Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#167 Zwitserland

De woeste bergtoppen om ons heen, keken hoog over de beschermende naaldbomen op ons neer. Op de tentjes, op de beek en op het washok. David, waarmee ik samen de middelbare school had overleefd, was mee naar deze wildernis. De last van het eindexamen lag achter ons. Als enige zoon, gevangen tussen twee oudere en twee jongere zussen, mocht ik ter compensatie een vriend meenemen. Alleen rond het avondeten gingen we bij de vouwwagen van mijn ouders langs. We hadden onze eigen plek, aan de andere kant van de beek. Daar roosterden we worstje boven ons kampvuur, dronken we schroefdop biertjes, gekoeld in een emmer smeltwater van de gletsjer, keken we vanuit onze slaapzakken naar de jaarlijkse vallende sterrenregen en daar zetten, Josien, haar nichtje en haar ouders hun tenten op. ‘Moeten jullie echt op dit vuurtje koken?’ vroeg ze bij onze eerste ontmoeting. We lachten wat en vanaf dat moment waren we met zijn vieren. We speelde kaartspelletjes in onze tent en speelde pool in het verlaten dorpscafe. We dronken biertjes en rookten stiekem sigaretjes. David en ik logen synchroon over onze ervaringen in de liefde en we deelde diep in de nacht onze tandenborstels met ze, in het kille tl-licht van het washok. Bij het hypnotiserende geruis van de snelstromende beek, zaten we samen op een rieten matje in het knetterde kampvuur te staren. De gouden gloed speelde zachtjes met haar gezicht en met haar donkere haren en liet mijn hart plotseling ineenkrimpen en daarna opzwellen in mijn borstkast. De rest van mijn lichaam voelde ik niet meer. De beek werd stil en de koude ijle lucht verdween. Het vuur verwarmde mijn hele wereld. Zelfs de tijd was even niet sterk genoeg om dit moment los te laten. De volgende ochtend, op de achterbank terug naar huis, bleef ik aangenaam warm en verdoofd.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Rik, je moet je verhaal nog even goed doorlezen op spelling en grammatica, want nu stoort het geregeld. En zinnen als 'De woeste bergtoppen ... keken hoog ... op ons neer' zijn nogal krom. Maar het is een mooi onderwerp en het is leuk gevonden om het in de 'woeste natuur' te laten spelen.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zelfs de tijd was even niet sterk genoeg om dit moment los te laten.
Deze vind ik mooi, ik denk sterker zonder het woord even. Volgens de HP's beleving duurt het eindeloos. M.i. kan de inleiding naar de clou korter. Ik heb soms het gevoel dat de beeldspraak niet helemaal juist is: de gouden gloed speelde zachtjes met haar gezicht / Hypnotiserende geruis van de snelstromende beek ??? Leuke setting :thumbsup: Veel schrijfplezier hier! :nod:

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Rik, Fijn dat je je gevoelens over de eerste verliefdheid met ons wilde delen. Je hebt dat mooi beschreven. Hier en daar kan de schrijfstijl nog verbeteren, maar de essentie van de verliefdheid kwam duidelijk naar voren. Dat is voor mij het voornaamste. Welkom en doe je voordeel met de goedbedoelde feedback. :o

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoi Rik, de setting fijn neergezet. Beeldend geschreven en herkenbaar. Ik sluit me aan bij bovenstaande feedback en kijk uit naar je volgende bijdrage.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoi Rik, Zucht, wat een mooi beschreven verliefdheid. Ik kan me aansluiten bij de feedback hierboven en ik wil graag meer van je lezen.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Rik, ... ik wist al dat je leuk kon schrijven; de stroopwafels. Dit was ook weer een leuk verhaal, maar inderdaad, lees de feedback nog eens door en je verhaal zal er wel bij varen. ;) Je hebt een mooie sfeer neergezet.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik waande mij even bij een kampvuur in de vrije natuur onder een sterrenregen. Ik sluit me ook aan bij de feedback die men eerder heeft gegeven. Dank je wel voor je mooie verhaal.