Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#163- Monstertjesliefde

# 164 – Monstertjesliefde. Ze zitten op een bankje in het park en zij kijkt naar hem. 'Jij hebt rare oren,' zegt ze. 'Kijk niet zo,' zegt hij boos. 'Weet jij dat je idioot grote voeten hebt ?' en met zijn handen over zijn oren kijkt hij naar haar voeten. Ze verstopt ze en zegt dat haar moeder ook van die grote poten heeft. 'Jouw oren zijn trouwens ook raar,' zegt hij en zij pakt ze vast en flappert. 'Klopt, ik heb oren van een paard, kijk mijn tanden zijn ook van een paard'. 'Je hebt gewoon een paardenmond, niks mis mee, maar je hebt geen lippen,' zegt hij. Ze hinnikt en zegt dat ze een kus wil. Hij draait zich verlegen om en zij ziet een enorm oog. 'Weet je dat je op je achterhoofd een oog hebt ?' zegt ze. Hij knipoogt. Ze schuddebuikt van het lachen, grinnikt en hinnikt tegelijkertijd. Dan kust hij haar. 'Ik vind jouw drie gele ogen zo lief,' zegt hij zachtjes. Uit haar linkeroog rolt een lichtgroene traan, uit haar rechter een lichtblauwe. Met zijn roltong likt hij de tranen van haar wang terwijl een gouden traantje uit het middelste oog ontsnapt. 'Soms heb ik regenboogtranen,' zegt ze ontroerd. Ze staan op en zij strikt de paarse veter van haar enorme grote schoen. 'Kijk,' zegt hij en hij laat zijn minivoetjes zien. 'Ach, wat lief,' zegt ze en slaat haar vleugel om hem heen. Zijn halve armpjes verdwijnen onder de veren. Samen wiebelen ze weg. Ze woont in een wilgenboom, vertelt ze. 'Waar woon jij?' vraagt ze en hij wijst naar de vijver in het park. 'Onder die rietsigaar,' zegt hij.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel voor deze heerlijke lieve monstertjes. Het geeft wel lucht tussen de enge en beklemmende monsters die ik hier lees.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, wat een ravissant verhaaltje. Een dijk van een kinderverhaal om de fantasie van kinderen te prikkelen. Ik ben helemaal vertederd. Je kunt nog een kleur traan toevoegen omdat ze drie ogen heeft zodat hij met zijn roltong ook die kan oplikken. :crybaby: Kleine schoonheidscorrecties: aanhalingsteken achter [grote voeten hebt] ook van die grote poten heeft? 163 monstertjesliefde? :thumbsup:

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed gelezen, het is een kinderverhaaltje. Ja, die derde traan kan ik dan toch maar vermelden, ik twijfelde. De correcties zijn van schoonheid voorzien. Dank je wel!

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mooi tegenwicht in de grauwe-monster-verhalen. Geslaagd. Naar mijn idee ontbreken er vraagtekens bij de twee zinnen die met 'Weet jij/ je' beginnen.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hadeke, ik heb de vraagtekens geplaatst, de zin loopt zo beter. Dank je. Ik ben niet zo van de grauwe monster toestanden, daarom hikte ik toch wel even tegen deze opdracht aan. Ik besloot een kinderverhaaltje te maken.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een lief verhaal, ik zie het stel samen zo weglopen en dat hij woont onder een rietsigaar! Daar ga ik graag mijn weekend mee in! Heerlijk dit te hebben mogen lezen!

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach Maddbrug, wat een vertederend sprookje. en wat een fantasie. Je hebt me doen lachen met al dat geflikfooi. Je maakt mijn zondag goed. Het regent hier "cats and dogs", maar door jouw verhaal was er even een zonnestraal. :o

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Maddbrug dit is super. Helemaal van voor tot achter een aandoenlijk mooi en lief sprookje. Bij dit verhaal voel ik me weer helemaal kind en dat is een heerlijk gevoel. :thumbsup:

