Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 164 Foto-opdracht

Weerloos wappert witte was langs de weidse oevers van wassend water woorden wisselend echtpaar wijkt niet, weert zich wil haar niet wil hem niet wantrouwen de waarheid wenkt wijl in het wrange licht van de winterzon hun wereld verwordt tot woestenij verweerde bomen waken over onder water worstelend wonderkind in een wereld van onwil weerloos

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Marlie, wat een alliteratie! 27 van de 51 woorden (als ik het zo snel tel) met een w, en dan heb ik nog niet mee geteld de klank w in verweerd en verwordt... Knap. Mooi ook dat je het woord weerloos bij de was zet en niet bij het echtpaar. Mocht je nog willen schaven, kun je nadenken over de laatste strofe. Het kind dat onder water worstelt- het voelt voor mij alsof het al verdronken is. Misschien bedoel je dat, dan gewoon laten staan. Zo niet, misschien aan werken. Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marlie Ik schuif me aan bij poëzie coach, dat ik het gevoel krijg dat het wonderkind verdronken is. Zo niet, dan lees ik een kind die woont bij een echtpaar waar het niet echt mee botert. Mooie woorden, vooral weerloze was en wassend vader viel mij op.

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je coach en Siv. Het is zoals je het wil zien. Het kind, totaal weerloos, kan niet omgaan met de situatie thuis, terwijl de ouders er geen oog voor hebben. De waarheid wenkt, het kind berooft zich vh leven, de ouders zijn met zichzelf bezig, voelen puur wantrouwen voor elkaar.

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
De alliteraties vliegen inderdaad om mijn oren, maar nog net goed gedoseerd. Daarom komt het niet als een trucje over. In die zin ben je op tijd gestopt en dat is een kunst op zich.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Marlie, De hoeveelheid alliteratie stoort niet omdat je de klinkerrijm vermijdt - alleen 'wassend water', die valt er gevoelsmatig buiten, want te netjes. De overige rijmen hebben iets venijnigs vanwege de verschillende klinkers. De vraag bij deze vorm blijft, waarom specifiek die ene letter - om te kunnen eindigen met weerloos (?) Interessant gedicht.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Marlie. De 1e keer van lezen, vroeg ik me af: waar gaat dit over? Na de 4e keer vond ik het heel mooi en knap gedaan met de alliteratie. Complimenten. Alleen zielig dat het woorden wisselend echtpaar het weerloos wonderkind zo afwachtend laar worstelen.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Marlie, In het begin dacht ik aan een opdracht van enkele weken geleden waarin we een verhaal moesten schrijven met onze 'lievelings' letter. Na een keer rustig lezen las ik een bijzonder gedicht. Waar een foto je al niet met je kan doen.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
marlie, een wonderlijk gedicht dat ik meerdere keren heb gelezen, daar nodigt het toe uit. En dat is altijd fijn. Maar ook wrang. Telkens komt er iets bovendrijven, zoals uiteindelijk het worstelend wonderkind, dat de strijd verloor. Mooi geschreven. :thumbsup: