Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#169 De liefdeskarper

De theedoek wapperde in de gure novemberwind aan zijn vishengel. Over Janusk’s wangen blijven de tranen stromen, af en toe haalt hij zijn hengel in, veegt met de theedoek zijn gezicht af. Steeds meer zwarte strepen op de doek en ook in zijn gezicht. Hij zal een prachtige karper boven halen voor zijn Zendaya. Straks wordt het kerstmis, dan eten ze deze koninklijke vis, volgens oud gebruik. Hij wil zo graag Zendaya’s ogen weer zien. De glinsterende lampjes, hij krimpt in elkaar aan de koude waterkant. Hij vond haar drie weken geleden in het bos. Ze werd naar het ziekenhuis gebracht, daar ligt ze nog steeds. Iedere dag gaat hij naar haar toe. Gisteren gingen voor het eerst haar ogen even open. Zijn hart bonkte: Zag hij het goed? Er trok een vage glimlach over haar gezicht of verbeeldde hij zich dat maar? Zou ze toch in zijn leven terugkeren? Janusk piekert dag en nacht, krijgt bijna geen hap meer door zijn keel. Zendaya is dol op karper, dus weer of geen weer: vandaag zal hij er eentje vangen! Het wordt al langzaamaan donker, ineens hoort hij: trrrrrr , stilte, weer het geluid. En weer. Nu de vis proberen aan te slaan, voorzichtig, hij zwemt weg, laten gaan, zegt hij tegen zichzelf, geef hem de ruimte, straks… Ondanks de snijdende regen wordt hij warm van binnen, Janusk denkt maar aan één ding: de twinkelende ogen van zijn Zendaya. Kerstmis met haar samen, mag het alsjeblieft zo zijn Koko?

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een verhaal vol hoop en liefde. Het laat ook veel aan de fantasie over. Wie is Koko? Jaagt de theedoek aan de hengel die felbegeerde Karper niet weg? Ik zou dat echt lullig vinden voor Janusk.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mw Marie wat een lief verhaal. Kwam Zendaya niet al eerder voor in je verhalen. Toen met een rat? Net als Stella ben ik nieuwsgierig naar wie Koko is? Fijn verhaal.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mw Marie, hoe hoopvol geschreven. Ook ik ben benieuwd naar wie of wat Koko is. Mooi hoe je je gedachten in de wereld van Janusk en zijn Zendaya verwoordt. Was fijn te lezen, Groet Connie

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een verhaal vol hoop en liefde. Het laat ook veel aan de fantasie over. Wie is Koko? Jaagt de theedoek aan de hengel die felbegeerde Karper niet weg? Ik zou dat echt lullig vinden voor Janusk.
Stella, fijn je reactie te lezen. Er zijn nog 2 verhaaltjes over Zendaya met een rat en deze: https://www.schrijvenonline.org/forum/themaforums… Janusk heeft ervaring met de theedoek. Het brengt hem geluk met de karper vangst!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi verhaal. Die lichtjes in die ogen zeggen alles.
Dank je Nyceway, fijn dat het zo overkomt bij jou! Dat is mijn schrijfdoel: mooie verhalen leren schrijven.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mw Marie wat een lief verhaal. Kwam Zendaya niet al eerder voor in je verhalen. Toen met een rat? Net als Stella ben ik nieuwsgierig naar wie Koko is? Fijn verhaal.
Dank je Nancy. Knap dat je in alle verhalen hier op SOL 'mijn' Zendaya herinnert. Koko: is de overleden leider van de groep zigeuners, waartoe Zendaya behoort. https://www.schrijvenonline.org/forum/themaforums… Mijn doel is fijne mooie verhalen te leren schrijven!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mw Marie, hoe hoopvol geschreven. Ook ik ben benieuwd naar wie of wat Koko is. Mooi hoe je je gedachten in de wereld van Janusk en zijn Zendaya verwoordt. Was fijn te lezen, Groet Connie
Koko is de overleden leider van de groep zigeuners, waartoe Zendaya behoort. Dank voor je compliment dat jet het fijn om te lezen vindt. Daar schrijf ik voor.

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je verhaal ademt liefde en respect van Jandusk voor zijn Zendaya. Koko zat zelfs nog ergens in mijn gedachten. Heel mooi, mw Marie!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Je verhaal ademt liefde en respect van Jandusk voor zijn Zendaya. Koko zat zelfs nog ergens in mijn gedachten. Heel mooi, mw Marie!
Heel laat, maar daar ben ik met mijn reactie Marlie. Ik stel het heel erg op prijs dat je komt lezen. Ben zeer vereerd dat je Koko nog uit mijn historie kan ophalen! Fijn dat jet het mooi vindt, je weet al, daar schrijf ik voor.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Je verhaal ontroert mij. De namen van de personages vertegenwoordigen een wereld aan beelden. Mooi!
Dank schrijfcoach Elizabeth, heel laat, maar nu mijn reactie. Dank voor je superfijne reactie, je geeft me een aanzet tot verder gaan met schrijven.