Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 171 Wat Kerstmis brengen kan ...

‘Angelo? Jij hoort toch…’ ‘In de bajes te zitten? Tijd vliegt, Franco. En ik heb me nagelbijtend goed gedragen. Boodschappen gedaan, zie ik.' 'Ga je naar de baas?’ 'Ik heb hem gebeld. Naar mijn vrouwtje natuurlijk.' ‘Je gaat naar Helena?’ ‘Ja, en? Ik heb geen goedkeuring nodig. Zeker niet van jou. Trouwens, tampons tussen de tomaten en de mozzarella. Wie is de gelukkige? Wacht, ik help even om alles in de koffer te zetten.’ ‘Niemand biezonder. Waarom haal je de kerstverlichting uit de doos?’ ‘Zomaar. Hopelijk levert meneer Hein degelijk materiaal. Klaar. Duw dat winkelkarretje maar opzij. Ik loop mee naar de deur.’ ‘Angelo, je hebt dat snoer in je zakken gestoken. En por me niet in mijn rug.’ ‘Macht der gewoonte. Mooie wagen heb je. Ga maar zitten.’ ‘Ik ben geen kind. Hé, wat…’ ‘Waarom denk je dat ik je wil slaan? Je kan niet eens deftig terugslaan. Als een mietje, ja. En nu…’ ‘Waar ben je mee bezig? Laat me los.’ ‘Weet je, de winter is mijn favoriet seizoen. Handschoenen en zo.' 'Je... auw.' 'Oei, je stuurwiel zit vol bloedspatten. Waarom knal je nu met je neus daartegenaan, Franco?’ ‘Je bent nog altijd diezelfde arrogante zak van vroeger.' ‘En jij bent degene die met mijn vrouw rotzooit. Je blijft met je poten van haar, capice?__ Je zwijgt, jammer. __ Ai, die klap moet pijn doen. Je neus blijft maar bloeden. Dat stuur ziet er echt niet uit.'’ ‘Ik ga je…’ ‘Je zal juist niets. Sukkel, ik heb je pols al vast voor je me kan raken.' ‘Laamelos.’ ‘Nu heb ik je beide handen. Insnoeren, ziezo, waar kerstverlichting goed voor is. Wat kan ik met vijf meter?' ‘Ik vermoord je.’ ‘Goed idee. Heb je nog iets te zeggen, Franco? Je wordt wel erg bleek. Strakker? Doe niet zo spastisch. Je oogbollen puilen al uit. Ik weet dat je me nog kan horen. De baas had zijn vermoedens. Informant is een slechte job deze tijd van het jaar. En je hebt me woedend gekregen. Me verklikken is één ding, maar mijn vrouw is me heilig.' ©marlie N.M.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Gezellig kerstverhaal haha leuk Marlie. Een vraag, je schrijft biezonder ipv bijzonder, is dat een typo of om zijn manier van praten te benadrukken. Ik vind het een knappe dialoog.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Nancy, Ik dacht dat het ook kon, maar Van Dale vertaalt het naar bijzonder. We laten Franco maar zo praten. Dank je voor je gezelligheid!

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gedetailleerde beschrijving hoe de kerstverlichting definitief uitgaat c.q.onbruikbaar wordt gemaakt ;) Ouderwetse kaarsjes op knijpertjes aan te schaffen was misschien beter voor hem geweest. :crybaby: De eerste zin doet al het ergste vermoeden. Knap geschreven, graag gelezen. :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marlie, Een zeer levendige en vlotte dialoog vol bijtend sarcasme. Ik hoor de mannen praten en de situatie wordt duidelijk in de loop van het gesprek. En humor: “tampons tussen de tomaten en mozzarella.” :-) In de loop van het gesprek wordt duidelijke wie de “gelukkige” is. De kerstverlichting wordt wel op een heel bijzondere manier gebruikt. Wat een vondst. Ik heb genoten van je dialoog. (Grappige uitdrukking: “deftig terugslaan.” Ik kende deze niet.) Nel Goudriaan

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mayietje, Thea en coach Nel, Fijn dat jullie de kerstverlichting goed geplaatst vonden. Het begon gewoon met een beeld op een parking en de aangekochte verlichting prikkelde om er meer mee te doen dan waarvoor ze dient. De dialoog liep daarmee ook langer uit dan voorzien. Tussen de lijnen zou je eventueel kunnen lezen dat door het telefoontje en de tampons zowel de baas als Helena de zaak in gang hebben gezet. Dank jullie wel!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Fraai verhaal, Marlie. ;) Origineel idee om de kerstverlichting op deze manier te gebruiken (in je verhaal). 'Je blijft met je poten van haar.' of 'Je blijft met je poten van haar af.'? De beelden die je verhaal bij me oproepen blijven me nog wel even bij, denk ik. 8)