Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfopdracht 162- de stroopwafel

De deur gaat open. Een overheerlijke karamelachtige geur komt me tegemoet. Mijn vriend is terug van het winkelen. Hij heeft duidelijk wat lekkers bij zich. Wat zal het zijn? Hij is stiekem bij de bakker geweest, ik zie het aan het labeltje op de zak die hij in zijn handen heeft. Hij loopt naar het aanrecht en kijkt me lachend aan. "Lust je ook een stroopwafel, schat?" vraagt hij. En óf ik dat lust! Alsof ik de bus moet halen ren ik naar het aanrecht om een vers gebakken stroopwafel te pakken. Wat ziet die er heerlijk uit. De stroop stroomt als lava uit de warme wafel. Ik ruik eraan, de bakker moet hem net uit het ijzer hebben gehaald toen hij hem inpakte. Dan een hap. Wat is dit zalig. Heerlijk hoe hij lijkt te smelten op mijn tong. Ik kijk naar mijn vriend en zie dat hij er ook zichtbaar van geniet. Hij heeft zijn ogen zelfs dicht gedaan terwijl hij happen neemt. Geef hem eens ongelijk, want wie kan nou zo'n zalige koek weerstaan? Dan is hij op. Ik geef mijn geliefde een ondeugende blik en vraag hem voor de grap of ik nu eens naar de bakker zal lopen. Waar hij volmondig ja zegt vind ik het prima zo. Ik heb mijn momentje voor mezelf weer even gehad, even samengesmolten met een stroopwafel. Ik vertel hem dat ik niet meer naar de bakker ga. Ik wil nu weer van hem genieten.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Kerstvrouw, welkom. De liefde voor de stroopwafel is duidelijk - de liefde voor de geliefde niet helemaal, gaat hp aan het eind voor hem naar de bakker of laat ze hem smachten. ;)

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik rook het zoet en voelde het smelten. Maar het lijkt alsof er een ommekeer is in de laatste zinnen die ik niet begrijp. Vanwaar die sarcastische blik, en het wel vragen aan hem maar niet doen? Cora

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hallo kerstvrouw, ik genoot met je mee ook al lust ik ze niet. Typo: ‘in ren naar de...’moet ‘Ik ren naar’ zijn vermoed ik. Eens met bovenstaande, sarcastisch is verwarrend. Bedoel je misschien een ondeugende of liefhebbende blik? Of gaat je HP haar partner verlaten?

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Kerstvrouw, Welkom hier op Sol en dank je wel voor het mij mee laten smullen van de stroopwafel. Het is een leuk en goed geschreven inzending, maar :o ik mis ook de pointe. Kun je het wat verduidelijken voor ons? Een fijn weekend toegewenst.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Kerstvrouw! De liefde voor de stroopwafel heb je mooi beschreven. Maar ook mij ontgaat de clou van de laatste zinnen.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Iedereen bedankt voor de reacties! Ik heb het verhaal bewerkt. Als er nog iets onduidelijk is lees ik het graag!

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een leuk alledaags tafereeltje. Je vorige versie heb ik niet gelezen, maar dit is zeker een mooi einde! De gevolgtrekking kan (voor mij) korter en is even helder: 'Ik ruik eraan. Het is duidelijk, de bakker moet hem net uit het ijzer hebben gehaald toen hij hem inpakte.' en 'Ik ruik eraan, de bakker moet hem net uit het ijzer hebben gehaald toen hij hem inpakte.' Graag gelezen!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Van een samensmelting met een verse stroopwafel (het water loopt me hier in de mond!) naar een samensmelting met uw lief. Mmmmmm :)

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je inzending! Het idee van het verhaal is leuk, maar door de uitwerking komt het niet helemaal uit de verf. De spanningsboog kan strakker. Wat je wilt vertellen wordt niet helemaal geloofwaardig. Op het einde zeg je ‘Ik wil nu weer van hem genieten’, maar de lezer heeft nergens gezien dat je van hem genoot voor het stroopwafelintermezzo. Bovendien benadruk je juist dat je in je eentje intens samensmolt met de stroopwafel. Dan moet er eerst iets gebeuren voordat we je geloven dat je net zo intens kunt opgaan in je lief. Je kunt je verhaal ook nog versterken door iets meer weg te blijven van clichés zoals ‘overheerlijke karamelachtige geur’, ‘wat is dit zalig’, ‘heerlijk’, ‘Geef hem eens ongelijk,…’, ‘zalige koek’. Varieer wat meer bij je keuze voor bijvoeglijk naamwoorden en ga op zoek naar originele vondsten, die passen bij wat jij wilt uitdrukken.