Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Het hondje

‘Merel ga even zitten, we moeten je wat vertellen.’ Ze kwam direct uit haar hang, lig houding van de bank en keek haar ouders nieuwsgierig aan. Het kan niet veel goeds zijn, dacht ze. Als ik aankondig, verifieerde ze bij zichzelf, dat ik ze wat moet vertellen, gaat het altijd over iets, dat ik liever zou willen verzwijgen. Een slecht gemaakt proefwerk, fietssleutel kwijtgeraakt, scheur in mijn nieuwe rok… Maar wacht even, het zou ook zomaar iets leuks kunnen zijn. Zouden ze nu pas echt doorhebben dat ik niets liever wil dan een hondje. Dat ik dan echt mijn best op school ga doen en er zelf helemaal alleen voor zal zorgen. ‘Merel, je krijgt een…’ O mijn god het is zover trilt haar verlangen. ‘Merel’, herhaalt haar moeder verheugd, ‘je krijgt een broertje of een zusje.’ ‘Doen jullie het dan nog…!?’

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ach Thea Josephine dat is traumatisch, ouders die het nog doen, jakkes. Ik voel helemaal met Merel mee ook wat betreft dat er een kind in plaats van een hond komt ;) Leuk, grappig verhaal

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Thea, Mooi hoe je de spanning opbouwt tussen teleurstelling, hoop en teleurstelling. Ik kreeg een glimlach. Een overweging is om komt het dubbel teleurgesteld uit haar mond. te verwijderen. De zin ervoor 'Doen jullie het nog?' is al heel krachtig. hartelijke groet, schrijfcoach Inanna

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Arme Merel Nu mag ze straks op een broertje of zusje gaan passen. In plaats van een hondje. Net als amblicious sluit ik me aan, dat de spanning mooi is opgebouwd. Graag gelezen

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk Thea, Je haalt een herinnering op. Toen mijn ouders mij vertelde dat ik een broertje of zusje kreeg schijn ik gezegd te hebben: 'ik wil liever een hondje.' Hoe oud is jouw HP? Ik was toen 4,5 en had geen flauw idee dat 'je het moest doen' om baby's te krijgen.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor jullie reactie. En leuk te lezen dat ik een herinnering bij je oproep Marceline. De leeftijd van mijn HP ligt zo rond de pubertijd, dat heb ik willen aanduiden met de lig, hang houding op de bank. ;-) fijn weekend

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hou niet zo van verhalen met een twist. Maar dit vind ik heel geslaagd :thumbsup: Vanwege inderdaad de spanningsopbouw en de - wat mij betreft - geloofwaardige reactie van de tienerdochter.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Thea, ... wat geweldig. Ik had ook echt gedacht dat er een hondje kwam. De teleurstelling kwam bij mij ook aan. Die laatste zin vind ik prachtig.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Thea, een zusje of broertje ipv een hond. De gedachtenwereld van een puber is vaak voor ouders niet voor te stellen. Heel origineel weergegeven en de spanning weet je mooi vast te houden.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:D Goed plot! De spanning mooi er naartoe opgebouwd want als lezer volg je de gedachten van de tiener helemaal. :thumbsup: Groetjes, May (=Marietje)

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie wel voor jullie leuke reacties en complimenten. Voor het schrijven is het heerlijk om in het hoofd van een tiener te gaan zitten, maar voor een tiener valt het niet altijd mee om tiener te zijn :-).

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Thea, wat een prachtig levensecht verhaal! Ik zie het zo voor me, die puberdochter die het hondje aan haar neus voorbij ziet gaan. Mooie opbouw! :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank i-Kat voor je smile en Ton bedankt voor je duim. Het was maar een kort verhaal en daarom dacht ik, moet het maar krachtig zijn. Dan kun je het beste een uitspraak van een puber nemen. :-)