Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 166 Levensloop gewijzigd

Ik vertikte het om geboren te worden. Mijn ademende luchtbel was geweldig. Van zoethout tot zoutwatervis, voedingsstoffen kreeg ik genoeg binnen. Er werd aan me gesjord. In mijn hoofd hoorde ik mijn draagster krijsen. Ik duwde me af en ging dwars liggen. ‘Niet van dat,’ hoorde ik zeggen. Een duw, mijn luchtbel ging in een deuk, ik moest voorover buigen en raakte met de vingertoppen mijn benige knieën. Plop. De wereld was er weer, ik ademde vrijuit. De uitgang werd verduisterd, ze lieten me met rust. Een opluchting die slechts seconden duurde. Iets zoog me naar zich toe. Ik zocht houvast en maakte uitstulpingen in de bel met mijn vingers. Het zuigen stopte, een hand draaide me zoals het moest. Er kwam een perswee aan. Nog één keer ... Met krachtinspanning wentelde ik me, en kreeg de wereld te zien vanuit ruglig. Als sterrenkijker geboren, hoorde ik het gezang van de druïden aanzwellen. Ik zou één van hen worden.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het gevecht van een baby die niet geboren wil worden. De laatste alinea brengt me terug naar oude tijden. Ik dacht dat het het 'iets' wat de baby naar zich toezuigt, een of ander ziekenhuisinstrument was. Maar dat hadden ze vast iet in de tijd van de druïden, ben benieuwd wat het dan is. Ik heb het graag gelezen.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Vanuit een leuk perspectief Leeghoofd. Dat maakt je verhaal grappig, zo’n rebelse baby ik hou er van ;) . De luchtbel kan ik niet plaatsen in een baarmoeder. ‘Een spier liet me indalen’ vind ik persoonlijk een zin die niet past bij de rest van de stijl. Daar struikelde ik even. Net als Siv zag ik een zuignap voor me maar of de druïden hier al kennis van hadden betwijfel ik. Ben benieuwd wie/wat er zoog :) graag gelezen.

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor het lezen Siv en Nancy. Nancy, die ene zin heb ik gewijzigd. Eerder had ik geschrapt, een zin - alsof een stofzuiger me naar zich toe zoog - heb ik verwijderd toen mijn woorden me naar de druïden dreven. Wat ze destijds hadden, weet ik niet, ik heb het gevoel dat moeder en - of kind het mss niet zouden overleefd hebben. Mijn buurvrouw is onlangs bevallen van een baby, niet zoals het hoort met gezicht naar beneden en dan die kwartslag om zo maar te zeggen, maar in sterrenhouding, of hoe het genoemd wordt. Ik kwam op het idee om zo te eindigen. De bubbel heb ik maar gebruikt als fantastisch onderdeel :rolleyes:

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Leeghoofd voor mij leest het nu heerlijk, geen hikje meer. De bubbel tja volgens mij kan het feitelijk niet maar je zet er wel een leuk beeld mee weg, die handjes die er tegenaan duwen. Ik zie het voor me. Word blij van je verhaal.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Leeghoofd, Mooi om voor het perspectief van een ongeborene te kiezen. En ook heel knap neergezet. Er zitten een mooi opbouw in spanning in. Complimenten. Waar ik een klein vraagteken bijzet: hand en perswee. Kan een ongeborene dit al weten? Dank je wel voor je uitwerking. hartelijke groet, schrijfcoach Inanna

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Cora en schrijfcoach Inanna, bedankt voor het compliment. De perswee was eerst een andere zin, zie #2, daar ik de ongeborene ook zonder kennis wilde laten. Voor Nancy beter, maar de foetus kan idd inmogelijk een wee of hand herkennen. Mss toch wat broeden.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bijzonder verhaal door het verrassende perspectief! En de twist met de druïden en de sterren op het eind maakt het extra leuk.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Leeghoofd, ... met spanning gelezen. Knap van je om je zo een geboorte voor te stellen en er over te schrijven. Ik dacht even dat je levenloos geboren was. Dat je opgenomen werd door de priesters en een sterretje zou worden.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hilarisch :thumbsup: Hoewel ik natuurlijk wel besef dat het voor de moeder een nachtmerrie is, zo'n dwarsligger te moeten baren, vind ik het ongelooflijk beeldend en vol humor, vanuit de baby beschreven. Daar zal ze haar handen vol aan krijgen ;)

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Leeghoofd, zoals hierboven ook al vaak geschreven: bijzonder perspectief. Ik vind het echt heel goed beschreven, de bubbel lijkt mij het vruchtvlies, ik zie het zo voor me, met die knuistjes. De benige knietjes, iets minder dan weer. Maar smaken verschillen. Het maakt wat los en dan is het perfect mijns inziens!

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Meta en mw Marie, dank voor jullie reacties. Nee, Meta, hij is geen dwarsligger maar hij ligt wel dwars. Als ie dan moet geboren worden, is het op zijn manier. Mw marie, zo kan je de bubbel ook bekijken, als je niet met mijn fantasie meegaat! Vergeleken met het hoofdje zijn de knietjes wel benig, dat kan.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een zeer originele invulling. :thumbsup: Ik las de ademde luchtbel als de baarmoeder en vond dat het beeld klopte. Grappig zo'n dwarsligger: niet voor de moeder! ;)

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@leeghoofd, heel beeldend geschreven. Al lezend verplaats ik mij in de baby en ervaar het gevecht met de krappe ruimte. Was mooi te lezen, Groet Connie