Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#167 Hopeloos verliefd op jou

Ik sta bij de waterput, het maanlicht glinstert op het wateroppervlak. Uit iedere porie zweet mijn verdriet maar tranen laat ik niet. Stel je voor dat mijn ouders het merken. Daar moet ik niet aan denken. Mijn vriendinnen, zij weten het en zeggen dat ik je moet vergeten. Dat lukt me niet. Het is meer dan een bevlieging. Ik ben hopeloos verliefd op jou. Als ik schommel en denk aan onze romance, weet ik dat het geen zin heeft om op je te wachten. Ik kan mijn tranen niet meer bedwingen. Als een wolf jank ik naar de maan, ongeremd en niet meer bang voor wat mijn ouders ervan vinden. Lichten worden ontstoken, ramen worden geopend. Boze buren vragen waar de herrie vandaan komt maar het deert me niet. De hele wereld mag weten hoe erg ik lijd. Ik ben namelijk hopeloos verliefd op jou. Ik moet slapen van mama. Als ik naast mijn bed sta, kijk ik je aan. Onder je zwarte gelkuif lachen je ogen naar me. Zie je wel dat je ook van mij houdt. Ik kruip op mijn bed en ga op mijn knieën voor je zitten. Met mijn vinger streel ik het kuiltje in je kin en kus dan je volle lippen. ‘Welterusten Danny.’ Welterusten Sandy, hoor ik je zeggen. Eenmaal onder de wol, vertel ik mijn poppen dat ik hopeloos verliefd ben op jou.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy Bastiaans, De onbereikbare liefde van een jong meisje voor een popster op een poster aan de muur boven haar bed. (John Travolta als Danny in Grease, denk ik). De poppen geven troost. Goed gedaan. Noot: probeer zo'n openingszin eens zonder 'en kijk' laat dat wateroppervlak glinsteren in het maanlicht.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hallo JanP, dankjewel voor het lezen en de postieve reactie op mijn eerste verliefdheid. Ja dat was John Travolta inderdaad in de rol van Danny in Grease. Ik las je reactie al eerder vandaag en dacht na over het weglaten van ‘en kijk’. In eerste instantie dacht ik, jazeker goede tip maar toen twijfelde ik en waarom? Het beeld wat ik ook wil neerzetten is de videoclip van het liedje waar mijn tekst op is gebaseerd. Sandy kijkt zoetsappig naar de weerspiegeling van de maan in het water. Misschien zit dat beeld voor mij gekoppeld aan ‘en kijk’ maar is het voor de lezer net zo compleet zonder ‘ik kijk’. Ik denk nog even verder ;)

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy Bastiaans Het beeld is ook duidelijk zonder 'kijk' omdat het kijken verbonden is aan het ik-perspectief. Alle waarneming komt immers vd ik. 'Ik sta bij de waterput en kijk naar de glinstering van het maanlicht op het wateroppervlak.' vergelijk: Ik sta bij de waterput, het maanlicht glinstert op het wateroppervlak. of(iets meer beeld) Ik leun over de rand van de waterput, het maanlicht glinstert op het wateroppervlak. De toevoeging 'en kijk naar' kan uiteraard ook - schrijven is steeds een keuze maken. Het is uiteindelijk aan de lezer of het beeld overkomt.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien bedoeld janp iets als: ik sta bij de waterput, het maanlicht glinstert op het wateroppervlak. Zie maar! Het gezwijmel van een tiener en de diepte van het kalververdriet heb je mooi beschreven. Het geeft ook een heerlijk gevoel van nostalgie. Fijn om te lezen !

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Janp, je hebt gelijk. Soms is het moeilijk om je eigen woorden bij een beeld los te laten. Ik schreef de tekst bijna zingend op het liedje ‘ hoplessly devoted’ en daar paste het voor mijn gevoel ‘en kijk’ bij maar het kan evengoed weg/ anders. Schrappen dus. Dankjewel. @Marceline, kalververdriet? Ik was zwaar depressief :lol: nee hoor maar vergeten doe ik het nooit. Blij dat je het fijn vond om te lezen.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@marceline,
Misschien bedoeld janp iets als: ik sta bij de waterput, het maanlicht glinstert op het wateroppervlak.
precies die zin ;)

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O ja, hopelessly devoted to you, smachten zonder weerga, en stoere Danny die ik onlangs toen de film weer voorbij kwam eigenlijk een gladde engerd vond. Goed getroffen, dat immense puberverdriet!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dankjewel Cora. Ja erg hè, hoe je jeugdillusies aan diggelen raken als je zo’n heerschap als volwassene nog eens goed bekijkt. Hetzelfde overkwam me met Ernst Janz van Doe Maar. Ik had mijn koffers al gepakt om met hem naar ‘het land van de horizon’ te vertrekken. Zie ik hem jaren later op een meter afstand, klabam niks meer wat me aan zijn ‘geweldigheid’ deed denken. :( ;)

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach Nancy, hoeveel meisjes hebben hetzelfde liefdesverdriet ervaren. Gelukkig konden jouw poppen je troosten. Je hebt een mooi beeld geschetst van het wanhopige verliefde meisje. Graag gelezen Groet Connie

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
awh ... ik wilde ook over Danny schrijven ... echt waar. Maar bij gebrek aan waarheid was mijn verhaal vast niet zo prachtig over de top geworden als het jouwe. Ik zie gelijk een hotdog springen op de achtergrond. Kortom: genieten, jouw invulling. Alleen moet ik nu dus wel iets heel anders gaan verzinnen.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Darkvalley dankjewel :) @Schrijvenmaar, dankjewel. wat grappig dat je dezelfde gedachte had bij deze opdracht. Oh ja die hotdog, is toch echt de beste scene/ detail uit de film :D Ik ben benieuwd wat je gaat verzinnen. Ik kijk uit naar je verhaal.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
toen ik gisteravond in iemands bijdrage 'die stem' las, dacht ik direct aan Colin Firth, en zat Mr. Darcy voor de rest van de avond in mijn hoofd ... ("and your parents ... are in good health?") maar ik vrees dat mijn ervaring te kort schiet (of juist overschiet) voor deze opdracht; grote, allesoverheersende en totaal meeslepende verliefdheden zijn mij onbekend; als ik aan de eerste probeer te denken, vallen mij tientallen in en ontstaat er complete chaos in mijn hoofd ... ben zelf dus ook nog erg benieuwd wat er uit gaat komen :D

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nancy, Je uitwerking met de knipoog naar Grease is vet. Leuk dat je het onderwerp op deze manier verwerkte. Het grote idool in mijn tienertijd was David Cassidy. Als je kijkt naar hoe hij is 'opgedroogd' dan vind ik dat onvoorstelbaar :eek: Klein praktisch dingetje: een waterput is dacht ik vrij diep. Het lijkt me niet dat je daar het wateroppervlak van kunt zien. Maar dan nog: who cares, met zoveel verdriet ;) Graag gelezen!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@schrijvenmaar, ik wacht :unibrow: @Karinska, dankjewel :) wel een beetje jammer dat je mij betrapt heb :D . Ik kwam er vanmorgen, na zo’n 35 jaar achter dat het helemaal geen waterput maar een een opblaasbaar zwembad(je) is in de clip. Toen ik dit schreef dacht ik precies wat jij nu opmerkt. David Cassidy ga ik opzoeken.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach wat zoet en zo grappig dat het om Danny gaat. En dan noem je in je reacties Ernst, die ik gisteren nog op tv zag. Ook ik had mijn koffer al gepakt :lol: en toch zag ik gisteren weer een glimp van wat ik toen zag. Verliefdheid is soms onbegrijpelijk. Genoten van je verhaaltje!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@I-Kat :) dankjewel voor je leuke reactie. Ik las jou en dacht wat herkenbaar nu lees ik dat je er ook met Ernst vandoor wilde. Het is maar goed dat wij niet samen zijn opgegroeid dat was vast een cat-fight geworden over de jongens :unibrow:

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grease- heerlijke jank song! :nod: Ik krijg het idee dat de drie alinea's door 3 verschillende personages worden beleefd. M.i. zijn de belevingen niet op 1 lijn. De eerste alinea vulde ik in een bedrogen vrouw die haar relatie geheim moet houden. Vriendinnen zeggen haar dat hij haar niet waard is. Dat komt ook door het drama in: iedere porie zweet mijn verdriet. De tweede alinea geeft voor mij een mysterieuze weerwolf sfeer. Buren die last hebben van haar gehuil. En de laatste alinea verrast mij doordat de HP naar ' mama' moet luisteren. Ik vrees dat dit niet jouw bedoeling is. :? Ik ben idoolverslaafd: heb altijd een idool gehad en blijf deze ook jaren trouw. Gelukkig ben ik ook al 32 jaar (! Doe Maar ;) ) trouw aan mijn man die deze zwakte accepteert. Word ik voor gek verklaard als ik hier opbiecht een poster boven mijn bedkant te hebben hangen? :? Anders ontken ik het weer! })

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoi May, het is wel mijn bedoeling. Ik heb het overdreven zoetsappige van de clip en het liedje volledig overtrokken zoals ik dat als kind in mijn fantasie ook deed. Ik ‘was’ Sandy in mijn fantasie en zo voelde het, voor mij, een totaal drama. Zinnen als ‘mijn vriendinnen zeggen dat ik het moet vergeten’ is letterlijk wat Sandy zingt ( jankt naar de maan) . De 1e twee alineas zijn dus een weergave van mijn gevoel van en voor drama als kind en mijn fantasie toen waarin ík Sandy was toch niet Olivia zeg :unibrow: maar ik had natuurlijk ouders en dat verstoort mijn volledige overhave. In de laatste alinea kom ik weer in de realiteit maar niet zonder mijn idool nog even te kussen en met mijn poppen te praten :D Jammer dat het bij jou niet overkwam zoals bedoeld of dat je het niet voelt zoals ik bedoel. Het is misschien ook niet te doen om mijn vreemde en verwarrende kinderbrein in retrospectief nog over te brengen. Ik was een jaar of toen :-). Wie hangt er boven je bed? Ook Ernst :lol:

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy een kostelijk verhaal. Ik moest gelijk denken aan de levensgrote zwart/wit poster van Elvis, uit de ' Muziekexpress', op mijn kamerdeur geplakt, tot groot ongenoegen van mijn moeder :nod: Niet vanwege Elvis hoor, maar vanwege de jaren daarna bijna niet te verwijderen lijm. :angry:

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, ik begrijp wat May bedoelt, maar je reactie daarop is duidelijk. Toch heeft zij verhaaltechnisch een punt, want nu moet je eigenlijk teveel uitleggen. Maar die uitleg is dan ook heel treffend! Zoals wel vaker bij verhalen van jou, denk ik dan: laat even liggen, lees nog eens goed (voor) en maak het strakker. Dat gezegd hebbende, is dit inderdaad een heerlijk zwijmelverhaal! Natuurlijk vond ik toentertijd die Danny een druiloor, maar was ik best wel bereid om aan de muur te gaan hangen van meisjes-met-paardenstaarten. Het is er nooit van gekomen.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar, ik wacht :unibrow: @Karinska, dankjewel :) wel een beetje jammer dat je mij betrapt heb :D . Ik kwam er vanmorgen, na zo’n 35 jaar achter dat het helemaal geen waterput maar een een opblaasbaar zwembad(je) is in de clip. Toen ik dit schreef dacht ik precies wat jij nu opmerkt. David Cassidy ga ik opzoeken.
Waterput vs opblaaszwembad :lol: :D :thumbsup: Nu je het zegt weet ik die scene ook weer ja!

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Nancy, Wat leuk om te lezen dat je als pubermeisje zo verliefd was op je idool en dat de buren je huilen als een wolf niet hebben kunnen waarderen, de onverschilligen! Gelukkig had je nog je poppen om je hartje te luchten. :lol: Een inzending naar mijn hart, Nancy, er is zoveel herkenbaars in. Suggesties om je tekst nog mooier te maken, zijn je al gegeven. Ik zwijg dus en zeg alleen: proficiat omdat je de opdracht zo goed hebt ingevuld. :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Thea Josephine, dankjewel voor je leuke reactie. Ik ben blij dat je ervan hebt genoten. Aha jij had de muziekexpress ik was een popfoto meisje :D Die lijm hahaha ik moet erg lachen, zo herkenbaar. @ Frans, als er 1 misschien 2 zijn waarvoor ik toch wat moet uitleggen dan heb ik het tussen dit goede gezelschap goed gedaan ;) Gelukkig zwijmelen de meesten met me mee. Over het algemeen is je punt terecht. Ik wil wel ongeduldig zijn en te snel plaatsen. Leuk dat je hier weer aansluit. Zie uit naar je verhalen. @ schrijfcoach Blavatski, Marijcke, dankjewel voor je leuke reactie en compliment :)

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik was een laatbloeier, de film heb ik een maal gezien en vergeten. Dus waterput of zwembadje, je kan me alles wijsmaken :p De songs blijven altijd wel hangen, gelukkig maar! In je tweede alinea romance, moest ik glimlachen, in een puberhoofd is alles zo geweldig met zijn tweetjes. Niet dat Danny ooit je gedachten heeft kunnen lezen. Onbedwingbare huilbuien begrijp ik, maar ik ga met Mayietje mee voor het janken naar de maan, een wolvengehuil gaat omhoog. Je had je tienerjaren in elk geval duidelijk voor ogen bij het schrijven!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoi Marlie, dankjewel voor het lezen en je leuke reactie. Mayrietje :lol: Ik blijf deze keer toch eigenwijs en bij mijn eigen tekst wat het janken vand de wolf betreft. Zoals ik eerder aangaf, ik verdwaal in mijn fantasie in de videoclip. Wie het liedje en de clip voor ogen houdt waarbij ‘hoplessly devoted too you woehoehoe woehoe oehoe oehehoe ( de hoogte in) wordt gezongen snapt denk ik mijn vergelijk wel :D

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoi Marlie, dankjewel voor het lezen en je leuke reactie. Mayrietje :lol: Ik blijf deze keer toch eigenwijs en bij mijn eigen tekst wat het janken vand de wolf betreft. Zoals ik eerder aangaf, ik verdwaal in mijn fantasie in de videoclip. Wie het liedje en de clip voor ogen houdt waarbij ‘hoplessly devoted too you woehoehoe woehoe oehoe oehehoe ( de hoogte in) wordt gezongen snapt denk ik mijn vergelijk wel :D