Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#163 De mysterieuze verdwijning van drs. Peen

De mysterieuze verdwijning van drs. Peen Op haar vierentwintig en één halve spitse tenen, stiefelt ze door de straten van Tilburg. Woest slaat ze haar groene lokken uit haar gezicht en roept zijn naam. De tijd begint te dringen. Drs. Peen is al weken nergens te bekennen en dat baart het Wortelwicht zorgen. Het is al oktober en hun kinderen zijn nog niet geoogst. Ieder jaar tussen maart en mei vrijen het Wortelwicht en drs. Peen zich een ongeluk. Niet omdat ze zo gek zijn op elkaar. In tegendeel, drs Peen vindt het Wortelwicht maar een stoffige staak. Zij vindt hem op haar beurt weer veel te knobbelig. Nee, ze dienen een hoger doel en dat doet ze hun lichamelijke afstotingskracht vergeten. Het zijn de duizenden wortelbaby’s waarom ze het doen. Het Wortelwicht moet er niet aan denken dat er in december niet genoeg voorhanden zijn om in de schoen te leggen. Hoe kan die egoïstische knobbelvot haar dit aandoen? Waar hangt hij toch uit? Dan denkt ze terug aan die ene nacht in april op de akkers van Wijnandsrade. De voorbijtrekkende courgettes keken minzaam op het parende koppel neer. Ze had wel gezien hoe hij naar haar keek. Na de daad was hij ineens verdwenen. De weken erna noemde hij haar steeds vaker Georgette in plaats van Wanda. De volgende morgen pakt het Wortelwicht de trein naar het Zuiden. Jawel hoor, bij de boerderij waar ze Georgette voor het eerst zagen, zit meneer onderuitgezakt in een schommelstoel een krantje te lezen. ‘Ben jij niet iets vergeten?’ vraagt ze boos. Dan ziet ze ineens dat er nog iemand naast hem zit. Een klein geelgroen wezen met oranje knobbels zit gemoedelijk tegen hem aan. Wanda belt de Sint en vraagt of zijn paard ook courgettes lust.

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig verhaal weer! Vooral de zin met lichamelijke afstotingskracht.. Ben benieuwd naar de smaak van de baby's die egoïstische knobbelvot ( :thumbsup: ) en Georgette voortbrengen :)

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Marieke1980 Dankjewel :) ik denk dat het paard van de Sint heel kieskeurig is. Er zit dan niets anders op voor het Wortelwicht om de creaturen tot moes te malen en drs. peen aan zijn peen terug trekken naar huis ;)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nancy, ik wil me zo graag Wortelwicht - die je niet consequent een hoofdletter geeft - visualiseren maar het lukt me niet door de 24,5 spitse tenen. Het loof als haar groene krullen is dan weer schattig te noemen. Het komt me ergens incestueus over, peen en wortel die elkaar bekruisen/bestuiven/bewortelen of moet ik terug naar de klas voor een les biologie? Twee namen voor de staak - Wortelwicht en Wanda - is wellicht ook niet het meest ideale voor mijn lezersbegrip. En zagen ze Georgette niet voor het eerst op de akkers in plaats van op het boerenerf en dan zou je m.i. van courgetten (courgettes) er één moeten maken. Ik hou op, je brengt me helemaal in de war. :D

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Mili het was laat gisteravond en zie inderdaad dat ik de hoofdletter niet consequent heb doorgevoerd. Aangepast thanks. Voor de rest begrijp ik je verwarring niet zo goed. Dat het Wortelwicht ook een naam heeft, Wanda, is wel essentieel in dit verhaal. Drs, Peen heet Harrie, maar dat heb ik weggelaten om verwarring te voorkomen. De courgettes liepen langs en een ervan was Georgette. Bij ons zijn boerenerven wel omgeven door hun akkers. Ik heb zo’n idee dat de langslopende courgettes langs de akkers naar het erf liepen :rolleyes: . Incestueus? Die opmerking verwart mij :confused: Het wortelras zo ook de peen doen het met elkaar. Net als mensen het met mensen doen en niet met courgettes. :p ;) Dat je geen beeld hebt bij de tenen dat kan ik me dan wel weer voorstellen maar ja mijn monster het Wortelwicht heeft nu eenmaal hele vreemde voeten. Kan ze ook niets aan doen. Natuurlijk mijn dank voor je reactie.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nancy, ik heb penen en wortels opgezocht. Je hebt de waspeen zonder loof, de slanke bospeen met loof en de winterpeen, een dikke variant van de waspeen. Wortelwicht is dus een bospeen maar drs. Peen dan? Ik zie door de penen het bos niet meer. :D En echt, ik ben nog wat bleu, ik wist niet dat ze het ... uh ... met elkaar d*d*n.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mili drs.Peen is een knobbelige winterpeen ;) . Hoor jij ze ‘s nachts niet in de groentelade los gaan? Het zijn wellustige wezens :p

