Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 167 Zonder woorden

‘Twee krentenbolletjes en een klein wit, alsjeblieft.’ Ik rekende af en liep verstrooid naar de deur. Een bloemengeur hield me tegen. Dette. ‘Harry, ben jij het?’ Een gilletje stuurde me acht jaar terug in de tijd. Ik draaide me om. ‘Dette, dat is lang geleden.’ Mijn ogen bleven rusten op haar omvangrijke buik. ‘Wacht op me, ja?’ Ze legde een hand op mijn arm, haar ogen waren nog even dwingend als toen. De buitenlucht deed me herademen. Wat een lachertje. Destijds gingen we stappen met vrienden, maar hadden alleen oog voor elkaar. Haar armen rond mijn nek, mijn handen op haar heupen en een gedeelde lichaamswarmte. En toch … Onze eerste kus zou er nooit gekomen zijn, als Dette niet zelf het initiatief had genomen. Haar lippen smaakten naar perzik. Ze wilde meer dan mijn strelingen, legde mijn handen onder haar truitje. Geschokt was ik, dat ze te veel verwachtte, te snel. In mijn broek bewoog iets, wat ik niet wilde. ‘Hier ben ik. Je ziet er goed uit, Harry.’ Ze keek me oplettend aan. ‘Waar werk je nu? Sport je veel?’ Ze draaide zich om en ontsloot de deur van een wagen. Oef. Het gesprek zou kort gehouden worden; ik ging daarbij helpen. ‘School. Havo. Wekelijks fitnessen.’ ‘Ha, leuk. Dat doet mijn Willem ook. Hier, in de plaatselijke club.’ ‘Goed voor hem.’ ‘Waar sport je? Waar woon je eigenlijk? Heb je … ,’ ze aarzelde zowaar. ‘Iemand?’ Ik grinnikte. ‘Ik heb iemand ontmoet. Het klikt. Heel goed.’ Ze keek me afwachtend aan, maar ik was niet van plan meer te zeggen. ‘Oké dan.’ Ze keek achter mij en glimlachte. ‘Willem komt eraan, hij moest even een boodschap doen. Kunnen jullie kennis maken.’ Ik draaide me om. Sportief type, donker haar, baardje. Ergens waaide het. Hij kwam dichterbij. Ik bukte om mijn veters strakker te trekken. ‘Schatje.’ Boven mij raakten lippen elkaar. Een storm stak op. ‘Willem, dit is Harry. Mijn eerste liefje.’ Een ontmoeting was onvermijdelijk. Inwendig kreunend stond ik op, mijn hand naar hem uitgestrekt. Dette nam zijn boodschappen over en plaatste ze in de auto. Willem en ik staarden elkaar aan. Zijn adamsappel ging heftig op en neer. Zijn gelaat trok bleek weg. In mijn hoofd raasde ondertussen een orkaan. Hij schudde zijn mooie hoofd. De lok sprong mee. Hulpeloos haalde ik mijn schouders op en nam abrupt afscheid. Ik draaide me niet meer om. Ik had mijn keuze gemaakt. Voor Willem zou het moeilijker zijn.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
'leeghoofd' Mooie scene, personages in een decor, handeling, verloop van tijd, allemaal prima. dit is heel effectief:
Ergens waaide het
vervolgens bouw je dat uit met storm en orkaan. Wat mij betreft is dat ene zinnetje sterker in zijn eentje. Waarom het voor Willem moeilijker zou zijn begrijp ik niet. Dat maakt niet meer uit, de scene heeft zich al genesteld.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
'leeghoofd', ... je laat me achter met een raadsel, al denk ik dat ik het weet. Ik vind het een spannend verhaal.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wauw, wat een prachtig emotioneel verhaal. Ik haal er uit dat hij niet op vrouwen valt en Willem een sexpartner/experiment is geweest maar zich heeft laten inkapselen door Dette. Briljant gedaan, dat hij bukt om zijn veters te strikken maar de confrontatie was onvermijdelijk. Veel show don’t tell, erg goed gedaan.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leeghoofd, Mooi beschreven! Eerst dacht ik dat hij zich zo voelde vanwege het feit dat hij nog een zwak voor haar had. 'ergens waaide het' kon ik niet meteen plaatsen maar dat was maar heel kort. Mooie wending. Heel graag gelezen!

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldige show- scene waarin non verbale handelingen het verhaal verder vertellen. :thumbsup: :thumbsup: Ik concludeer dat Willem geen keuze durft te maken en de HP uit de kast is. Maar er zijn variaties mogelijk. Over het waaien etc. weet ik het niet: ik zou er misschien ook maar 1 zinnetje aan wijden. Een soort stilte voor de storm beschrijven.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Leeghoofd, het is een prachtig geschreven voorval waarin je kundig gebruik maakt van 'subtekst'. een feestje om te lezen. :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wow wat een mooi verhaal Leeghoofd, Ik heb het twee keer gelezen en kom tot de conclusie dat de HP en Willem elkaar beter kennen dat Dette denkt. Klopt dat?

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag leeghoofd, Wat een opmerkelijk verhaal. Van de krentenbolletjes naar een orkaan van emoties. Knap. Heel subtiel verwerkt dat er in het verleden één en ander gebeurd is. :o