begrijp dat je me niet helemaal begrijpt, toch geef ik m.i. hier en daar een hint. De kern heb je alvast. :nod: Dank voor je compliment.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Geen idee hoe ik mijn avatar recht krijg. Van staand gaat hij bij plaatsing spontaan liggen. Welke kant ik 'm ook wentel. Iemand? Merci.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mili, wat ik eruit haal beangstigd me hoewel de vrouw die de revolutie start dan wel weer hoop geeft. Beklemmend, akelig en Miliaans :thumbsup: Je avatar bekijkt het van een andere kant :D geen idee hoe je dat kunt oplossen, helaas.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mili Poëtisch en een gevoel van beklemming. Hoe gaat die toekomst eruitzien? Niet erg duidelijk, Maar wel dat er hoop is met de vrouw. Wat je avatar betreft. Heb je een vierkante foto gebruikt of een meer rechthoekige? Misschien heeft het daarmee te maken en dat de forum het automatisch op zijn kant legt. Graag gelezen

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nancy, merci. Mij beangstigt het ook. Jammer dat je er niet meer uithaalt. Mijn avatar laat ik liggen. Er zal wel een reden voor zijn. @Siv, beklemming wilde ik overbrengen. Wie weet, ben jij wel die holenvrouw. :ninja: Vierkant of rechthoekig, is dat niet hetzelfde? Dankjewel.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili, de eerste drie zinnen: prachtige poëtische flow. De twee zinnen daarna neigen naar proza. Maar je eindigt weer heel mooi. En de beklemming breng je goed over (terzijde: zelf heb ik andere angsten als ik naar de toekomst kijk) (Fantastisch dat je 'heiren' gebruikt)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Gijs, zoals je ongetwijfeld bemerkt zal hebben grijp ik met de 'heiren' terug naar de hazenlegers. Alleen zijn de 'heiren' trots en fier en laten zich niet meer onderdrukken. Gaf ook een dubbele betekenis aan 'hazenlegers' maar dat hoef ik jóu niet te vertellen. De beklemming/angst van jouw gedicht deel ik ook. Dankjewel. @Nancy, altijd praktisch. Dan blaast ze zich maar op. Jij bent la reine van de rondvliegende lichaamsdelen zoals Stella duiven opblaast. :D

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nancy, ik ga het je niet duiden, jij gaat bittere tranen plengen die over je mooie toetje zullen rollen met als risico dat je lont zal doven. :crybaby: