Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#167- tranen sprongen in zijn ogen - ;)

Later dan normaal glipt hij de klas in. Zijn hoofd gebogen, zijn kin verstopt in de kol van een grof gebreide trui. Verrassend in mei. Het ding slobbert om zijn lijf, de beige kleur maakt zijn huid flets. Zijn donkere ogen scannen het lokaal. Ik trek mijn tas van de stoel naast me maar hij zit al naast Stinkie Steijger. Na een heel lesuur tegen zijn rug aangekeken te hebben, zie ik wat ik mis: zijn brede schouders in zijn uitgelubberde T-shirts. Mijn favoriet, het New York shirt draagt hij al sinds de brugklas. Inmiddels geeft de V hals inkijk op zijn borstharen. Blond net zoals zijn lange haarlokken. Ik zucht diep. Die achterlijke trui verbergt alles. De bel gaat en Peter stormt de gang op. De klas volgt met veel lawaai. Ik slenter er achteraan. Het tussenuur duurt lang. Derde klassers mogen het schoolplein niet af en het regent. In de kantine is het vochtig benauwd. Mijn hoge staart galoppeert mee als ik met een huppeltje een sprintje naar het fietsenhok trek. De regen tikt ritmisch op het golfplaten dak. Ik adem de frisse lucht in. Door glasgerinkel kijk ik op. Achterin staat Peter. De smiley op zijn rugzak herken ik. ‘Hoi!’ Mijn stem weerkaatst tegen de stalen zijwanden. Ik loop naar hem toe. Hij draait zich betrapt om. Vochtige haren plakken tegen zijn voorhoofd en zijn pupillen staan groot. Tussen zijn donzige baardhaartjes liggen drie vurige wondjes. Hij trekt de kol over zijn kin. Ik til mijn pony op en hoop dat vanmorgen de scrub de witte kopjes heeft beperkt. De rand rondom zijn iris is zwart. Zijn ogen knijpen samen nu hij lacht. Zijn tanden staan kaarsrecht. Zijn lippen vol en donkerroze. Hij pakt mijn hand van mijn voorhoofd. Zijn eerste kus smaakt naar bier.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
May Laysen, De spiegel. Ik ben verrast en vereerd. Mooie scène. Paar opmerkingen ;)
Ik trek mijn tas van de stoel naast me maar hij zit al naast Stinkie Steijger.
dit suggereert dat jouw hp hoopt dat Peter naast haar komt zitten. De leerlingen hebben toch een vaste plek. Mogelijk speelt jouw verhaal in een ander universum waarin de leerlingen steeds ergens anders zitten.
Na een heel lesuur tegen zijn rug aangekeken te hebben, zie ik wat ik mis: zijn brede schouders in zijn uitgelubberde T-shirts. Mijn favoriet, het New York-shirt draagt hij al sinds de brugklas. De V hals geeft nu kijk op borstharen die er toen nog niet waren.
NY-shirt, mooi detail! (brede schouders is het product van vrouwelijke fantasie ;) ) Echter hij heeft het shirt nu niet aan, dus die v-hals is er ook niet. Of lees ik dat niet goed? Leerzaam, jouw hp let (ook) op kleding, ik meende dat meisjes dat niet deden. Graag gelezen!

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
May Laysen, De spiegel. Ik ben verrast en vereerd. Mooie scène. Paar opmerkingen ;)
Ik trek mijn tas van de stoel naast me maar hij zit al naast Stinkie Steijger.
dit suggereert dat jouw hp hoopt dat Peter naast haar komt zitten. De leerlingen hebben toch een vaste plek. Mogelijk speelt jouw verhaal in een ander universum waarin de leerlingen steeds ergens anders zitten.
Na een heel lesuur tegen zijn rug aangekeken te hebben, zie ik wat ik mis: zijn brede schouders in zijn uitgelubberde T-shirts. Mijn favoriet, het New York-shirt draagt hij al sinds de brugklas. De V hals geeft nu kijk op borstharen die er toen nog niet waren.
NY-shirt, mooi detail! (brede schouders is het product van vrouwelijke fantasie ;) ) Echter hij heeft het shirt nu niet aan, dus die v-hals is er ook niet. Of lees ik dat niet goed? Leerzaam, jouw hp let (ook) op kleding, ik meende dat meisjes dat niet deden. Graag gelezen!
Fijne reactie! :) Op mijn middelbare (Titus Brandsma college in Dordrecht) herinner ik me geen vaste plekken. :eek: Klopt, maar ze mist zijn normaal altijd dragende T- shirts met V hals nu hij ineens in mei (!) een grof gebreide slobber trui draagt om zijn kin te kunnen verstoppen. Hij bedekt hiermee ook zijn lijf en die mist ze. Met als detail de borstharen zodat de lezer weet dat ze al een paar jaar verliefd op hem is. Blonde haren vallen niet snel op maar zij heeft ze geconstateerd. Ik let persoonlijk wel altijd op kleding en gebruik dit ook bij mijn personage Roos in mijn MS. ;) Het was een genoegen dus graag gedaan! :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
May Laysen, Oké, de stoelen - vrije of vaste plaatsen - verschilt kennelijk per school. Die zin met de V-hals blijf ik lastig vinden vanwege het nu:
Na een heel lesuur tegen zijn rug te hebben aangekeken, zie ik wat ik mis: zijn brede schouders in zijn uitgelubberde T-shirts. Mijn favoriet, het New York-shirt draagt hij al sinds de brugklas. De V hals geeft nu kijk op borstharen die er toen nog niet waren.
ik ben zo vrij een herschrijfje te doen - ik zou het zo oplossen: Het hele lesuur mis ik zijn uitgelubberde T-shirts. Zijn brede schouders in het New York-shirt, mijn favoriet, dat hij al sinds de brugklas draagt. De V hals geeft inmiddels kijk op borstharen. Nu moet ik het doen met die (stomme) trui. #5 Dat was ik echt vergeten!

