Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#167 - Mijn laatje

Verliefd worden, daar ben ik goed in. Ik was zeven of acht toen het me voor het eerst overkwam. Er zat een jongen naast me in de klas en hij kon heel snel schrijven. Ik ging de competitie aan en vernachelde mijn handschrift voor de rest van mijn leven. Hij was ook heel goed in rekenen en daar was, en ben ik nog, een zwakzinnige in. Ik denk dat er een bewondering ontstond welke zich ontwikkelde in een verliefdheid. Hij vond mij helemaal niet interessant en mijn starende oogjes hoogst irritant, zo leek het. De eerste verliefdheid op een leeftijd waarbij het aannemelijker is dat er lichamelijke gevolgen kunnen zijn vind ik interessanter. De hele dag dacht ik aan die veel oudere en onbereikbare jongen. Ik zocht hem in alle gezichten als ik door de stad liep, wat ik zo vaak mogelijk deed, om hem maar tegen te komen. Maar als dat gebeurde durfde ik niets en deed ik alsof ik hem niet zag. De elektriciteit van het ontmoetingsmoment, het terughalen van herinneringen aan hem en de fantasieën die ik had zijn stevig opgeslagen in een bijzonder laatje van mijn breinkast. Op een avond kregen wij het, als zes minderjarige vriendinnen, voor elkaar om onze moeders voor de gek te houden en een nacht te slapen in het huis van mijn onbereikbare lustobject samen met zijn vijf meerderjarige vrienden. Ik en mijn vriendinnen hadden allemaal een andere leugen bedacht en we waren elkaars dekmantel. Zijn ouders waren niets vermoedend op vakantie. De jongens hadden geen flauw idee van onze leeftijden. Er gebeurde wel iets, beetje zoenen, beetje voelen, maar het was veel minder romantisch en magisch dan ik me het had voorgesteld. Vanaf dat moment realiseerde ik me dat ik het verliefd zijn leuker vond dan het fysieke gehannes wat daar soms het gevolg van is. Ik ben nog steeds dankbaar dat er die avond niet meer is gebeurd (#notmetoo). Ook deze herinnering heeft een ereplaats in mijn fijne laatje.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
I-kat alsof ik mijn eigen verhaal/beleving lees. Er komen zoveel herinneringen nu naar boven, heerlijk. Genoten van je verhaal, dankjewel.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
i-Kat, Ja, herkenbaar. Stof voor een roman ;) Conflict tussen verwachting en realiteit. Mooi samengevat:
Vanaf dat moment realiseerde ik me dat ik het verliefd zijn leuker vond dan het fysieke gehannes
dingetje: 'een soort bewondering' vermijd een soort, probeer altijd specifiek te zijn.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag i-kat, Leuke titel en leuke eerste alinea. Dat wil niet zeggen dat het vervolg van het verhaal niet leuk is, maar de starende oogjes vertederden mij. En je bent verliefd op een persoon, al ben je nog heel jong. Stoute meiden overigens, om jullie moeders zo om de tuin te leiden. Moet best wel spannend geweest zijn en wat betreft dat gehannes, het is zo herkenbaar. Daar speelt volgens mij de factor 'verliefd op verliefdheid' een grote rol in. Fijn dat er die nacht niets anders gebeurd is. Dat is geluk hebben. Hopelijk kun je je ook de gevoelens van 'verliefdheid' herinneren toen het zover was. :p

