Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#166- Herboren

Herboren In een sjofele spijkerbroek slof je de backstage in. Kruidig ruik je, maar fris. Je schouders hangen wat naar voren, je rug daardoor licht gebogen. Minutenlang zoek je iets op de vloer, voorover leunend op een hek. Onder je ontblote rug ontbreekt een broekriem. Je intro start. Een lach breekt door en verraadt dat je er toch zin in hebt. Je sprint de DJ booth in. De laatste zonnestralen kleuren je haar goudblond. Jouw set dwingt niet alleen mij tot dansen. De oranje gloed dooft langzaam en de lampjes in de bomen nemen de sfeer over. Je dweept het publiek op met je gespierde armen in de lucht. Het T-shirt is te kort. Mij intrigeert jouw platte buik. En lager. Ik proef mijn kokos lipgloss. Je kijkt opzij en vindt mijn blik. Ik dwaal in je groene ogen. De zomerse hitte zindert door. De nacht valt. En ik ook.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
May Laysen, Zwoele sfeer kernachtig weergegeven in korte zinnen. In de 1e alinea moet je even op gang komen:
Kruidig ruik je, maar fris. Je schouders hangen wat naar voren, je rug daardoor licht gebogen.
het 'maar' vind ik niet van toepassing, want hoezo een tegenstelling(?) en 'hangen wat' en 'daardoor' zijn te weinig zeggend, past niet bij de compactheid van de rest, minder is meer, suggestie: Kruidig ruik je en fris. Je schouders naar voren, je rug licht gebogen.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey May :) De geboorte van een boek en auteur, zo zie ik deze invulling van de opdracht. Voor mij Is sexy DJ zo herkenbaar dat ik geen naam nodig heb om te weten dat het van jouw is.. Dat is op zich al een compliment waard, vind je niet? :thumbsup: Ik wens je heel veel succes met alles!!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
May Laysen, wat een glamournaam! Er zit voor mij ook (to lay (down)) in, heel ondeugend hoor allemaal. :nod: Vertel, hoe is deze naam tot stand gekomen? Ik had je ogenblikkelijk moeten herkennen met: 'Ik dwaal in je ogen.' Eens met de opmerking in #2 over 'maar' , 'hangen wat' en 'daardoor'. In de laatste zin val je. Ik vind het niet prettig dat je valt, stel dat je iets breekt. Gefeliciteerd met je nieuwe allure!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
May, Wat een heerlijk verhaal. Het is zwoel en uitdagend. De tips heb je al gekregen van janp en Mili. Ik vind het einde met 'De nacht valt. En ik ook.' geweldig. Zo zie je maar, soms verschillen smaken.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
May, de geboorte van een liefde, dat de hp er maar veel van mag genieten. Deze zin: Je dweept het publiek op met je gespierde armen in de lucht. De taalpuristen zijn al langs geweest, ik begrijp ook precies wat je bedoelt echter, is het: Je zweept etc.? Heel graag gelezen en leuk je metamorfose van Marietje naar May. Prachtige naam!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een naam is geboren, hallo May! Zwoel stukje tekst, uitdagend met dat lager en de blote buik. Welkom twrug, May!

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
May Laysen, Zwoele sfeer kernachtig weergegeven in korte zinnen. In de 1e alinea moet je even op gang komen:
Kruidig ruik je, maar fris. Je schouders hangen wat naar voren, je rug daardoor licht gebogen.
het 'maar' vind ik niet van toepassing, want hoezo een tegenstelling(?) en 'hangen wat' en 'daardoor' zijn te weinig zeggend, past niet bij de compactheid van de rest, minder is meer, suggestie: Kruidig ruik je en fris. Je schouders naar voren, je rug licht gebogen.
Bedankt voor je compliment en leerzame reactie. Ik kan je feedback en tip volgen maar zocht juist de tegenstelling in die zin dat de HP kruidig niet altijd fris vindt. Mensen die naar kruidig eten ruiken, ruiken niet fris. Kruidig ruik je, toch fris :? Het uitgebreid omschrijven van zijn houding moet aangeven dat ze aandachtig lang gekeken heeft hoe zijn houding is. Uit jouw en Mili's reactie blijkt dat het zo niet wordt opgepikt. Heb je een tip hoe ik dat kan laten blijken? Anders eens met jullie dat het niet binnen de compactheid van de rest past. :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey May :) De geboorte van een boek en auteur, zo zie ik deze invulling van de opdracht. Voor mij Is sexy DJ zo herkenbaar dat ik geen naam nodig heb om te weten dat het van jouw is.. Dat is op zich al een compliment waard, vind je niet? :thumbsup: Ik wens je heel veel succes met alles!!
Dat zie ik zeker als een compliment! :o Hartelijk dank! :)

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
May Laysen, wat een glamournaam! Er zit voor mij ook (to lay (down)) in, heel ondeugend hoor allemaal. :nod: Vertel, hoe is deze naam tot stand gekomen? Ik had je ogenblikkelijk moeten herkennen met: 'Ik dwaal in je ogen.' Eens met de opmerking in #2 over 'maar' , 'hangen wat' en 'daardoor'. In de laatste zin val je. Ik vind het niet prettig dat je valt, stel dat je iets breekt. Gefeliciteerd met je nieuwe allure!
In mijn verhalen valt iedereen zacht, hoewel :unibrow: Zie mijn #10 over #2. To lay down is een leuke vondst! :D Mijn jongste zoon kwam met de naam. Bij hardop uitspreken hoor je het: Mee lezen. Dat gaan jullie in mijn boek doen. ;) Daarnaast is May een mooie dames naam en scheelt maar 1 letter met mijn voornaam. Bovendien een woordspeling van may en might. ( Mighty May! ) en blijkt Laysen een vogelsoort en een eiland te zijn. Het heeft even geduurd maar als een puzzel viel het ineens in elkaar. Mooi compliment dat je het glamour vindt. :nod: Altijd heerlijk jouw reacties: hartelijk dank! :{}

