Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#166- wedergeboorte

#166- wedergeboorte Het knelt in mijn kop na de diagnose. Mijn bestaan verschrompelt als een herfstblad in de modder. Mijn vertrouwde route van 21.9 kilometer die ik blindelings kan racen, lijkt verdwaald te zijn, de richting ben ik kwijt als ik mijn bankje mis waar ik altijd even zit, in de lucht kijk en naar het riet terugwuif. Ik schreeuw de ellende uit mijn lijf, gillende grassprieten lijken weg te schieten en pissige paddenstoelen staan te trillen. De onzekerheid heeft mij gegrepen in haar kloterige klauwen, ik huil met de regenbui mee en fiets het pad af waar ik het einde niet zie. In het meer zie ik een aalscholver haar vleugels wijd openklappen. Ze zit op een paal en de zon verwarmt haar met zachte stralen terwijl ik de regenboog in de verte zie. Ik stap af, kijk en vraag mij af hoeveel keer je opnieuw wordt geboren.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wow Maddbrug wat beschrijf je dit proces intens, rauw. Het komt enorm binnen, schrijnend. Dan de begrijpelijke vraag tot slot wat je invulling van deze opdracht ook nog eens heel origineel maakt. Van deze word ik even heel stil :thumbsup: :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig beschreven, de impact van deze trieste wedergeboorte. 'gillende grassprieten', 'pissige paddestoelen', geniaal.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo naakt zo pijnlijk zo menselijk. (detail: ik heb een beetje moeite met ' een route die verdwaald lijkt)'

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, in al je 'eenvoud' beschrijf je een scala aan emoties die vervolgens bij de lezer wordt ontketend. Routes die verdwijnen, missende bankjes; je bent voor nu de weg kwijt. Het nu niet kunnen terugwuiven (fraai!) naar het riet; alsof dit simpele genoegen verleden tijd is. Het schreeuwen; de woede en onmacht over martelende onzekerheid om dan mee te huilen met de regen. En dan voel ik de wedergeboorte waar je zo naar verlangt. Groot respect, Madd, voor jou en je doordringende schrijven.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Maddbrug, Mooi! Heeft voor mij iets 'dichterlijk' in zich. Hoe voelt het voor je om de zin 'Dinsdag stap ik op mijn fiets' te verwijderen? hartelijke groet, schrijfcoach Inanna

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, het komt ook rechtstreeks uit mijn hart, dit verhaal. Stella, dank je wel. Schrijvenmaar, die onderzoeken, het wachten, die onzekerheid. Het zit mij dwars. Dan is schrijven een prima plek om het te uiten. Misschien wat melodramatisch maar zo voelt het nu ook. Cora, de route is verdwaald terwijl ik in mijn gedachten ben verdwaald. Ik ga het eens nalezen. Dank jullie voor de reacties!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, in feite stort ik een emotionele tsunami neer in dit stukje tekst van het moment hoe ik mij voel, gewoon kut met peren, maar het moest er even uit. Ik vind je reactie prettig. Ambillicious, goede suggestie, ik heb de zin verwijderd. Dank je wel voor de reactie.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig beschreven Madd, deze verschrikkelijke situatie. Ik ben er stil van en weet niet goed wat ik verder moet zeggen. Maar op deze plek gaat het even om het schrijven en dat heb je in dit stukje weergaloos mooi gedaan.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddbrug, je hebt het ontzettend puur verwoord. Ik voel de leegte en verslagenheid, de weg die naar het niets lijkt te gaan. Ik herken de uitvergrote dingen, zoals in jou geval de aalscholver, waar op de een of andere manier de wens om alleen maar te mogen zijn, uitgebeeld wordt. Sterkte!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marceline, Ik begrijp ook dat het een beetje te overkomt, en ik ben het met je eens, het gaat om het schrijven. En dat deed mij goed. Dank je voor je lieve reactie. Meta, Verslagen is het juiste woord. Ja, een aalscholver staat zo mooi, vleugels wijd, kop opzij, alsof zij de hele wereld aankan. Dankjewel voor je reactie.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Madd, ik realiseer me nu pas dat dit geen fictie is. Naast mijn eerdere complimenten wil ik je toch ook nog een warme digitale knuffel sturen. Dikke shit dit en dat is zacht uitgedrukt. Heel veel sterkte en meer.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddy toch, ... wat heb je dit goed geschreven, het komt binnen als een mokerslag. Je hebt de wanhoop mooi neergezet. Schrijven doet goed en het wordt hier gelezen. Een dagboek verlicht wel eens maar zegt niets terug. Sterkte.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddbrug Je hebt de wanhoop en gevoelens ijzersterk neergezet. Erg om te lezen dat dit geen fictie is. Ik leef met je mee en wens je veel sterkte.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddbrug, wat heb je deze gevoelens indringend geschreven. Ik ben er ook stil van. Zoveel al gezegd hierboven, ik wens je heel veel sterkte en kom lekker schrijven, zeker als het je hart lichter maakt!

