Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 165 Stroopwafeltrauma

Ik pluk een beeld uit mijn hoofd, ooit was het ergens anders in dit geval gehurkt tussen een groeiende Solstruik en mijn verbazing in de vorm van een kind, een baby haast ik vroeg me af wat het daar deed zonder toezicht leek het onaangedaan speelde voort, harkend vegend met beide handjes, alsof er nooit iets anders moest begroef het een stroopwafelzaadje, ik weet nog dat ik stilstond en schreeuwde: ‘Pluk dit kind, pluk het kind voordat de regen toeslaat!’

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan dit soort mysterieuze teksten bijzonder waarderen. Hoewel ik er toen ik erop door dacht wel bij Trump uitkwam. Maar goed, dat zij zo. Ik lees in jouw gedicht (en de titel speelt daar een belangrijke rol in) een potentieel horrorverhaal. Het meest afschrikwekkende wat je je kunt voorstellen dreigt te ontstaan: een boom die tjokvol hangt met stroopwafels. Je hebt geen flauw idee hoe zo’n boom ooit zou kunnen groeien, totdat je beseft dat het jouw verbazing is die dat mogelijk maakt. ‘Ik moet niet verbaasd zijn,’ schreeuw je tegen jezelf, 'dan maakt die boom geen kans.' En zo kom ik uit bij Trump. Zou hij ooit zo groot geworden zijn, als we niet met zijn allen zo ongelooflijk verbaasd waren geweest?

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Elyse wat een wonderbaarlijke mooie zinnen weet je weer te plakken op ‘ zo lees ik het’ de stroopwafelopdracht die je liever niet had gezien. Ik zal de plank vast misslaan. Hoe dan ook het gaf mooie beelden.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@gs :) :thumbsup: Het is blijkbaar al te laat. De verbazing gaat ook hier met ons aan de haal. Kijk maar, het regent stroopwafels. ;) (Grappig trouwens dat je me tegenkwam. Doe jij mee dit jaar?)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
:confused: eerst Elyse gedicht, dan gs' reactie en dan komen ze elkaar ook nog tegen en dubben of ze meedoen ik geloof dat ik nu serieus in de war ben en dat ik graag een stroopwafelboom willen maar misschien is dat omdat ik in de war ben

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nancy, ach, 'liever niet had gezien' ... het was meer een beetje inspelen op de verbazing van de anderen. Ik deed zelf niet mee aan de vorige stroopwafels. (Ik schreef toen wel iets, maar te laat. Ik loop hier ook nog eens zeven uur achter. :lol: ) Dank voor je reactie!

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
(Ben het wel van plan, maar nog aan het dubben.)
Dubben doen de meesten onder ons, maar wel knopen doorhakken hoor! Uit jouw gedub komen grootse kunstwerken voort! @schrijvenmaar, o zo zielig! Maar in de war ben je ook leuk. Gijs kwam me ergens op een Turinglijst tegen denk ik (gedichtenwedstrijd). :{}

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil ook een stroopwafelboom.... Mooi gevonden dat zaadje, ik ben wel bang dat ik de rest van de tekst niet echt kon plaatsen / hangen aan een gevoel. Pluk dit kind in combinatie met het planten vond ik dan wel weer erg mooi.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
De stroopwafel-nachtmerrie verwoord in een prachtig gedicht van jouw hand. ik hoop dat het geen voorspellende waarde heeft en dat wij hier in alle gekte maar over stroopwafels blijven schrijven. Succes met de Turing-wedstrijd! (want natuurlijk ga je meedoen! Dat moet gewoon met jouw poëtische kwaliteiten)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Elyse, heerlijk hoe jij mijn hersens altijd in een andere stand weet te zetten of luikjes openmaakt waar nog ongekende beelden uitstromen. Wens je alle succes met de Turing-wedstrijd.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mysterieus gedicht, die ik niet helemaal kan vatten, maar dat heb ik wel vaker met gedichten. Succes met de wedstrijd.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Elyse, je bijdrage van deze week is een echte Magical Mystery Tour. Ik ben niet zo van het dichten maar vind het ritmisch wel mooi wat je schrijft. Goed gevonden, die baby tussen de SOL-struiken en het stroopwafelzaadje, dat maakt het dan weer wat makkelijker verteerbaar voor mij (hoewel een overkill aan stroopwafelen de maag behoorlijk van streek kan brengen!).

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Elyse, aandachtig gelezen. Dit gedicht deed me denken aan de opdracht van "de foto" met die wapperende was.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je inzending! Gezien de opdracht zijn we een beetje verbouwereerd door deze inzending. De originaliteit mag ook zeker in de vorm zitten, al is een gedicht geen verhaal. Aan de andere kant kun je ook met een gedicht een verhaal vertellen. Maar wij vinden dat hier niet echt sprake is van een verhaallijn. De seriositeit van de toon in combinatie met de ‘solstruik’ (slaat die op SOL?) brengt ons ook een beetje van de wijs. Kortom, we weten niet zo goed wat we hiermee aan moeten.