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
May Laysen, Oké, de stoelen - vrije of vaste plaatsen - verschilt kennelijk per school. Die zin met de V-hals blijf ik lastig vinden vanwege het nu:
Na een heel lesuur tegen zijn rug te hebben aangekeken, zie ik wat ik mis: zijn brede schouders in zijn uitgelubberde T-shirts. Mijn favoriet, het New York-shirt draagt hij al sinds de brugklas. De V hals geeft nu kijk op borstharen die er toen nog niet waren.
ik ben zo vrij een herschrijfje te doen - ik zou het zo oplossen: Het hele lesuur mis ik zijn uitgelubberde T-shirts. Zijn brede schouders in het New York-shirt, mijn favoriet, dat hij al sinds de brugklas draagt. De V hals geeft inmiddels kijk op borstharen. Nu moet ik het doen met die (stomme) trui. #5 Dat was ik echt vergeten!
Ik puzzel er even op. Begrijp je punt. :thumbsup: #5 zonde hoor! ;)

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Soms is het simpel of toch niet: :? Na een heel lesuur tegen zijn rug te hebben aangekeken, zie ik wat ik mis: zijn brede schouders in zijn uitgelubberde T-shirts. Mijn favoriet, het New York-shirt draagt hij al sinds de brugklas. De V hals geeft inmiddels kijk op borstharen die er toen nog niet waren. Blond net zoals zijn lange haarlokken. Die trui moffelt alles weg.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
May Laysen, Nee, het is nooit simpel. ;) Zal het meisje echt een heel lesuur nodig hebben om te zien wat ze mist? 'die er toen nog niet waren' is naar mijn smaak te veel duiding/uitleg - dat snapt de lezer toch wel. Inmiddels zijn er borstharen, is genoeg. En in de laatste zin is 'Die trui' het onderwerp. Wie doet iets? Antwoord: De trui. Wat doet de trui? Antwoord: moffelt. Kortom, het is de trui die handelt. Daarmee is de zin een personificatie geworden. Een levenloze zaak krijgt een menselijk eigenschap. Dat is niet fout, het is een veel gebruikte stijlfiguur. In deze situatie zou ik echter vanuit de beleving van Roos schrijven en de trui de trui laten. Nee, het is nooit simpel. ;)

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
May Laysen, Nee, het is nooit simpel. ;) Zal het meisje echt een heel lesuur nodig hebben om te zien wat ze mist? 'die er toen nog niet waren' is naar mijn smaak te veel duiding/uitleg - dat snapt de lezer toch wel. Inmiddels zijn er borstharen, is genoeg. En in de laatste zin is 'Die trui' het onderwerp. Wie doet iets? Antwoord: De trui. Wat doet de trui? Antwoord: moffelt. Kortom, het is de trui die handelt. Daarmee is de zin een personificatie geworden. Een levenloze zaak krijgt een menselijk eigenschap. Dat is niet fout, het is een veel gebruikte stijlfiguur. In deze situatie zou ik echter vanuit de beleving van Roos schrijven en de trui de trui laten. Nee, het is nooit simpel. ;)
Ja, ze heeft inderdaad een heel les uur nodig om erachter te komen: het laat haar niet los dat er iets is. Ergens je vinger niet op kunnen leggen en ineens ... Maar ik slaap er een nachtje over. Wordt vervolgd! Wel heerlijk zo'n discussie, dat geeft diepgang aan de overwegingen. :thumbsup: Bedankt!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldige aanvulling aan het JP universum en een fijn verhaal in zijn eigen recht. Ergens hoop ik dat er iemand een drieluik van maakt :)

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een sprankelend, bijna huppelend verhaal, dat je met net genoeg afstand laat meegenieten van deze ontluikende romance! En ik word geïntrigeerd door de naam 'Stinkie Steijger'...

