Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#171 Luchtig gebabbel

"Jansen." "De Vries." "He, ben jij niet?" "Filo?" "Theo?" "Filo, wat een tijd geleden." "Theo, een eeuwigheid." "Man, jij ook hier?" "Tsja, hoe dat soort dingen lopen." "Had jij toen niet iets met Marie?" "Ja, maar daar heb ik het liever niet over. En jij dan, met die..." "Claire?" "Ja die." "Nee en die heet nu Henk." "Henk?" "Ja Henk." "Dat zal best lastig zijn geweest." "Niet echt, dat heb ik al lang begraven." "Kids?" "Nee gelukkig niet, zou alles alleen lastig hebben gemaakt." "Ja, ik weet wat je bedoelt." "Jij wel?" "Ja, ze komen elke maandag op bezoek." "Fucked up." "Ach ja, je weet hoe dat dan weer gaat." "Sigaretje?" "Doe maar." "Waarom ben jij hier?" "Nergens voor, onschuldig." "Zo lust ik er nog een, ik ook." "Nee echt." "Je komt hier niet zomaar." "Ze zeggen dat ik een huis in de fik heb gestoken." "Door een huis zit je hier?" "Kettingen op de deuren." "Oh ik snap het." "Jij dan?" "Ze zeggen dat ik drie meiden en twee gasten heb stukgesneden." "Wat?" "Klopt echt helemaal niets van." "Hebben ze bewijs dan?" "Nee helemaal niets." "Mazzel." "Eerlijk gezegd waren het er wel zeven." "Zeven wat?" "Nou het waren twee gasten en vijf meiden, niet drie." "Jezus, jij bent echt geschift." “Filo, luchttijd is op.” “Manuel, alleen dit sigaretje nog.” “Maak uit, het is nu tijd.” “Theo, het gaat je goed.” “Jij ook.” - “Heeft hij gepraat?” “Manuel, alles op band. Genoeg om die klootzak te roosteren.” “Goed werk Theo, ik zie je volgende week.”

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha i-kat, Dank je wel. Ik vond jouw twist ook erg leuk en zag de setting zo voor me :) Die limieten op woorden.. blijft lastig. Was een boel schrapwerk ik zat eerst op 400.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Marceline. Dank je wel voor je compliment en leuk dat je de titel had gekoppeld aan het verhaal had gemaakt. Ook de opmerking, al lang begraven is duisterder dan men op het eerste oog denkt ;)

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed onverwachts plot! :thumbsup: Voor mij is het wel een raadsel. Theo is de goodguy maar wat heeft Filo nu bekend? De brand of de moord? Ik ga uit van de moord omdat dat meer aandacht krijgt maar ik ben het spoor bijster. :confused:

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hai May, Dank je wel voor je reactie. Theo is inderdaad de good guy. Voor de rest een luch gesprek tussen twee gedetineerden waarvan er eentje niet echt vast zit, maar gebruikt wordt om die ander te laten zeggen dat hij mensen in mootjes heeft gehakt. Dat was althans het idee :)

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik dacht aan een schoolreünie, wat een cadeautje toen dat iets heel anders bleek te zijn! Spannende dialoog. (typo: "Ja, ik weet wat je bedoeld." = bedoelt)

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Darkvalley, Mijn complimenten voor deze pure dialoog, waarin veel wordt gezegd in heel weinig woorden. Een verrassend slot! Je schrijft in korte zinnen, wat de spanning verhoogt. De context maak je duidelijk zonder uitleg. Knap. Met veel plezier gelezen. Nel Goudriaan

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie dialoog, Darkvalley. Volkomen duidelijk waar het verhaal zich afspeelt en een verrassend einde. :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Nel, Dank je wel voor de reactie. :) Doet me goed te horen dat de korte zinnen het gewenste effect hadden. Ik wilde spelen met het "niet" zeggen in dialoog en toch het duidelijk maken. Leuk dat dit gelukt is.