Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 166 Wichita, Kansas 1974: Geboorte van een monster

Hij proeft het bloed in zijn mond. In haar razernij had ze hem nog goed weten te raken, maar het mocht niet baten. Ze komt langzaam bij. Op de achtergrond drupt water, een oude lek dat nog steeds niet gemaakt is. De ruwe structuur van het dikke touw schuurt pijnlijk langs haar armen, benen en nek. Haar blinddoek wordt verwijderd. Ze aanschouwt zijn duivelse gezicht. Hij ruikt haar angst. Het windt hem op. Ze kijkt hem aan als een hert dat in de koplampen van een aanstormende auto kijkt. Hij trekt zijn broek omlaag. Met de stalen neus van zijn schoen trapt hij het krukje onder haar voeten vandaan. Terwijl ze langzaam haar einde bereikt, bereikt hij zijn hoogtepunt.

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ben ik niet van je gewoon, met je meestal toch absurde verhalen. Dat druppen een veelzeggend detail, alsof ze weet dat het het laatste is wat ze in haar leven te horen krijgt. Het zal immer blijven lekken. Monsterlijk slecht en schrijnend met een door waanzin gedreven eindzin. typo: hij trekT met zijn stalen neus -- op zich begrijpelijk, maar toch; met de stalen neus van zijn schoen komt het beter over. (je wil je zeker houden aan het woordmaximum?!) Een waterlek kan je niet horen druppen. Ze hoort druppen (van water). Dat waterlek moest dringend gemaakt/hersteld worden. Graag (nou ja, je begrijpt me) gelezen!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Zo dat is even weer de andere Richard. Ik moet iets aan mijn verwachtingenpatroon gaan doen want ik dacht weer te gaan lekken van het lachen :D Beklemmend, donker, Tarantino is in da house dus ja wat mij betreft een gruwelijk goed verhaal. Eens met de aanpassingen die Marlie voorstelt. :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@JP, het is een beetje de schuld van Netflix. Terwijl ik een griep uitziekte heb ik dit weekend de serie Mindhunter bekeken waarin de psyche van seriemoordenaars onderzocht wordt. En er werd naar deze man in de serie gehint, hoewel gruwelijk, vond ik het een sterke allegorie hoe een psychopaat ontstaat.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
akelig verhaal dingetjes: op de achtergrond een oud lek dat en persoonlijk denk ik dat een deer in the headlight al een beetje cliché is, maar vooruit, cliché's zijn dat niet voor niets en mogen van mij gebruikt worden om iets in één klap duidelijk te maken, maar om het daarna ook nog toe te gaan lichten ... dat dus wel erg dubbelop ende je lezer voor sukkel uitmakende

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Richard, Luguber en koud, zo wil ik het omschrijven. Het grijpt je bij de keel. Compliment. De zin 'Ze kijkt hem aan als een hert dat in de koplampen van een aanstormende auto kijkt' voelt voor mij vreemd. Grappig genoeg zou ik eerder iets als 'koud staal' verwachten of zo. --- Hij proeft het bloed in zijn mond. In haar razernij had ze hem nog goed weten te raken, maar het mocht niet baten. - mocht niet baten > bedoel je dat iets niet gelukt is? Hij ruikt haar angst. Het windt hem op. Ze kijkt hem aan als een hert dat in de koplampen van een aanstormende auto kijkt. Hij trekt zijn broek omlaag. Met de stalen neus van zijn schoen trapt hij het krukje onder haar voeten vandaan. Terwijl ze langzaam haar einde bereikt, bereikt hij zijn hoogtepunt. - Ik probeer hier het beeld te vangen. Hangt zij? Zat ze op de kruk?

