Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

opdracht #166 - mijn naam is vrouw

Ik ben, zoals de dichter Willem Kloos schreef, geboren uit zonnegloren en een ziedende zee. Terwijl ik opgroeide kalmeerden de wateren. Op een bijzondere dag wiegde een parelmoeren schelp mij naar de kust. Enkele personen stonden op het honingkleurige zand om mij te verwelkomen. Mijn lange haar kringelde als een sluier over mijn lichaam. Botticelli legde een mantel over mij heen waardoor de ogen van de aanwezigen niet meer over mijn welvingen konden zwerven. Hij noemde mij Venus. In de loop der eeuwen kreeg ik vele namen toegemeten. Ik was Aphrodite, Persephone, Cleopatra, Eva, Maria, Maria Magdalena, Sneeuwwitje, Marie-Antoinette, Jeanne d'Arc, Irene, Madame Curie, Marilynn Monroe, Audrey Hepburn, Eleanor Rooseveldt, Sarah Bernard, één van de drie Gratiën, Lara uit Dokter Zhivago, Mata Hari, het orakel van Delphi, Brünhilde; Mare, Jane Eyre... Te veel namen om op te noemen. Ik sta naast iedere man die mijn uitnodigende armen nodig heeft. Mijn naam is vrouw.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Blavatski, ... wat mooi. Stel je voor als er geen vrouwen waren, dan verdwaalden de mannen toch. Met plezier gelezen.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Blavatski, een ode aan de vrouw. Fantastisch. De eerste zin, van Kloos, van grote schoonheid. [Ik sta naast iedere man die mijn uitnodigende armen nodig heeft.] Iedere man?1?, nodig heeft?!? :crybaby: Een beetje screening vooraf, lieve Blavatski? :ninja: (mijn lange haar/legde over mij heen?)

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook ik vind het prachtig. Maar ik worstel wel met 'Ik sta naast iedere man die mijn uitnodigende armen nodig heeft.' ik vind dat nu net een beetje té dienstbaar. Maar ik heb dan ook een opstandig trekje. ;)

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is misschien wat eentonig, maar ook ik vind het prachtig. De zin: 'Ik sta naast iedere man die mijn uitnodigende armen nodig heeft.' vind ik weer heel erg mooi. Waar je elkaar nodig kunt hebben en elkaar wat kunt geven. Voor mij een soort Yin en Yang. U heeft me weer verrast met deze mooie tekst.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Mili, fijn dat je langskwam. Ik twijfelde over lang haar of lange haar. Ik heb je suggestie gevolgd. Het woord 'heen' is waarschijnlijker grammaticaal beter als het erbij komt, maar dan ga ik over de limiet van 150 woorden. :o :D En waarschijnlijk heb je mij verkeerd begrepen: ik schrijf wel 'uitnodigende armen'; ik heb dus al gescreend wie er uitgenodigd wordt... Stout van me, hè? :o (Dit blijft tussen ons tweetjes...) Waar je ook bent Mili, fijn weekend toegewenst! En blijf zo scherp. :nod:

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Siv, Fijn dat je langs kwam en mij op de site global sisterhood pledge hebt gewezen. Inderdaad mooi. Leuk dat je mijn inzending graag gelezen hebt. Daar doen we het voor! :o

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marceline, Wat fijn dat je mijn inzending kon waarderen. Ik herken dat rebelse trekje. Zoals je weet is het de vrouw die de man "uitnodigt". Al heeft ie dat niet door. :lol:

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het doet me denken aan de global sisterhood pledge. https://www.youtube.com/watch?v=FspBM729R30
Intrigerend filmpje. :nod: De keuze van de natuurlijke schoonheid die ik bij de dames ontdek vind ik heel bijzonder. Zouden de vrouwen van nu, behandeld door cosmetische trucjes ook deze gedachtegang kunnen opvolgen of speelt hun egotripperij/ hun egoïsme dan een te grote rol? :(

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:ontopic: Prachtige omschrijving van de geboorte van een vrouw. Het maakt me trots er 1 te zijn. :nod: Wat ik me afvraag: welke overweging heb je gemaakt bij het noemen van de namen? Wie wel en wie niet? Wanneer dacht je; nu is het genoeg? Natuurlijk zou het saai zijn als man en vrouw dezelfde zijn maar het zou ook zoveel leed besparen, denk je niet? Is het een beproeving van de schepper? Groetjes, May ( = Marietje)

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marietje/May, Wat ben ik blij met je bijzonder positieve feedback. :nod: De keuze van de namen is willekeurig; ik had er veel meer, maar moest gaan schrappen om in de marge van de 150 woorden te blijven. :o De namen die overbleven laten misschien een stukje van mijn persoonlijkheid zien. Ik denk ook wel eens dat het een beproeving is van de grote Creator om man en vrouw zo verschillend te maken. En wellicht ook een nuchtere overweging om veel variatie in het nakomelingschap te brengen.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marietje/May, Bij navraag kwam ik voorlopig tot dit antwoord op je vraag over het egoïsme/egotripperij en cosmetische trucjes gedoe. Dochter van begin 40 denkt min of meer dat het zo'n vaart niet loopt - zij kent één vrouw die zich zo opstelt en maakte de opmerking dat MANNEN het wel "cool" vinden Vriendin van kleinzoon, begin 20 kent ook één vrouw die beantwoordt aan het egotrippende type kleinzoon zwijgt vriend van dochter grijnst ietwat verlegen Valt het jullie ook op dat er hier geen man in de pen kruipt? Ik ga eens kijken of we hier een topic van kunnen maken. :o