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zowel het verhaal als de analyserende discussie eronder zorgen voor hilarische kriebels in mijn buik, mijn koelkast zucht zompig. Hulde aan je fantasie.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Stella, dank voor je hulde en vergeet niet om ze af en toe uit elkaar te halen, dat zompige is een goede bodem voor schimmels en als die beginnen :D Over fantasie gesproken en even terzijde, ik zie net een tekenfilm op Comedy Central ‘Moonbeam City’ daar staan peuters in luier gewoon vol op de XTC in de disco. Het bewijs is geleverd, ze bestaan ;)

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, die misvormde courgette intrigeert me, ik visualiseer ineens meer mengvormen, champrika, ijsbergkommer, enz.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Kijk Cora als je die beelden krijgt dan heb ik voor mijzelf het doel bijna bereikt. Wat ik dan wel jammer vind is dat niemand zich druk maakt over dat arme paard vd Sint. :D

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Nancy, je hoeft niet bezorgd te zijn om het paard van de Heilige Man. Hij staat hier bij mij op stal en verorbert smakelijk Antwerpse handjes, het lekkerste koekje van de koekenstad zoals Antwerpen ook genoemd wordt. Heel leuk verhaal en Wortelwicht sluit ik in mijn armen met haar groene loofdos. :o

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, Dit keer is je verhaal en de discussie die het losmaakt heel erg leuk. Je schrijft fijn, en het is weer prachtig verzonnen. Puntjes op de i zijn dek ik wel mogelijk. Maar ook zonder dat: een leuk verhaal om te lezen.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Nancy, Ik hou niet zo van dit soort verhalen. Desondanks las ik de eerste twee alinea's met plezier. Die lijken me vanuit een flow geschreven en ik was benieuwd hoe het verder ging. In alinea drie en vier, bekruipt me het gevoel dat je gezocht hebt om het sluitend te maken. Maar wat de pointe van het verhaal is ontgaat me. Ik zie het als een experiment, dat - wat mij betreft - half geslaagd is.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Marijcke wat ben ik blij dat het paard koekjes lust. Eind goed al goed :unibrow: @Marceline, dankjewel. Je hebt helemaal gelijk, de puntjes mogen en moeten ook op de i. Meligheid voerde de boventoon. Een fijn compliment dat je me fijn vindt schrijven. @Angus, jammer natuurlijk dat je niet van dit soort verhalen houdt. Maar dat is gewoon zo. Ook jammer dat je de verdere alineas als bij elkaar gezocht ervaart. Zo heb ik het zelf niet ervaren omdat deze er zeg maar in het geheel spontaan uitfloepte. Denk wel dat je gelijk hebt dat het beter, duidelijker had gekund. Dat je de clou niet pakt ontgaat me maar zet me wel aan het denken. Dan ben ik onduidelijk en/of het is precies de ‘humor’ of ‘stijl’ die jou niet pakt. Ik zal kijken of ik het zelf zie en hoe ik het kan verbeteren. Dankjewel voor je aandacht en reactie.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
I-Kat dankjewel, ja het is inderdaad geen monster-monster maar wel Oranje en dat lijkt weer een beetje op jouw monster :p dankjewel :)

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
... voor jou positief - voor mij negatief. Het zet mij in ieder geval aan tot denken en daar is niets mis mee. :D

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Of je van dit genre houdt of niet, het is een vermakelijk raar verwarrend verhaal. Toch is wel te volgen, vind ik. Om wortels en courgettes als hoofdpersonen te benoemen wil ik zeggen dat dit verhaal wel erg origineel is. En de titel vind ik spannend, Nancy.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, zo graag gelezen en natuurlijk eet Amerigo graag het mengseltje met courchette, maar niets gaat boven een echt winterwordtel! Heel origineel en hartelijk om gelachen, daarvoor een grote duim up!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Maddbrug, dankjewel. Ik ben blij dat je het vermakelijk vond. Daar ging het mij in de hoofdzaak om. Fijn! @Mw Marie, je hebt me gerustgesteld. Ik was toch even bang voor het paard. Heel fijn dat je gelachen hebt. Missie geslaagd :)

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nancy, prachtige vertelling, ik heb me weer ademloos en met een hele brede grijns gelaafd aan jouw creatieve wortel-story. Alleen jij kunt dit zo bij elkaar fantaseren, geweldig leuk! :thumbsup: :lol:

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een wortel die vreemd gaat met een courgette, ben benieuwd wat voor kruising dat geeft. Ik dacht eerst aan een soort Medusa, met de groene lokken die ze woest uit haar gezicht haalt. Graag gelezen