Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#167 Haar eerste kater

‘Ga niet te ver de tuin in, schat.’ riep moeder haar dochter na. Anneliese schudde driftig haar hoofd. De familie Schmidt had een grote tuin die aan een weiland grensde. Moeder hield haar vijfjarige meid goed in de gaten. Behalve op dat moment toen de deurbel ging. Anneliese trok de stoute schoenen aan en liep verder de tuin in. Onder de grote dennenboom hoorde ze het vreemde gezoem. Ze deed de takken aan de kant en een zwerm vliegen vlogen haar voorbij. ‘Kattie!’ riep Anneliese uit en trok het verse karkas van de zwarte kater naar haar toe. Ze begon hem te knuffelen en roze smurrie kwam uit zijn mond. ‘Ah, Kattie is misselijk.’ Ze pakte hem bij de staart en sleepte hem mee naar de garage waar Papa’s lijmpistool lag. ‘Gisteren hebben we de arm van Mevrouwtje Bobo nog gemaakt, Kattie.’ Ze stak de stekker in het stopcontact en plakte de mond van de kater dicht. ‘Zo, nu ben je niet meer misselijk. Ik ga voor je zorgen, Kattie. Mamma zegt dat ik geen Kattie mag, dus stil zijn.’ Zijn hoofd hing op half zeven. ‘Dat doe je goed!’ Anneliese klapte enthousiast in haar handen. Moeder stond nog steeds aan de voordeur. Het was Jan Ulrich, de buurman. Anneliese glipte naar boven met Kattie in haar armen. Eenmaal op haar kamer plaatste ze hem in een klein kinderstoeltje aan een rond tafeltje. Ze morrelde enkele seconden in haar speelgoedkist waar ze een blauw strikje vond. Ze bond het om Kattie’s hoofd. ‘Prachtig!’ Ze zette Mevrouwtje Bobo ook aan tafel. ‘Kijk, Mevrouwtje Bobo, mijn eerste huisdier, issie niet lief?’ Mevrouwtje Bobo had een grijns op haar gezicht. Papa vond die altijd onheilspellend. De buik van Kattie begon te borrelen en sprong open. Maaien en andere insecten kwamen naar buiten. Anneliese zuchtte. ‘Kattie, we moeten wel praten over het meenemen van vriendjes.’

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
RichardOtten, Juist, Richard. Zo'n lief meisje met haar huisdieren. Het is uiteraard de moeder die niet spoort daar aan de voordeur met de heer Ulrich. ;) Hier ga je ineens naar tt: 'Ze morrelt ... strikje vindt. Ze bindt ... ' Mooie titel!

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Smakelijk, gelukkig heb ik al een tijd geleden mijn ontbijt gehad. Mevrouwtje Bobo met haar grijns, een hond of konijn? Ik vraag me wel af, een kat zal toch nooit in een boom gaan sterven, ze hebben zogezegd negen levens, op welke wijze is die om het leven gekomen? Een tuin is meestal afgebakend, dus waarom ze niet te ver mag gaan begrijp ik niet. Logischer is als de moeder zou zeggen 'blijf in de tuin, Anneliese' als er stieren in de nabijgelegen wei zouden staan. VijfjarigE Een titel die niets en alles zegt! Graag gelezen.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Richard, de rillingen lopen over mijn lijf en ik moet lachen om de titel:'haar eerste kater'. Hopelijk was haar echte eerste kater prettiger. Knap beschreven, Groet Connie

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Yep, lekker creepy verhaal, Richard. Dit lijkt me een soort Adams Family. Of misschien is alleen het meisje gestoord. "Papa vond die altijd onheilspellend" = heerlijk. Vraag me wel af: is het 'haar' in de zin '...van de zwarte kater naar haar toe' wel goed? Of moet dat 'zich' zijn? Graag gelezen.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard, ... is dit nu een surrealistisch verhaal? Gatsie ja, zo kun je het hebben van een kater ook bekijken. Met verrassing gelezen.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie voor het lezen. Leuk dat mijn favoriete zin wordt aangehaald. Om een of andere reden hebben veel poppen onheilspellende uitdrukkingen...

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Zoooo, gatver en super. Was even slikken maar het gaat weer. Die onheilspellende uitdrukking... heel herkenbaar.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fantastisch Richard, ik zie dat kind heerlijk onbekommerd slepen en rotzooien. Ik ben benieuwd naar het commentaar van papa en mama als ze Kattie met zijn vriendjes gezellig tegenover de onheilspellende grijns van Mevrouwtje Bobo zien zitten. Je blijft de wonderlijkste laatjes opentrekken. :) :thumbsup: