Siv

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#163 Een mooi vrouwtjesmonster

7 oktober 2017 - 13:03
GRAUWEL HET MONSTER Grauwel woonde alleen in een koud en vochtig hol. Op een dag werd hij wakker en had het behaaglijk warm. Hij opende zijn zwarte oogjes en zag een flakkerend licht tegen de aarden wand. Met een ruk draaide hij zich om en zag een vuurtje midden in zijn hol met daarachter een mooi vrouwtjesmonster; tonvormig, korte ledematen en bedekt met borstelig haar. “Wat doe jij in mijn hol? Wegwezen jij!” riep hij boos en zijn bruine vacht werd rood van woede. “Goedemorgen. Ik ben Grimmel en ik ga nergens heen.” Grauwel kwam overeind, waggelde naar haar toe, sloeg zijn armen om haar dikke middel en wilde haar optillen om haar er uit te zetten. Maar hoe hij ook probeerde. Hij kreeg haar niet van haar plaats. Als zij dan niet wegging, dan ging hij maar weg en hij ging naar de uitgang. Maar buiten sneeuwde het. Hij draaide zich om. Aargh! Ze braadde eekhoorntjes boven het vuur. Zijn lievelingsmaal. Het deed hem denken aan vroeger en hij begon te janken. Ze deelde de eekhoorntjes met hem. Hij nam het aan, maar praatte niet tegen haar. Ze was tenslotte een indringster. Zo ging het wekenlang door. Op een dag werd hij weer wakker en had het koud. Het vuur was uit en Grimmel was weg. Hij rende de hol uit en vond haar aan de rand van een akker. “Waarom ga je weg?” “Je praat niet tegen me,” zei ze. “Alsjeblieft blijf bij me.” Ze schudde haar hoofd, maar hij bleef janken en smeken, totdat ze toegaf. “Goed, maar praat dan tegen me.” Hij beloofde dat. Samen keerden ze terug naar het hol en praatten totdat ze er blaren van op hun tong kregen. Een paar jaar later speelden er kleine monsterkindertjes bij een warm en gezellig hol.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
7 oktober 2017 - 15:42
Wat een prachtig monstersprookje, doet me aan Shrek. Lief verhaal met een mooie boodschap: wederzijds begripvol praten helpt eenzaamheid te verdrijven.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
7 oktober 2017 - 16:01
Ha @Siv, je bent er weer! En wel met een snoepig verhaaltje. Als ik je een advies kan geven, je hoeft niet altijd de namen te vermelden. Je kunt ook volstaan met 'hij' zoals in [Wegwezen jij!” riep Grauwel boos ...] en [Grauwel kwam overeind, ...] De lezer snapt je wel. “Goedemorgen, Grauwel. Ik ben Grimmel en ik ga nergens heen.” vind ik niet logisch. Ze kennen elkaar niet. Dus ook hier kun je Grauwel weglaten. Twee keer 'waggelen' na elkaar is niet echt fraai. Leuk gedaan!

Siv

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
7 oktober 2017 - 19:33
#mw.Marie Dank je wel voor dat je mijn verhaal mooi vindt. Mogen ze als in vele sprookjes lang en gelukkig leven. #Mili Bedankt voor de feedback, ik heb het verhaal aangepast. Ik hoop weer geregeld wat op deze forum te zetten.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
8 oktober 2017 - 8:59
Siv! Fijn je te lezen weer. Eekhoorntjes op het vuur, daar zit geen veganist in de buurt denk ik, zo zielig een eekhoorn aan t spit! Een monsterlijk sprookje met een boodschap. Mooi hoor.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
8 oktober 2017 - 10:31
Siv, Voor mij ben je nieuw hier. En jouw monsterverhaal vind ik vooral een lief sprookje. Ik hoop je nog vaker te lezen.

Siv

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
8 oktober 2017 - 20:55
#madburg Dank je wel. Na jarenlang op wortels te hebben gekauwd, is een gebraden eekhoorntje niet te versmaden. Het blijven monsters. #marceline Dank je wel. Ik had een poos geen tijd gehad om lekker te kunnen schrijven. Ik hoop dat ik nog vele verhalen op de forum kan plaatsen.

Lid sinds

7 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 oktober 2017 - 22:11
Hoi Siv, mooi sprookje met een happy end (zoals het hoort... ;) ) Je hebt een leuk monster gecreëerd, incl. namen en beschrijving van uiterlijk en menu. Met plezier gelezen! Typo; Maat hoe hij ook... ==> Maar

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
10 oktober 2017 - 23:38
Siv, ... dat is een leuk sprookje voor het slapen gaan. Er zijn toch ook wel leuke monsters.

Siv

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
11 oktober 2017 - 20:12
#Riny Bedankt voor je reactie. Eens een monsterverhaal die geen nachtmerries of slapeloze nachten veroorzaakt.

Siv

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
11 oktober 2017 - 20:14
i-Kat Dank je wel voor je compliment. Ik dacht eerst aan zwarte kraaloogjes, maar grote zwarte ogen met een traan erin klinkt ook goed.