Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#166 wriemeltje

"Het stinkt." "Ja, als een zoete suikerspin." "Suikerspin? Het stinkt naar verrotte vis." Al hurkend keken ze elkaar aan. "Heb jij wel eens een rotte vis geroken?" Jan haalde zijn schouders op. "Jij spoort niet." De jongens keken weer naar het wriemelding dat langzaam uit een ei kroop. "Durf jij het aan te raken?" "Wat?" "Nou, ik wed tien euro dat jij dat niet durft." Sjaak tikte snel tegen de zwarte eierschaal. "Tien euro voor mij." Jan keek boos naar Sjaak. "Valsspeler, je weet best dat ik dat slijmding bedoelde." "Ja daag, dat durf jij ook niet." "Ik durf het wel te likken." "Likken?" "Echt." "Dat is bluf." "Honderd euro?" "Dat heb ik toch niet." "Wat dan?" "Twintig?" "Deal." Jan pakte resoluut het ei van de grond en bracht het naar zijn mond. Het ding begon te piepen. "Au." Jan liet het ei op de grond vallen. "Wat is er?" "Het heeft me gebeten." "Ja hoor, jij durft gewoon niet meer." "Nee echt." Jan liet een bloederige vinger zien. "Shit, je bent echt gebeten." Jan viel voorover op de grond naast het ei. "Je houdt me toch niet voor de gek?" Sjaak schudde hard aan Jan. "Jan, wordt wakker, wordt nou wakker." Jan begon te schokken en schudden. Afwezig wreef Sjaak over zijn enkel, die gemeen prikte, gefascineerd hoe het ene na het andere wriemelding uit Jan zijn vinger kroop.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Originele invulling.
"Shit, je bent echt gebeten." Jan viel voorover op de grond naast het ei.
'Jan viel voorover op [...]' zou ik op een volgende regel plaatsen. Anders loop je kans op verwarring bij de lezer; dat Jan dit zegt voor hij op de grond valt. Ligt niet voor de hand. Maar toch. En misschien 'wriemelding'? Alhoewel het niet bestaat, lijkt het me één woord. Scheelt ook in het aantal woorden (ver over de limiet). }) Komt wellicht door de keuze van een verhaal in de vorm van een (wat mij betreft geslaagde) dialoog.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Angus, Dank voor je reactie en compliment :) De suggestie doorgevoerd. Ik telde net en inderdaad... een klein stukje over. (blush) Wriemelding it is

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Is het dan niet ook een ‘slijmding’?. Leuk verhaal Darkvalley. Origineel en ik wil een foto van het wriemeltje ;)

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Aaah, wat een goed verhaal zeg! Ik zat er helemaal in. Kunstig om een heel verhaal in een dialoog te plaatsen. Heb wel zin in een vervolg eigenlijk, echt te gek die wriemeldingen. Brr.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Darkvalley, Zeer verrassend verhaal. Het wriemelt, het slijmt en het bijt/prikt... Best wel eng! Wat een keigoede dialoog!

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag DarkValley, Wriemelding is een leuke vondst. De vrijheid van een schrijver. Strakke dialoog. Compliment daarvoor. De wending aan het einde zag ik niet aankomen. Zeer verrast dus. suggestie: - kleine wriemelding > kleine eventueel verwijderen. het kleine zit al in wriemelding ;) hartelijke groet, schrijfcoach Inanna

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
He kathina. Dank je. Het is inderdaad een leuke opmaat naar meer. Geen idee of ik dit nog verder wil doen. Het iswel een spannend begin. ☺

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoogstwaarschijnlijk de verkeerde interpretatie. Ik zie een kuiken met een eng virus in een zwart ei, door het bijten, heeft het Jan geïnfecteerd en kruipen er maai-achtige wezens uit zijn vinger :P. Dank dat je mijn fantasie hebt laten lopen, met plezier gelezen.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nachtmerrieverhaal, geweldig, hoewel ik me ook afvraag of dat kan: dat er na een enkele beet al het ene na het andere wriemelding uit die vinger kan komen. Zo snel?

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit kan zomaar uit een eng jongensboek komen. Ik denk aan 'It', de jeugdherinnering uit een andere opdracht op SOL en nog wat verhalen aan elkaar geweven door moordlustige wriemeldingen.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hai Cora, Dank je wel voor je reactie. Tsja, we weten niet wat precies wat het wriemelding is. Dat het niet goed voor ons als mensheid is..... ;)

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Stella, Ik weet niet welke leeftijd hier aan gekoppeld kan worden, maar kan me voorstellen dat menigeen, net als ik vroeger bij IT, slapeloze nachten krijgt van zo'n verhaal. :)

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Getver wriemelding, die na een beet allemaal wriemeldingetjes uit een vinger laat kruipen. Wel goed geschreven.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ielll, hoe haal je het in je hoofd het ook maar in de buurt van je mond te houden :confused: Spannende dialoog met een verrassend einde :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha May, Ik kan je helemaal volgen. Vies glibberige dingen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik na het teruglezen nog wet heb geschrapt en de suggesties hebben het erg verbeterd :) Dank voor je reactie

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha i-Kat, Ik zag inderdaad twee jeugdvriendjes die wat vreemds hadden gevonden. Dank je voor het compliment ook al was het geen happy end. :)