Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 163 Wolfje

#163 Wolfje Routineus wierp zijn moeder vier jongen, ze stond al weer toen er nog iets volgde. Walgend keek ze naar het slappe zakje botten, wat was dit voor misbaksel? De jongen groeiden voorspoedig, leerden prooien vangen, vijanden vermijden en samen eenstemmig huilen. Behalve misbaksel Wolfje. Hij zong vaak en hartverscheurend ‘Erbarme dich’ tot hem de bek werd gesnoerd omdat zijn gezang vijanden naar de roedel leidde. Eten vangen mislukte meestal, als hij al eens een kip of konijn ving dan ontsnapten die meteen want Wolfje was banger voor hen dan zij voor hem. Bovendien belemmerde zijn motoriek hem, hij struikelde meer dan hij rende. Zijn talent om prachtige pirouettes te draaien bleef helaas onopgemerkt. Dat dit buitenbeentje de roedel werd uitgegooid bij de geboorte van de volgende lichting jongen was, in wolfoptiek, onvermijdelijk. Eenzaam en onhandig zwierf Wolfje rond. Tot op een avond terwijl hij eten zocht in een gft-container, een meisje voor hem stond. Ze schrokken maar renden geen van beiden weg. Van de bodem diepte ze kipsatérestjes op die ze samen oppeuzelden. Niet eerder was iemand zo lief voor hem. Trouw vergezelde hij haar sindsdien, naar school, naar het hockeyveld, naar haar zieke oma. Waarom het bij oma gruwelijk uit de hand liep blijft een raadsel. Was het zijn chronische ondervoeding, een plots opvlammend oerinstinct, zijn onvermogen te leven met de liefde van het meisje? Vast staat dat Wolfje, staande naast oma’s bed, haar vlezige armen zag, verlekkerd haar geur opsnoof, haar handen beetpakte, afbeet en opvrat. Een amuse, haar armen werden zijn voorgerecht. Hoewel ze wat overrijp smaakte, verslond hij haar met huid en haar. Toen de deur openging, keek hij voldaan boerend om. Het meisje keek van oma’s lege bed naar hem. Troostend nam ze hem in haar armen. Ze smaakte lekker mals.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Roodkapje 2.0? Weer zeer beeldend geschreven Cora. Ik had daarom net als het meisje de impuls om het rammelende mislukte misbaksel onder mijn hoede te nemen. Zo zielig. De troost op het eind als oma net opgezeuleld is begrijp ik dan weer niet zo goed.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Roodkapje 2.0? Weer zeer beeldend geschreven Cora. Ik had daarom net als het meisje de impuls om het rammelende mislukte misbaksel onder mijn hoede te nemen. Zo zielig. De troost op het eind als oma net opgezeuleld is begrijp ik dan weer niet zo goed.
Nancy, ik geloof dat het eind een steek onder/boven water is naar doorgeschoten, altijd/alles begrijpende hulpverleners;-)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Cora, Wolfje steelt natuurlijk mijn hart, ik houd van de uitgestotenen, zij hebben altijd een apart en moedig verhaal. Dat je hem pirouettes laat draaien geeft je poëtische kant weer, gftcontainer een lastig woord, ik las twee keer gifcontainer en zijn onvermogen met liefde te leven staat m.i. wat haaks op het eerdere 'trouw vergezellen'. Ik heb het gevoel dat je ietwat te veel komma's gebruikt en het is 'openging'. Je einde vind ik niet geloofwaardig. Meisjes houden van oma's; het meisje had Wolfje tenminste verrot moeten slaan. En je dan troostend en wel laten oppeuzelen, mmm, nee.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Cora, Wolfje steelt natuurlijk mijn hart, ik houd van de uitgestotenen, zij hebben altijd een apart en moedig verhaal. Dat je hem pirouettes laat draaien geeft je poëtische kant weer, gftcontainer een lastig woord, ik las twee keer gifcontainer en zijn onvermogen met liefde te leven staat m.i. wat haaks op het eerdere 'trouw vergezellen'. Ik heb het gevoel dat je ietwat te veel komma's gebruikt en het is 'openging'. Je einde vind ik niet geloofwaardig. Meisjes houden van oma's; het meisje had Wolfje tenminste verrot moeten slaan. En je dan troostend en wel laten oppeuzelen, mmm, nee.
Dank voor je feedback Mili, zeer welkom. gftcontainer is in deze contreien een ingeburgerd woord maar wellicht zo beter leesbaar: gft-container. Wolfje wil zo graag trouw zijn, bijna stalkend, maar houdt het niet vol. Komma's: ga ik naar kijken. Het einde: deze versie kwam er gisteren bij herschrijven ineens uit, wellicht is de vorige versie beter: ook dan wordt ze opgegeten maar wel ziedend en vloekend. Komma's, openging en container aangepast

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo zie je maar wat een ongelukkige jeugd allemaal kan aanrichten. Als zijn moeder hem balletlessen had laten volgen was dit allemaal niet gebeurd en kon hij vrolijk in een roze tutu over de prairie blijven huppelen.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Roodkapje herschreven, goed gedaan, Cora! Ik ga mee met Mili wat betreft het einde. Het is niet geloofwaardig dat het meisje in deze situatie troostend reageert. Ik ben benieuwd naar je eerste versie van het einde.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach, Wolfje, zo schattig en dan toch oma opeten wat ik een leuke vondst vind, Roodkapje revived. Graag gelezen!

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marceline, dit is het einde van de vorige versie, in het hoofd van Wolfje: 'Dit is wat er gebeurde: op een kwade dag brachten zijn poten hem door het bos naar het huisje van oma. In eerste instantie gewoon voor de gezelligheid. Maar toen hij voor haar bed stond, in haar vriendelijke ogen keek, haar verrukkelijke mensengeur rook, die heerlijke vlezige armen zag, toen had hij zichzelf niet meer in de hand. Zijn roofdierinborst overweldigde hem volledig en daar ging oma, eerst een hand, toen een arm, een hapje buik en toen de rest. Ze smaakte niet zo lekker als hij gehoopt had maar voor het eerst van zijn leven was zijn maag vol, een intens weldadige sensatie. Het was van korte duur, bijna direct realiseerde hij zich wat hij Roodkapje had aangedaan. Ze was dol op haar oma, wat zou ze verdrietig zijn, wat zou ze boos zijn op hem. Het enige levende wezen dat ooit aardig voor hem was, had hij iets vreselijks aangedaan. Waarom toch? Wat nu? Snel verzon hij een list, niet zo’n hele goeie maar alla, wat wil je van een wolf? Hij trok oma’s kleren aan en ging in haar bed liggen. Hij hoopte dat Roodkapje het verschil niet zou zien, dan zou ze net zo lief voor hem zijn als voor oma. Heerlijk zou dat zijn, daar verheugde hij zich echt op. Alleen, wat als ze hem wel herkende en begreep wat hij had gedaan? Dan kon hij niets anders doen dan ook haar opeten. Dat snap je toch wel? -------------------------------------

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een Cora-versie van Roodkapje, doet het altijd goed! Ik wordt meegesleept in je verhaal, dus mi goed geschreven!

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
aandoenlijk die Wolfje. Ik ben het met Stella eens, in tutu wat danspassen laten uitvoeren zou fijn zijn geweest. Mooi verhaal.