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marietje, Fijn, je eerste verliefdheid in woorden gevangen. Wat is het toch leuk om al die herinneringen te lezen. Je beschrijft verwonderlijk goed je gevoelens van destijds. Graag gelezen, met de glimlach. :p

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldige aanvulling aan het JP universum en een fijn verhaal in zijn eigen recht. Ergens hoop ik dat er iemand een drieluik van maakt :)
Jij hebt het talent om er een onsmakelijk, bizar verhaal van te maken. :mad: Bedankt dat je langskwam! :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een sprankelend, bijna huppelend verhaal, dat je met net genoeg afstand laat meegenieten van deze ontluikende romance! En ik word geïntrigeerd door de naam 'Stinkie Steijger'...
Stinkie Steijger: kent niet iedereen een kind in de klas dat onsmakelijk ruikt? Mij intrigeert je opmerking - met net genoeg afstand- Is dat nodig? Bedankt voor je reactie! :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marietje, Fijn, je eerste verliefdheid in woorden gevangen. Wat is het toch leuk om al die herinneringen te lezen. Je beschrijft verwonderlijk goed je gevoelens van destijds. Graag gelezen, met de glimlach. :p
:o Het zijn Roos' gevoelens destijds. Geïnspireerd door het verhaal van JanP. Fijn dat je glimlachte. Bedankt! :nod:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een heerlijke zin: Verrassend in mei. Waarom voeg je uitgelubberde toe aan zijn T-shirts? Ik zie ze dan net zo slobberig voor me als zijn trui, en niet als iets waar zijn schouders mooi in uitkomen. Peter lijkt me geen type om de gang op te 'stormen' Het suggereert voor mij een zeker enthousiasme, terwijl ik vermoed dat hij alleen zo snel mogeljk probeert te verdwijnen. Waarom tilt ze in vredesnaam haar pony op? Ik probeer het voor me te zien en te begrijpen en geen van beide lukt.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een heerlijke zin: Verrassend in mei. Waarom voeg je uitgelubberde toe aan zijn T-shirts? Ik zie ze dan net zo slobberig voor me als zijn trui, en niet als iets waar zijn schouders mooi in uitkomen. Peter lijkt me geen type om de gang op te 'stormen' Het suggereert voor mij een zeker enthousiasme, terwijl ik vermoed dat hij alleen zo snel mogeljk probeert te verdwijnen. Waarom tilt ze in vredesnaam haar pony op? Ik probeer het voor me te zien en te begrijpen en geen van beide lukt.
:lol: Nu krijg ik ook een Pipi Langkous scene voor ogen. http://mevrouwfleur.nl/wp-content/uploads/anigif_… Ze schuift haar pony opzij om haar voorhoofd met puistjes te laten zien. Opzij schuiven beter? Je hebt gelijk van die uitgelubberde shirts. Ik wilde de armoede aangeven. Onnodig_ niet van belang hier. Peter glipt als eerste de gang op. De klas uitstormen kan ook van frustratie zijn: hij wil iig zo snel mogelijk weg. :nod: Bedankt voor je reactie!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
maar als ze puistjes wil laten zien, waarom hoopt ze dan dat de scrub ze beperkt heeft? (vind ik trouwens ook een ongelukkige zin, zoals hij er nu staat -ik denk dat ze hoopt 'dat de scrub vanmorgen enz').

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
maar als ze puistjes wil laten zien, waarom hoopt ze dan dat de scrub ze beperkt heeft? (vind ik trouwens ook een ongelukkige zin, zoals hij er nu staat -ik denk dat ze hoopt 'dat de scrub vanmorgen enz').
De scrub verwijdert de acne niet. Die zorgt er alleen voor dat de huid schoon wordt gescrubt dus de witte kopjes weg, maar je ziet overduidelijk nog puistjes. Onder de pony had ik er vroeger ook veel: haren dekken goed af. ;)

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
en liet jij ze ook aan je grote liefde zien?
Gemeenschappelijke deler die hun bindt. Ze ziet zijn puistjes en laat haar zwakke punt ook zien. Mijn grote liefde ziet ook alles al wijs ik hem er niet graag op. :p

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Had hij zichzelf bezeerd bij een scheerpoging? En zichzelf moed ingedronken met bier om toch naar school te kunnen? Ik heb het met een glimlach gelezen. :)