#165 Wees een stroopwafel
‘We hebben nu eenmaal die boeken, en jullie gaan het bezuren. Als wannabee schrijvers moeten jullie toch weten dat het leuk is als iemand je boek leest. Of het nu autobio, non-fictie, fictie of een bakboek is maakt niets uit. Koek is boek, eh … een boek is een koek … Verdomme! Boek is boek bedoel ik. Doe gewoon iets, wat maakt niet uit. We zien wel. Leef je in, wéés een stroopwafel.’
Het onvoorstelbare gebeurt, we wórden stroopwafels.
Het alter ego van stroopwafel Angus moonwalkt wat heen en weer, een bolknak hangt in zijn mondhoek.
‘Oké, we hebben een deal, ik doe het. Maar wel op mijn manier.’
Hij jat een pak stroopwafels bij een benzinestation en vermoordt zijn hoofdpersoon ermee.
Darkvalley heeft in een donker steegje twee flinke happen uit Mili genomen waardoor ze de zeer bevallige vorm van een klokhuis heeft gekregen. Een beetje wankel stapt ze met korte pasjes op haar hoge hakken binnen.
Ze tuit haar lippen, stift ze en wijst dan met een blauw geringde vinger naar Zoete Zara. Pinnig zegt ze: ‘Jij eet te veel suiker, geen wonder dat het hier fout loopt …
Fout lóópt? Jezus! Weg met die hakken! Waar was ik met mijn gedachten?’
Jan vindt het allemaal niet zo bijzonder, hij is zijn halve leven al een stroopwafel. Hij pakt zijn gitaar en zingt: ‘Have you seen the old man in the streets of London … So how can you tell me, you’re stroop-wa-fel?’
Nancy huilt ‘lust ik niet, lust ik niet!’ Zoete Zara kijkt haar dwingend aan. ‘Stel je niet aan Nancy.’
Dit wordt Nancy te veel en ze verliest zichzelf in de stroopwafelgekte. Haar wafelhoofdpersoon begint stroopwafels te verslinden.
‘Maar je lust toch helemaal geen stroopwafels?’ fluistert de praatgroep.
‘Ach hemel, helemaal vergeten! Als mijn hoofd toch niet vastzat … ‘
Stefanie, de Benjaminstroopwafel van de club, is alleen maar enthousiast en schrijft kwispelend en kwijlend een lekker verhaal met een winnaar. ‘Ik wil dat boek. Ik wil het ik wil het!’ Met haar vingers aan het toetsenbord geplakt wacht ze af.
(elke overeenkomst met bestaande personen, gebeurtenissen, plaatsen of entiteiten berust misschien op louter toeval, misschien ook niet. Alle personages, gebeurtenissen, plaatsen en entiteiten zijn gedeeltelijk fictief en verhouden zich op een enkele manier tot een werkelijkheid van bestaande personen, gebeurtenissen, plaatsen of entiteiten)
(Geen onderwerp)
Briljant!!!
(Geen onderwerp)
Heerlijk, om van te
GeWoonweg Denderend GoEd !
Je maakt mijn ochtend weer
Geweldig! Groots!
Dank jullie wel, voor de
Stella M. schreef: Het alter
@Stella, mijn complimenten,
Nou Stella. Je hebt me aan
(Geen onderwerp)