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
May, Wat een heerlijk verhaal. Het is zwoel en uitdagend. De tips heb je al gekregen van janp en Mili. Ik vind het einde met 'De nacht valt. En ik ook.' geweldig. Zo zie je maar, soms verschillen smaken.
Bedankt voor je enthousiaste reactie! :)

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
May, ... juist dat vallen is zo leuk! Ik voel met je mee. Leuk verhaal.
Het letterlijke van falling in love, dacht ik. Bedankt voor je reactie. :)

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
May, de geboorte van een liefde, dat de hp er maar veel van mag genieten. Deze zin: Je dweept het publiek op met je gespierde armen in de lucht. De taalpuristen zijn al langs geweest, ik begrijp ook precies wat je bedoelt echter, is het: Je zweept etc.? Heel graag gelezen en leuk je metamorfose van Marietje naar May. Prachtige naam!
Genieten zal de HP. :D Dat is een goede opmerking over dwepen en zwepen. Ik kan zo snel niet het verschil vinden op google. Wel dat -het publiek opdwepen - vaker wordt gebruikt. Ik duik erin! :thumbsup: Fijn dat je het een prachtige naam vindt. Bedankt. :)

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een naam is geboren, hallo May! Zwoel stukje tekst, uitdagend met dat lager en de blote buik. Welkom twrug, May!
Hartelijk dank voor het warme welkom terug. :)

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi May, prachtig in het kwadraat; zowel je vertelling als je nieuwe naam! Het eerste is lekker broeierig en knap geschreven. Eens met de suggesties van Janp. Leuk, je toelichting op je nieuwe naam! Twee duimpjes voor jou!

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag May, Zwoel opzwepend zijn de woorden die in mij opkomen. Het is al eerder genoemd, dat 'dwepen' eerder 'opzwepen' is. De vraag die in mij opkomt is waar staat de hp in de eerste alinea? Met plezier gelezen. Dank je wel. hartelijke groet, schrijfcoach Inanna

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi May De geboorte van een nieuwe zomerliefde? Een DJ. Ik kreeg het gevoel dichtbij het strand te zijn in de zomer, waar dan muziek werd gedraaid. Ik heb het graag gelezen.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi May, prachtig in het kwadraat; zowel je vertelling als je nieuwe naam! Het eerste is lekker broeierig en knap geschreven. Eens met de suggesties van Janp. Leuk, je toelichting op je nieuwe naam! Twee duimpjes voor jou!
Dank je wel voor je optimistische reactie. Het maakt me vrolijk. :D

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag May, Zwoel opzwepend zijn de woorden die in mij opkomen. Het is al eerder genoemd, dat 'dwepen' eerder 'opzwepen' is. De vraag die in mij opkomt is waar staat de hp in de eerste alinea? Met plezier gelezen. Dank je wel. hartelijke groet, schrijfcoach Inanna
Wat een fijn reactie. Dank je wel!
In een sjofele spijkerbroek slof je de backstage in.
De HP bevindt zich ook backstage, aan de zijkant.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi May De geboorte van een nieuwe zomerliefde? Een DJ. Ik kreeg het gevoel dichtbij het strand te zijn in de zomer, waar dan muziek werd gedraaid. Ik heb het graag gelezen.
Een DJ- dat klopt :nod: Knap, in mijn gedachten speelde het zich ook aan het water af. Te weinig woorden om het te benoemen. Op Ibiza zou heel goed kunnen. ;) Bedankt voor je reactie! :thumbsup:

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gefeliciteerd met je wedergeboorte May, maar ... toch een onvervalste Marietje! ;)

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gefeliciteerd met je wedergeboorte May, maar ... toch een onvervalste Marietje! ;)
Fijn dat je me herkende! :nod: Bedankt.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij hardop uitspreken hoor je het: Mee lezen.
Geweldig! Verder klinkt het ook echt gewoon lekker, bij jouw verhaal passend. En Lost Laysen is een boek van (en over) Margaret Mitchell, van Gone with the wind ... voorloper van alle chicklit!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
oh ja moet ik ook ng iets zeggen over dit verhaal? tja, eens met JanP. En blijkt uit de beknoptere omschrijving eigenlijk ook niet dat ze hem nauwlettend bestudeert?

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij hardop uitspreken hoor je het: Mee lezen.
Geweldig! Verder klinkt het ook echt gewoon lekker, bij jouw verhaal passend. En Lost Laysen is een boek van (en over) Margaret Mitchell, van Gone with the wind ... voorloper van alle chicklit!
Exact! Het eerste boek van Margaret Mitchell Lost Laysen gaf ook de doorslag. Fantastisch dat jij die link legt! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: Gone with the wind zit ook in Control verwerkt: https://www.schrijvenonline.org/forum/themaforums…

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
oh ja moet ik ook ng iets zeggen over dit verhaal? tja, eens met JanP. En blijkt uit de beknoptere omschrijving eigenlijk ook niet dat ze hem nauwlettend bestudeert?
Ik heb het in mijn MS al aangepast. Jullie hebben gelijk. :thumbsup: Bedankt!