Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfopdracht 164- gedicht nav foto

De was hangt Er heerst rust Daarstraks ging ik wandelen Voor wat boodschappen Ik maak straks appeltaart En plof heerlijk neer Op een kleed bij het water Genietend van het uitzicht

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik heb geen verstand van gedichten dus ik kan alleen maar zeggen dat dit een fijne sfeer oproept. Ik krijg wel het ritme niet zo goed te pakken.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Kerstvrouw, als ik je gedicht zo lees, heeft de hoofdpersoon het werk gedaan en kan ze vanavond lekker genieten van het uitzicht en de appeltaart. En wie wil dat niet? Ik begrijp wel wat Nancy zegt over het ritme: dat lijkt elke twee regels te veranderen. Dat komt door de lengte van de zinnen die wisselt maar ook door de wisseling in beschrijving en weergeven van gedachten. Je zou kunnen kijken of je hier wat aan kunt doen door de lengte van de zinnen wat gelijker te maken. Je kunt ook kijken of het werkt als je witregels toevoegt, bijvoorbeeld na de tweede regel. Door witregels maak je duidelijk dat er wat anders komt. Schrijf ze! Greetje Kruidhof

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie wel! Nu moet ik zeggen dat ik eigenlijk helemaal niks met gedichten heb... ik zag de opdracht en dacht ik probeer het wel een keertje, maar gedichten, nee. Ik hou meer van verhalen schrijven! Maar alsnog fijne tips! Ik zal me er eens over buigen! Groetjes Kerstvrouw