Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#168 Freewriting over eten

Een poging tot freewriten. Wel gewaagd om dat nu te doen. Ik heb net een kop koffie gemaakt en eigenlijk moet ik naar de huisarts voor de griepprik. Over prik gesproken, ik heb nog steeds zo’n ding in de la liggen om er vloeistoffen mee in vlees of vis te spuiten. Ik ga dat toch maar eens gebruiken, ondanks dat we nooit meer alcohol nuttigen. Misschien deze kerst dan weer wel. Of de mooie groene kleur maken in een moot kabeljauw van die strepen, veroorzaakt door peterseliesap. Ziet er zo mooi uit. Ineens moet ik aan Nigella Lawson denken, hoe die vrouw een sfeertje kan maken en ons op TV laat zien hoe ze de kerstham klaarmaakt. Met Coca Cola notabene! Wil ik dat eigenlijk wel? Nee, ik geloof dat ik het leuker vind om naar eten maken te kijken. Nu ik ouder word is het steeds belangrijker voor me om gezond te eten en sinds enige tijd maak ik er werk van om dat gezonde eten zo lekker mogelijk te maken. Pascale Naessens dan maar. Die vrouw weet van een simpele tonijnmoot en pijnboompitten nog een snoepje te maken. Haar man ziet er niet voor niets zo gezond uit. Maar misschien bezondig ik me ook aan de heerlijke ananaspudding die mijn moeder altijd maakte bij feestelijke gelegenheden. Nu ik erover nadenk is het eigenlijk wel schandalig dat ik hier zit te freewriten over eten en dat de helft van de wereld honger lijdt. Dat zou ik natuurlijk ook kunnen doen. Gewoon een paar mensen uitnodigen aan tafel met deze kerst. Geen bekenden, maar gewoon ouderen die alleen zijn. Kan mij het schelen dat ik verschillende dieetgerechten moet maken. Wie weet hoe gezellig ….. (tijd is om)

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik heb altijd honger maar helaas al plannen deze kerst, toch bedankt voor de uitnodiging :unibrow:
Jij bent nog niet oud, je hebt een sjattepoemel, maar mocht je ooit westwaarts reizen: kom maar bij mij (Ypie zou hier meteen een liedje bij weten ;-)

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mechtild ik heb je verhaal met genoegen gelezen. Zeker het laatste, ouderen uitnodigen die het heerlijk zouden vinden gezellig aan kersttafel met elkaar te zitten. Grappig vind ik het, ik heb daar ook zo vaak over gefilosofeerd, maar het is er nooit van gekomen. Nu ik het bij jou lees, begint het bij mij weer te kribbelen om iets te verzinnen. Leuk geschreven.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mechtilde, mooi verhaal, leuk hoe je via associatie telkens een ander paadje inslaat. En een passend einde bij het Kerstidee. Later, als ik oud, eenzaam, behoeftig en hongerig ben, kom ik graag bij je langs in december ... ;) Met veel plezier (en ook watertandend!) gelezen. :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mechtilde, dat zou bijzonder zijn een Kersttafel waar Sollers aanschuiven, verplicht meenemen: een gerecht en een kerstverhaal om voor te lezen. Ach, leuke droom, door jouw inspirerende gedachten bij mij een oprisping. Graag gelezen, Groet Connie

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach, wat een heerlijk stukje dit. Wat heb je het beeldend beschreven, water loopt me in de mond en ik zie de mooie gerechten voor me. Heel graag gelezen!

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mechtilde, Mooi stukje freewriting. Ontzettend leuk om te zien hoe je van de ene gedachte in de andere rolt. En uiteindelijk eindigt met het verrassende idee om onbekenden uit te nodigen. Ik heb dit met veel plezier zitten lezen en je geeft me als lezer ook nog iets mee. Top. :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik zit heerlijk te blozen van al die lieve reacties. Er zit een heel leuk idee tussen van Connie @ccscharl. Daar zouden we eigenlijk iets mee moeten doen. Dankjewel allemaal. Ik ga nu een uur lang lekker rustig lezen en reageren hier.

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nu ik erover nadenk is het eigenlijk wel schandalig dat ik hier zit te freewriten over eten en dat de helft van de wereld honger lijdt.
Dat we met z'n allen in het Westen de planeet leeg-eten is kwalijk, maar met free-writen over eten doe je volgens mij niemand kwaad . Ik sluit me aan bij de vorige reageerders, een mooi stukje free-writing.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Mechtilde, Geef je me even een seintje als de ananaspudding klaar staat? Ik hou niet van kerstdiners, maar ben wel gek van de desserts. Als ik alleen ben, en ik was dat voorheen veel, maakte ik altijd een griesmeelpapje voor mezelf en mijn avond was goed! Nu mag ik met deze kerst mee aan tafel schuiven voor een kaasschotel. MMMmmmmjjjj. Leuk, je freewriting. :o

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je gooit er uit wat in je opkomt. Je gedachten over eten zijn daarom goed te volgen, en vooral, leuk om te lezen.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mechtilde Kerstham met coca-cola. Je moet dat inderdaad maar willen. En dan als uitsmijter (tijd is om) vond ik wel grappig, tijd om te stoppen. Ik heb je stukje graag gelezen.