Schrijfopdracht 163 het monster
Hij keek me aan met zijn felblauwe ogen. Wat was hij knap. Zijn zwarte stekelharen had hij netjes ingesmeerd met gel.
Op het eerste oog lijkt hij een normale jongeman, maar ik weet meer. Hij is een monster. Een monster dat lastig te weerstaan is. Menig vrouw zou gecharmeerd van hem zijn. En dat weet hij. Hij maakt goed gebruik van zijn charmes en gladde praatjes.
Ik moest en zou er niet intrappen, wat hij ook probeerde. Maar het was zo moeilijk. Bijna gehypnotiseerd bezweek ik voor zijn aandacht en verschijning. Ik had toen nog geen idee wat hij allemaal van plan was.
Alsof er een wervelwind door me heen waaide, veranderden mijn gevoelens van positief in negatief. Door zijn manipulerende woorden werd ik een fragiel, onzeker meisje dat bang was om iets verkeerds te doen. En dat gebeurde in zijn ogen al snel. Soms kwam het beest in hem naar boven en nam hij me tot stekende pijnen aan toe. Hij ging er zo in op dat hij mijn schreeuwen niet hoorde. En als ik dan vaak genoeg schreeuwde overdonderde hij me weer met beschuldigende woorden in combinatie met een pruillip. Mijn innerlijke pijn was niet te harden. Emotioneel kreeg ik het gevoel dat ik alles verkeerd deed. Lichamelijk deed zitten en lopen me al pijn.
Op andere momenten trok hij een glimlach van oor tot oor en sleepte hij me mee in zijn enthousiasme. Daardoor nam ik de mindere momenten voor lief.
Langzaam werd ik een gevangene die haar gevangenisbewaarder niet los kon laten.
Het leed was al snel voorbij. Hij opende de deur van zijn gevangenis en zette me er meedogenloos uit. Ik werd overbodig. Drie hele weken heb ik in een achtbaan van emoties geleefd. Ik wist niet meer wie ik was.
Niet vlug daarna had hij alweer een nieuw slachtoffer. Een slachtoffer dat een aantal jaren later nog steeds bij hem is.
Ik kom hem nog wel eens tegen, soms met haar, maar zeg hem geen woord. Er is iets veranderd. Die knappe jongeman die hij eerst was is omgeslagen in een onverzorgde man. Is dit zijn ware zelf die hij al die tijd voor mij verborgen heeft gehouden?
Kerstvrouw, dit monster ken
Hallo Kerstvrouw. Hier krijg
Dank jullie wel voor de
Hoi Kerstvrouw, wat een
@Kerstvrouw, je tekst heeft
Een levensecht monster heb je
Kerstvrouw! Aan je naam te
Hallo Kerstvrouw, ... wat een
Dank jullie wel voor de