Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#166 Entree

Ze schreeuwde en vloekte als nooit tevoren. Zoals misschien niemand dat ooit gedaan heeft, hoorde ik later. De bron was woede, weet ik nu. Diep in de nacht, niet het moment waarop een vroedvrouw de schaduw kon zien die zich al aankondigde bij de eerste ontsluiting. Een vermoeden had ze kunnen hebben, als ze de gezichtsuitdrukking van de echtgenoot van mijn moeder had gezien. De geur van ontsmettingsmiddelen maskeerde klinisch dat ik besmet was. Al voor dag één. Ik huilde niet na de eerste tik op mijn billen. Ik lachte en balde wat later vuisten werden. En hoe zacht en warm haar huid ook gevoeld zal hebben, hoe zeer haar hartslag ook vertrouwd geklopt zal hebben; ik denk dat iets me vertelde dat ik hard en koud moest zijn. Toen al. En als ik toen bloed heb geproefd, en die kans is groot, dan zal de smaak zoet zijn geweest. (Mijn alter ego kijkt terug op zijn geboorte, Ik verwijs u naar de eerdere pulp over zijn latere belevenissen. Zoals https://www.schrijvenonline.org/forum/themaforums…)

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Angus. Triest dat het kind al beseft dat het hard en koud moet zijn. Je hebt een mooi stukje neergezet.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Je blijft me verbazen. Wat knap Angus hoe je jouw alter ego in deze opdracht hebt verwerkt. ‘De bron van woede weet ik nu.’ Bedoel je hiermee de brond ban jouw woede? :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor je reactie, Siv.
Triest dat het kind al beseft dat het hard en koud moet zijn.
Ik denk dat ik mijn alter ego mag scharen in de categorie onbetrouwbare vertellers. Hij lijkt me terugblikkend te zoeken naar redenen voor zijn gedrag en keuzes. Maar ik ken hem nog niet door en door :)

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor je reactie, Nancy.
De bron was woede, weet ik nu.
Dat ziet op de reden waarom zijn moeder bij de bevalling zo tekeer ging.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Agnus, Ik weet niet of ik zo snel koffie zou gaan drinken met je alter ego. Gelijktijdig zie ik een scherp beeld voor me van een kind dat er niet had willen zijn of zich al wraakt op wat nooit komen gaat. Wat ik me wel afvraag of het een bewuste keuze is geweest de laatste zin in tt te plaatsen? Het ritme onder je tekst dreunt door, wat goed bij het verhaal past. Compliment daarvoor. hartelijke groet, schrijfcoach Inanna

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vroeg me af of jij je alter ego in deze opdracht ging verwerken en ja hoor, je deed het weer! Het is me er eentje. Hij heeft niet eens een ongelukkige jeugd als oorzaak voor zijn gedragingen. Hoewel, zijn moeder was woest bij zijn geboorte. Daar probeer ik me dan iets bij voor te stellen. Ik weet wel dat ik tijdens het baren van één van mijn kinderen nogal tekeer ging tegen een irritante verpleegkundige, boos zijn op het kind dat geboren ligt te worden is bijzonder.

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed stuk tekst die mij doet denken aan de openings voice-over van de film Blast of Silence. Vooral dit is een mooi stuk: [quote=AngusDe geur van ontsmettingsmiddelen maskeerde klinisch dat ik besmet was. Al voor dag één./quote]

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Woede tijdens het baren is een oerdrift. Schiet daardoor ook goed op, zo'n bevalling, dat heb je goed weten te beschrijven. Een tekst met kracht. Weer met plezier gelezen is een cliché, maar toch.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor je reactie, Stella M. De woede van de moeder heeft een achtergrond die lezer - waarschijnlijk - niet kan bevroeden.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor je reactie, Inanna.
Wat ik me wel afvraag of het een bewuste keuze is geweest de laatste zin in tt te plaatsen?
Ja, dat is een bewuste keuze. Mijn alter ego zit met vragen over wie hij is en waarom en blikt terug.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[...] doet denken aan de openings voice-over van de film Blast of Silence.
Die kende ik niet, maar vond hem op Youtube. Er zitten inderdaad, zeker qua kern en sfeer, grote gelijkenissen in. Dank voor je reactie, De Thomas.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hij ontwikkelt een behoorlijk gevoel voor drama ... [...]
Nogal. Dat moet ie een beetje onder controle houden. Dank voor je reactie, schrijvenmaar.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is weer een fijne 'Angus' over je alterego. Deze zinnen blijven hangen bij mij: 'De geur van ontsmettingsmiddelen maskeerde klinisch dat ik besmet was. Al voor dag één.' Al besmet voor dag één: ik lees hier het kind van een verslaafde moeder in. ik weet niet of je dat bedoelde, maar het zou wel een mogelijke verklaring kunnen zijn voor de gewetenloosheid van je alter-ego. Komt er eigenlijk ook ooit nog eens een boek met je alter-ego als persoon?

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Angus, je alterego geeft je veel inspiratie . Ik lees dat moeder boos was, hetgeen te zien was aan de echtgenoot van moeder, boos op de geboorte van zo'n type mens? Dit keer hoefde ik niet zo te rillen over je tekst, dus met redelijk plezier gelezen.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Al besmet voor dag één: ik lees hier het kind van een verslaafde moeder in. ik weet niet of je dat bedoelde, maar het zou wel een mogelijke verklaring kunnen zijn voor de gewetenloosheid van je alter-ego.
Het is een mogelijke lezing en het zou een mogelijke verklaring zijn, inderdaad. Maar het is niet wat ik in mijn hoofd heb.
Komt er eigenlijk ook ooit nog eens een boek met je alter-ego als persoon?
Vooralsnog geen idee. Dan moet ik: eerst een duidelijk en geloofwaardig plot hebben, en ook nog eens de overtuiging hebben dat het uitwerken daarvan zou leiden tot iets wat de lezer gevangen houdt. Dank voor je reactie, marceline.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik lees dat moeder boos was, hetgeen te zien was aan de echtgenoot van moeder, boos op de geboorte van zo'n type mens?
Je zit aardig in de richting :) Maar dat mijn alter ego zo zou worden als hij geworden is, kon ze op het moment van de geboorte nog niet weten.
Dit keer hoefde ik niet zo te rillen over je tekst, dus met redelijk plezier gelezen.
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst 8) Dank voor je reactie, mw.Marie.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De inmiddels herkenbare schrijfstijl typeert deze alter ego. :thumbsup: And evil was born... :ninja: Automatisch roept een stem: Beware! :thumbsup: Groetjes, May ( =Marietje)

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
De moeder is boos omdat het kind haar leven vergald in haar ogen en de baby weet het al en wordt daarom een koud en gevaarlijk mens. Dat lees ik maar ik kan me voorstellen dat de moeders onder ons zich dat niet kunnen voorstellen :D weer een goed geschreven stuk over jouw favoriete HP :thumbsup: