Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#163 - Gruwelijk eng

Het kille kasteel Het enige wat ik hoorde waren mijn kille voetstappen en het geruis van de wind wat door de barsten in de ramen naar binnen zweefde. Ik keek achterom. Het enige wat ik vaag kon zien waren mijn voetstappen in het stof wat op de grond lag. Ik was bang. Heel bang. Maar ik moest koste wat het kost door. Anders wordt dit mijn sterfplaats. Waarom was ik dit kasteel ook binnen gegaan. Ik had kunnen weten dat ik zou verdwalen. Voor de honderdste keer draaide ik om me heen of ik een deur zag. Terwijl ik ronddraaide hoorde ik een kille stem: ‘kom,’ riep hij. Ik draaide me met een ruk om. Niets. Het was vast verbeelding. Toch bleef het maar aan me knagen. Met verloren moed liep ik verder. Buiten was het noodweer. Het stormde keihard. Heel even hield de regen op. Het was helemaal stil. Toen volgden er drie bliksemschichten. De gang lichte op. Bij de derde bliksemflits dacht ik aan het eind van de gang een lange gestalte te zien. Geschrokken deinsde ik achteruit. Was daar echt iemand? Langzaam op mijn tenen sloop ik er naartoe. Een volgende flits lichtte de gang op. Daar! In de verte zag ik een been de hoek om schieten. Nu wist ik het zeker. Daar is iemand. Nu op een hoger tempo ging ik eropaf. Toen ging ik rennen. De regen spatte door de kapotte ramen in mijn gezicht. De wind suisde langs mijn oren. Het kon me niets meer schelen. Eindelijk kwam ik bij de hoek. Nu zag ik echt niets. Als geroepen kwam nog een flits. Niks. De gang was leeg. Ik was alle hoop kwijt. Het viel me op dat het nog donkerder werd en dat de regen ophield. Toen voelde ik een ijskoude hand in mijn nek……….. Tom Oppenheim, 11 jaar

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag ElTommo, Ik lees dat je Tom heet en elf jaar oud bent. Petje af. Naar mijn idee heb je de schrijfopdracht prima uitgevoerd. Je zet heel goed een spannend gevoel en akelige omgeving neer. Wat ik super vind aan je verhaal is dat je het zo geschreven hebt dat ik bij het lezen het gevoel krijg dat je zelf een beeld had dat je de lezer wil laten zien. Daardoor zag ik het ook en was ik er een beetje. Fijn om dit verhaal te lezen, ElTommo. Ik hoop dat je er plezier in had om het te schrijven en dat je plezier blijft houden in schrijven. :thumbsup: :) :thumbsup:

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tom, ik woon in een eeuwenoud huis zoals jij beschrijft en zo meteen ga ik naar boven, naar mijn slaapkamer. Gelukkig onweert en stormt het niet, want anders zou ik niet met een gerust hart die krakende trap op durven, zo angstig heeft je verhaal me gemaakt. Ik zal wel weer uren wakker liggen en overal spoken zien en de nachtmerries komen me vast ook weer bezoeken. Moet je zien wat je met je verhaal hebt aangericht. Als ik het overleef kom ik morgen weer even terug naar je leuke verhaal.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
El Tommo, petje af voor jouw bijdrage. Ik ben onder de indruk. Wat heb je een spannend verhaal geschreven zeg. Je beschrijft heel goed wat je ziet en voelt en je bouwt de spanning heel goed op. Ik heb echt genoten van je griezelverhaal en hoop dat je er nog veel meer gaat schrijven. Een hele dikke duim voor jou :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
El Tommo, mijn vingers bibberen op het toetsenbord.... Compliment, je hebt de spanning goed overgebracht in je verhaal. Blij dat ik het nu lees, bij daglicht. Cora

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een goed verhaal, Tom! Zeker omdat je durft het verhaal zo lang te laten duren. Ik bedoel te zeggen dat je één vrij kort moment uitgebreid hebt beschreven. Vaak zie je dat mensen hun verhaal veel samenvatten: ik liep bang door het donkere huis en zag ineens bij een bliksemschicht een gestalte. Toen ik hem daarna niet meer zag, liep ik verder en toen voelde ik een ijskoude hand in mijn nek... Juist omdat jij precies beschrijft wat er allemaal door de hoofdpersoon heengaat, kan ik stap voor stap meedenken met de hoofdpersoon en voel ik ook wat hij voelt. Het is alsof ik een film kijk, ik kan het goed voor me zien. En toch doe je dat zonder langdradig afleidende details te beschrijven. Ik vind het echt heel knap, petje af! Ik hoop dat je plezier blijft houden in het schrijven en hiermee doorgaat, want er zit echt een schrijver in jou.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Tom, erg leuk te lezen. Ik kon de gang van het kasteel en de hand op mijn nek voelen. Petje af, ga zo door met lekker veel verhalen schrijven.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ElTommo, Wat een goed en spannend verhaal. Je hebt het zo geschreven dat ik meeliep met jou hoofdpersoon. De ijskoude hand voelde daarom ook echt gruwelijk. Goed gedaan! :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
bedankt voor jullie reacties! Ik ga zeker meer schrijven dus verwacht binnenkort nog een verhaal :thumbsup: :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een erg mooi stukje die je bij je oor grijpt en meesleurt tot het einde van het verhaal. Ga zo door.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Eltommo, Je hebt ons hier een gruwelijk spannend verhaal gegeven. Ben je echt nog zo jong? Dat belooft voor de toekomst. Een talentvolle schrijver in de dop. Als schrijfcoach mag ik op een klein zeurtje wijzen: in de eerste alinea gebruik je twee het woordje 'enige', kun je dat veranderen? Dan wordt het nog mooier. En..... bestaan er kille voetstappen? Probeer hier ook een ander bijvoeglijk naamwoord voor te vinden. Voor de rest is alles okido. :thumbsup: Meer dan okido.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi ElTommo, je hebt de goede titel bij je verhaal gekozen! Ik heb er erg van genoten, maar eerlijk gezegd zat ik ook wel een beetje te shaken. Dat kasteel en die koude hand heb je heel levensecht beschreven. Geweldig goed gedaan, Tom!