Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#165 Wees een stroopwafel

‘We hebben nu eenmaal die boeken, en jullie gaan het bezuren. Als wannabee schrijvers moeten jullie toch weten dat het leuk is als iemand je boek leest. Of het nu autobio, non-fictie, fictie of een bakboek is maakt niets uit. Koek is boek, eh … een boek is een koek … Verdomme! Boek is boek bedoel ik. Doe gewoon iets, wat maakt niet uit. We zien wel. Leef je in, wéés een stroopwafel.’ Het onvoorstelbare gebeurt, we wórden stroopwafels. Het alter ego van stroopwafel Angus moonwalkt wat heen en weer, een bolknak hangt in zijn mondhoek. ‘Oké, we hebben een deal, ik doe het. Maar wel op mijn manier.’ Hij jat een pak stroopwafels bij een benzinestation en vermoordt zijn hoofdpersoon ermee. Darkvalley heeft in een donker steegje twee flinke happen uit Mili genomen waardoor ze de zeer bevallige vorm van een klokhuis heeft gekregen. Een beetje wankel stapt ze met korte pasjes op haar hoge hakken binnen. Ze tuit haar lippen, stift ze en wijst dan met een blauw geringde vinger naar Zoete Zara. Pinnig zegt ze: ‘Jij eet te veel suiker, geen wonder dat het hier fout loopt … Fout lóópt? Jezus! Weg met die hakken! Waar was ik met mijn gedachten?’ Jan vindt het allemaal niet zo bijzonder, hij is zijn halve leven al een stroopwafel. Hij pakt zijn gitaar en zingt: ‘Have you seen the old man in the streets of London … So how can you tell me, you’re stroop-wa-fel?’ Nancy huilt ‘lust ik niet, lust ik niet!’ Zoete Zara kijkt haar dwingend aan. ‘Stel je niet aan Nancy.’ Dit wordt Nancy te veel en ze verliest zichzelf in de stroopwafelgekte. Haar wafelhoofdpersoon begint stroopwafels te verslinden. ‘Maar je lust toch helemaal geen stroopwafels?’ fluistert de praatgroep. ‘Ach hemel, helemaal vergeten! Als mijn hoofd toch niet vastzat … ‘ Stefanie, de Benjaminstroopwafel van de club, is alleen maar enthousiast en schrijft kwispelend en kwijlend een lekker verhaal met een winnaar. ‘Ik wil dat boek. Ik wil het ik wil het!’ Met haar vingers aan het toetsenbord geplakt wacht ze af. (elke overeenkomst met bestaande personen, gebeurtenissen, plaatsen of entiteiten berust misschien op louter toeval, misschien ook niet. Alle personages, gebeurtenissen, plaatsen en entiteiten zijn gedeeltelijk fictief en verhouden zich op een enkele manier tot een werkelijkheid van bestaande personen, gebeurtenissen, plaatsen of entiteiten)

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het alter ego van stroopwafel Angus moonwalkt wat heen en weer, een bolknak hangt in zijn mondhoek.
Ik sluit dat niet uit :)
Hij jat een pak stroopwafels bij een benzinestation en vermoordt zijn hoofdpersoon ermee.
Als er morgen een bericht in de krant staat dat er een bekende crimineel dood is aangetroffen met een pak stroopwafels in zijn strot en de politie een misdrijf niet uitsluit, zal ik een hartig woordje moeten spreken met mijn alter ego. Ook een boemerang-effect sluit ik niet uit. De naam Stella M. duidt op een criminele inborst. Mochten jouw activiteiten en/of belangen conflicteren met die van de connecties van mijn alter ego dan zie ik een hoofdrol voor jou in Opsporing Verzocht als een zekerheidje 8)

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella, mooi, de stroopwafelgekte slaat als een virus om zich heen hier op SOL.. Je hebt het heel leuk opgepakt. Ik zie de hp's zo voor me. Goed geschreven!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella, ... wat ongelooflijk leuk. Heerlijk om te lezen en heerlijk om over na te denken en om nooit meer onze Stroopwafels te vergeten. Voor mij zit Gouda er helemaal ingebakken. Het was geweldig; dankjewel.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Angus: Vooralsnog heb ik geen nieuwsberichten van dien aard voorbij zien komen. Je hebt hem aardig onder de duim :thumbsup: Ik heb niet nagedacht over eventuele gevolgen van mijn ietwat naïeve actie. Misschien moet ik een naamsverandering overwegen? @ Milli, Siv, Willemina, Mw. Marie en Riny: Dank jullie wel! Ik ben blij dat jullie ervan genoten hebben.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je inzending! Je titel is zeker origineel en ook grappig. En ook je openingszin smaakt naar meer. Wie is ‘we’? En wat moeten de andere bezuren? Iets lijkt hier niet in de haak en je wilt als lezer weten wat. Je idee om al die stukjes van de verhalen van anderen te gebruiken is ook zeker origineel! We vinden alleen de uitvoering daarna iets minder geslaagd. Het verhaal kabbelt wat doordat je de onderdelen uit de andere verhalen aan elkaar rijgt; de samenhang ontbreekt voor ons gevoel wat waardoor er geen echte spanningsboog ontstaat.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Lineke, 'We' zijn de mensen die meedoen aan deze opdracht. Wanneer je wordt blootgesteld aan het consumeren van te veel stroopwafels kun je flink het zuur krijgen. Het verhaal speelt zich af in de matrix van SOL, dat is het kader waarin ik dit schreef. Ik vond het lastig om met deze opdracht serieus aan de slag te gaan (voor het eerst in mijn SOL-loopbaan), overslaan was ook geen optie. Vandaar dat er niet veel spanning in te vinden valt. Ik ben zelfs faliekant tégen stroopwafels in het algemeen vanwege het hoge suikergehalte. Mijn stroopwafelbevrediging van deze week bestaat uit het feit dat ik hier een daar een lach op iemands gezicht heb weten te krijgen. Ik ben wel blij met jullie serieuze en kritische feedback op mijn stukje, dank daarvoor!