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zie de opdracht hier niet in terug. De titel 'Wichita, Kansas 1974: Geboorte van een monster' dekt de lading niet, naar mijn idee. De hp is al een monster. Ik denk niet dat dit fragment de geboorte van het monster beschrijft. En er zitten behalve het 'hert enz.'wel meer clichés in. 'Duivelse gezicht' Was het maar waar. Dan zouden we de Ted Bundy's van deze wereld makkelijk herkennen. Het druppende water associeer ik met een omgeving die in 'Silence of the Lambs' wordt geschetst.Oud huis, waterputje in de kelder. Ook een cliché. Terwijl, bijvoorbeeld, de excessen in de hogere Engelse kringen veel boeiender, want meer confronterend en intrigerend en onrustbarender, zijn. Dat gevoegd bij de zoveelste slordige afwerking van jouw hand, Nee, dit proeft voor mij teveel naar effectbejag.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Richard - Ben het eens met @Angus en @schrijvenmaar qua clichés. Op de achtergrond hoort ze het druppen van water >> vermijd afstandscheppers als "horen" >> Op de achtergrond drupt water uit een lek dat ze nog steeds niet heeft laten repareren (geeft dan aan dat het in haar eigen kelders is) [@Angus: "Dat gevoegd bij de zoveelste slordige afwerking van jouw hand," is onnodige ad hominem. ]

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ton en annemieke, Dank voor het lezen. @Inanna, bij mocht niet baten is dat ze het zich niet uit de greep heeft kunnen krijgen. De implicatie is inderdaad dat ze hangt. @Angus, het is inderdaad een opeenstapeling van clichés, daar waar ik me bij deze opdracht vooral gefocust heb om het implementeren van de vijf zintuigen. Ik heb een bestaand incident gekozen waardoor ik me wellicht heb beperkt qua verhaal. Seriemoordenaars handelen via een bepaalde structuur en is merendeels herhaling van hetzelfde, dus ik snap de clichés wel. Tevens was ik niet bezig met effectbejag, echter als ik de uiteenlopende reacties zie, heeft het wel de intentie. Ik waardeer je kritische blik, het helpt me als schrijver in te zien wat wel en niet werkt. Uiteindelijk is het voor mij het plezier van het schrijven en dat lezers ook plezier hebben in het lezen ervan. Dank je. @Leonardo Ik heb inderdaad bij het schrijven geprobeerd de zintuigen zoveel mogelijk weg te werken, voor het gehoor was me dat nog niet gelukt. Dank voor de goede suggestie.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gruwelijk verhaal, goed geschreven dus. Maar inderdaad, niet de geboorte van een monster, hp lijkt me al een fullblown psycho

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook ik vond hier de dood en geen geboorte, maar wijt dat aan de vrijheid en de fantasie/intentie van de schrijver. Griezelend gelezen, ik heb er een enorm cliché aan toe te voegen: 'IEUW!'

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Cora en Stella, dank voor het lezen. Intentie was in ieder geval een bestaande moordenaar als uitgangspunt te nemen (BTK killer) en een interpretatie van de eerste moord te doen. De gedachte was om de eerste moord te gebruiken als geboorte van een reeks moorden bijna 30 jaar duurde.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik krijg het koud van dit verhaal. Zo, aan je einde te komen en eng dat er zulke mensen in het echte leven bestaan. In spanning gelezen.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard, alles is denk ik wel gezegd. En goed dat je naast absurdisme nu ook iets anders uitprobeert. Het is een vreselijk beeld dat je schetst, dat doe je goed. Maar wat (ook) mij dwars zit is dat je dit fragment als de 'geboorte van een monster' labelt. Dat is het niet. Dit soort monster/psychopaat, ontstaat al veel eerder.H et gaat om de afwezigheid van inlevingsvermogen wat al op heel jonge leeftijd ontstaat of aangeboren is.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Siv, bedank voor het lezen @Marceline, dank je. Ik snap de terugkoppeling van jou en de anderen volledig. Heb er in ieder geval van geleerd, deze feedback helpt me bij het schrijven.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard, er is veel losgemaakt met je gruwelijke tekst. Goed geschreven mi. Ik begreep het idd als de eerste moord, dus de 'geboorte' van dit monster voor de maatschappij. Zit hij na 30 jaar achter slot en grendel?