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Coach Blavatski, wat fijn dat je geraakt bent door de oogjes want daar heb ik over nagedacht. Je raakt de kern. En ja, stoute meiden met een hoop geluk. Mooie herinneringen zijn het. Dank voor uw aandacht.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
i-Kat,, wat een heerlijke beschouwing over jonge verliefdheden. De aanbidding van een jong meisje, het pubergedrag en het verliefd zijn op de liefde geef je herkenbaar meer. dank dat je je laatje opentrok en met ons deelde. Tenminste uit jou #6 begrijp ik dat jet jouw persoonlijke herinneringen zijn.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi I-Kat, Wat een fijne herinnering is dit en gelukkig voor jou hoef je er niet mee naar #metoo ;-) Klein detail: Je zin "maar het was veel minder romantisch en magisch als ik me het had voorgesteld." Het woord 'als' moet hier volgens mij worden vervangen door 'dan'. Veel mensen doen dit onbewust fout hoor, vooral in spreektaal. Of mag dit tegenwoordig ook? In dat geval loop ik hopeloos achter. Het benoemen van de oogjes viel mij ook op in positieve zin. Het zoeken naar zijn gezicht om een glimp te zien is ook zo herkenbaar. Dit brengt bij mij ook weer herinneringen naar boven. Mooi gedaan, ik heb genoten van je verhaal.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
volgens mij nog altijd 'dan' na de vergrotende trap verliefd op het verliefd zijn en een hoofd vol laatjes ... het is zo lekker herkenbaar en zet ons allemaal aan het mijmeren

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je verhaal is gevuld met mooie woorden (vernachelde :) ) en luchtige omschrijvingen. De kern wordt echter tegen het eind duidelijk en je zelfrespect schijnt er helder doorheen. Mooi beschreven.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een prachtige introspectie leg je hier voor ons bloot, i-kat. Vanaf je kindertijd tot het zoeken naar dat ene gezicht dat je liefhebt en het hele puberaal gamma dat voor ouders verborgen blijft. Dan die laatjes, zo georganiseerd dat je de ervaringen nooit zal vergeten! Typo: Ik was zeven of acht toen het me voor HET eerst overkwam. :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Marceline, klopt, fijn dat je het herkenbaar vind en dat je langs kwam,erg blij mee Karinska, natuurlijk is het dan, stomme fout en gelijk gecorrigeerd, erg in mijn nopjes met je warme reactie. Schrijvenmaar, heerlijk dat je meemijmert Richard, ik dacht al wel dat je vernachelen zou kunnen waarderen, grappig woord. Dat je zelfrespect aanhaalt vind ik mooi. Marlie, goh dat ik die typo niet heb gezien, redactie is altijd nodig en waardeer ik zeer. Jouw reactie pleziert me.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk zo'n laatje in je hoofd met fijne herinneringen. Je hebt me even meegenomen naar de klaslokaal en het avontuur met de jongens, waar een wijze les is geleerd. Ik heb het graag gelezen i-Kat

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dag i-Kat Wat mooi om te lezen. Die ene zin: 'dat ik het verliefd zijn leuker vond dan het fysieke gehannes' Prachtig! Daar spreekt zoveel uit. De laatjes in je breinkast vind ik ook een hele mooie vondst. Bij mij beginnen ze te klemmen tegenwoordig :) maar sommigen zullen altijd soepel open blijven gaan.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Siv, wat heerlijk dat ik je mee heb kunnen nemen, dank je wel. Mechtilde, wat een fijne reactie, zeer gewaardeerd!

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
i-Kat, 'Verliefd worden, daar ben ik goed in.' Wat een heerlijke opening. The story of my life ... Ik denk persoonlijk dat het fijn en lastig tegelijk is om daar goed in te zijn. ;) Zoals janp schrijft: het conflict tussen verwachting en realiteit. Maar zonder die verwachtingen en fijne laatjes zouden we de realiteit waarschijnlijk minder kleurrijk invullen. Heel graag gelezen! :)

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi I-Kat, prachtig! Je beeld van 'het laatje' is ook heel sterk! Mooi beschreven herinneringen, met een leuke knipoog naar de actualiteit (#notmetoo). Mooie zin, die alles zegt; 'Vanaf dat moment realiseerde ik me dat ik het verliefd zijn leuker vond dan het fysieke gehannes' Chapeau! :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Elyse, romantische ziel dat je er bent , je begrijpt het helemaal. Verguld met jouw reactie! Ton, wat plezierig dat je weer langs komt, word ik blij van :)