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lieve Madd, Je vertrouwde fiets heb ik herkend. Je schrijfstijl indringender, zwaarder is nieuw voor mij. Een nieuwe fase? Prachtig de weg naar een ander startpunt omschreven. :thumbsup: Het beeld van een blad in de modder is subliem. :nod: Groot respect dat je het deelt. Ik wens je veel kracht toe. Groetjes, May (= Marietje :{} )

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@maddy, ik wens je moed, kracht en veel liefde toe om hier doorheen te komen. Maar stel je voor dat je zou weten hoe vaak je wedergeboren kan worden, zou je daar blij van worden, als je letterlijk gaat aftellen naar de laatste keer? Met veel kracht heb je je gevoelens eruit gegooid in afwachting van je verdere lot. In gedachte leef ik met je mee. Lieve groet, Connie

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, dank je wel, wat lief van je. Riny, schrijven is altijd prettig. Eigenlijk op ieder moment. Fijn je reactie. Mw. Marie, ik merk dat het misschien iets te indringend overkomt, ik schrieef het vrij kort na het gesprek. May, dank je voor je kracht. Ik zit in de fase dat het even niet zo mee zit allemaal en schrijven lukt eigenlijk ook niet zo. Volhouden en hoop houden. Dank je voor je reactie! Connie, het is afwachten nu. Ooit deed ik een studie Boeddhisme, jaren geleden. Vandaag zag ik de film ' Walk with me' . Dat deed mij goed. Dank je voor je fijne reactie.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Indringend, aangrijpend, emotioneel en begrijpelijk. Het schrijven gaat je juist heel goed af, dit komt uit je hart. Ik voel het en ik wens je alle goeds, het moet beter worden.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'Ik stap af, kijk en vraag mij af hoeveel keer je opnieuw wordt geboren.' 'Een aalscholver staat zo mooi, vleugels wijd, kop opzij, alsof zij de hele wereld aankan.' Jouw woorden, madd, van een grote schoonheid en tekenend voor jouw kracht. De regenboog ontging je niet. :{}

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
I -kat, dank je. Ik houd mij vast aan je laatste woorden. ( mooie afbeelding, net zo mysterieus als de vorige, wat is het? ) Elyse, na een aantal tegenslagen lijk je steeds weer opnieuw te beginnen, alsof je opnieuw wordt geboren, dat heb ik wil zeggen. Die aalscholver laat mij een vrijheid zien om dat te doen. Beetje symbolisch, maar op zo'n moment een stimulans en hoop, een teken van houvast.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is een kat, een i-Kat om precies te zijn :D en ik heb het gemaakt met pastelpotloden maar dat weet je al van mijn verhaal denk ik. Houd vast aan mijn woorden, ik stuur je positieve energie, het moet beter worden!