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marietje/May, Valt het jullie ook op dat er hier geen man in de pen kruipt? Ik ga eens kijken of we hier een topic van kunnen maken. :o
Blavatski, Je bent coach hier en hebt dus 'de macht' van de schrijfopdracht :D

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marceline, leuk dat :nod: je zo lekker reageert. Voor de goede orde, het is de bedoeling een topic te openen over de vraag hoe de jonge vrouw reageert op het naturel zijn van de vrouw. Dat er nog geen mannelijk Sollid heeft gereageerd gaat zeker GEEN topic worden. Ik wacht met spanning op een reactie herenzijds. Ze zullen wel komen nadat de eerste beduusdheid verdwenen is. (Zij, de vrouwen zouden de eerste stap zetten? Kom nou, geen malligheden, hè?)

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Blavatski, Nee, natuurlijk geen topic over het wel/niet reageren van heren, maar iets met het naturel zijn/ingrijpen op het uiterlijk schoon. Overigens niet meer alleen een topic voor vrouwen, maar ook een voor heren!

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijfcoach Blavatski hetgeen ik merk is dat als jonge dames over de wereld gereist hebben, ze terug komen met aanzienlijk minder make-up e.d. Afrika geeft helemaal een wedergeboorte hierin. Om maar in het thema deze week te blijven. En het Yin en Yang hoeft geen dwang te zijn, in een evenwichtige relatie geeft het beiden kracht. Fijne zondagavond!

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor mij zijn de namen Truus, Astrid, Karin, etc. Niet door een schelp naar de kust gewiegd en ongezien door Botticelli, maar misschien ergens hardwerkend aan de lopende band kroketten inpakkend. Geen iconen, maar gewoon stoere wijven. Die zet ik op een voetstuk, als man. Die zie ik graag naast me, waar en wanneer dan ook. Te veel namen die niet genoemd worden. Ontelbaar, eigenlijk. Geen rolmodellen, maar dikke boerderinnen, door de regen fietsende postbestellers, de meisjes bij Mac Donalds, de toiletdame, de politieagente, de krantenbezorgster, de vrouw die metselt, aan het stuur van de vrachtwagen zit, het lid van de Tweede Kamer. Haar naam is vrouw.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor mij zijn de namen Truus, Astrid, Karin, etc. Niet door een schelp naar de kust gewiegd en ongezien door Botticelli, maar misschien ergens hardwerkend aan de lopende band kroketten inpakkend. Geen iconen, maar gewoon stoere wijven. Die zet ik op een voetstuk, als man. Die zie ik graag naast me, waar en wanneer dan ook. Te veel namen die niet genoemd worden. Ontelbaar, eigenlijk. Geen rolmodellen, maar dikke boerderinnen, door de regen fietsende postbestellers, de meisjes bij Mac Donalds, de toiletdame, de politieagente, de krantenbezorgster, de vrouw die metselt, aan het stuur van de vrachtwagen zit, het lid van de Tweede Kamer. Haar naam is vrouw.
Angus, jij man van mijn hart :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Blavatski, Intrigerend stukje. De vrouw als godin. Je refereert aan de geboorte van Venus zoals door Botticelli vastgelegd op het beroemde schilderij. Deze namen noem je: Aphrodite, Persephone, Cleopatra, Eva, Maria, Maria Magdalena, Sneeuwwitje, Marie-Antoinette, Jeanne d'Arc, Irene, Madame Curie, Marilynn Monroe, Audrey Hepburn, Eleanor Rooseveldt, Sarah Bernard, één van de drie Gratiën, Lara uit Dokter Zhivago, Mata Hari, het orakel van Delphi, Brünhilde; Mare, Jane Eyre... Uitgezonderd Madame Curie en Eleanor Rooseveldt allen beroemd vanwege hun uiterlijk.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aha, de mannen zijn van hun verbazing bekomen en geven h(eerlijke) repliek. Angus is uit zijn tent gelokt en heeft in één antwoord al meer letters aan mij gespendeerd dan in al zijn vorige feedbacks bij elkaar. Hij was al een man van mijn hart; het klopt nu nog eens zo hard. :nod: En Janp, dat is een man naar mijn ziel (niet verder vertellen, hoor!) :o

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het doet me denken aan de global sisterhood pledge. https://www.youtube.com/watch?v=FspBM729R30
Intrigerend filmpje. :nod: De keuze van de natuurlijke schoonheid die ik bij de dames ontdek vind ik heel bijzonder. Zouden de vrouwen van nu, behandeld door cosmetische trucjes ook deze gedachtegang kunnen opvolgen of speelt hun egotripperij/ hun egoïsme dan een te grote rol? :(
Het filmpje en onderwerp heeft wel aangezet tot een interessante discussie. Zo'n schrijfopdracht over hoe een jonge vrouw reageert op het naturel zijn van de vrouw zie ik gaarne tegemoet.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Angus is uit zijn tent gelokt [...]
Nee, ik gaf slechts een reactie. En hield me nog in.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is geen venijn, Blavatski. Dat is een offensive defense tackle waar ik glimlachend overheen zweef. Daar laat ik het bij.