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Maddy - het zijn van die fantasievolle verhaaltjes die ik nooit zou kunnen schrijven. Mijn complimenten. Bovenvermelde reacties spreken boekdelen. Op het risico af dat ik gekruisigd en gestenigd word, toch een punt van kritiek. Als ik het verhaal lees, bekruipt me het gevoel van een opsomming. Vooral in het begin. Analyserend komt dat omdat veel zinnen op dezelfde manier zijn gestructureerd: eerst onderwerp, dan gezegde. Als je dat meer varieert, verdwijnt die opsommerigheid. Probeer het maar eens uit. Ik kan me niet voorstellen hoe je tegelijkertijd kan grinniken en hinniken. Grinhinniken? Dat is vast mijn oude brein (Noot: ik ben geen expert in kinderverhalen. Het kan zijn dat het ritme voor je doelgroep juist heel fijn is, zeker als voorleesverhaal. Maar voor de hele kleintjes zijn "idioot grote voeten" te hoog gegrepen, verwacht ik.)

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik sluit me aan bij de reactie van Nancy, maddbrug. Ook ik voelde me weer helemaal kind; dacht even hoe de wereld zou moeten zijn. :nod:

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Blavatski, dat is mooi om te lezen, dat doet mij goed. Nancy, toen ik het schreef had ik ook een kind in gedachten aan wie ik het vertelde. Schrijfgraag, dank je. Siv, en dan te weten dat ik helemaal niet van fantasy houdt.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Angus, ik sta eigelijk versteld welke reacties dit verhaaltje oproept. Ik houd niet van monsters en schreef al heel lang geen kinderverhaal meer. Ik heb zoveel kinderverhalen, toneelstukjes, musicals geschreven, voor jonge, iets oudere en oudere kinderen ( basisschool leeftijd) dat ik er genoeg van had. Dit is mijn eerste verhaal weer voor een jong kind. Misschien wil ik t wel weer leuk gaan vinden, in ieder geval helpen de positieve reacties.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leonardo, de reacties verbaasden mij ook. Zie mijn reactie hierboven aan Angus. Dat je aanhaalt dat het een opsomming is, je analyse begrijp ik goed, daar raak je een goede snaar. Dat is veelal mijn fout geweest in kinderverhalen, dus je hebt een punt. Wanneer je een verhaal aan een groep vierjarigen vertelt, ben je gauw geneigd dat te doen. Toch maakt het het verhaal saai, en als je vertelt de intonatie ook. Dus ik ben blij met je punt. Vind het sowieso fijn als op dit forum meer aandacht is voor schrijfstijl, taalgebruik en grammatica naast de reactie over de inhoud van het verhaal. Hinniken en grinniken gaat niet tegelijkertijd, maar klinkt leuk. Dus het woord tegelijkertijd is niet op zijn plaats. Idioot groot een beetje Popie Jopie uitdrukking, misschien toch weglaten. Je wijze brein komt met een verfrissende reactie die ik bijzonder waardeer. Dank je wel, Leonardo.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddy, ... wat is dit leuk! en ook lief en vertederend, noem maar op. Het lijkt wel een sprookje. Zij hebben elkaar gevonden in heel hun anders zijn. Met plezier gelezen.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Maddy, wat een leuk liefdesverhaaltje, ik zie het zo voor me, die twee op het bankje. Vertederend, ik heb ervan genoten! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou nou, kussen voor je weet waar de ander woont ... maar wat een lief stel! Favoriet: 'Weet je dat je op je achterhoofd een oog hebt?' - Hij knipoogt. Verder: ja, het schrijftechnischncommentaar lijkt er een beetje uitgesleten, tegenwoordig ... maar er valt ook niet altijd iets zinnigs te zeggen, natuurlijk. Dit verhaal is idd wat omsommerig, wat idd ook voor kinderen vaak niet leuk is, maar, in dit geval, denk ik dat het voor kinderen zou werken, omdat het haast een spelletje wordt: wie verzint het volgende gekke kenmerk.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is zo , niet altijd is een technische beschouwing noodzakelijk. Meestal als ik een kinderverhaal voorlees, maak ik er zelf zinnen bij of laat ze weg. Ikga dit verhaal zeker nog eens herschrijven, om die opsomming te vermijden. Dank je, schrijvenmaar.