Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#162- The Amazing Stroopwafels

' Ken jij die band,' vroeg ik. ' Nee,' zei hij. ' Geweldige naam voor een band,' zei ik en hield hem het krakende pakje met stroopwafels voor. Hij pakte er een en de stroop liet los van de voorgaande koek. ' Interessant koekje blijf ik het vinden, ' zei hij. Ik vroeg waarom met volle mond. ' Nou, het zijn twee half gare wafels met stroop aan elkaar vast gekleefd,' zei hij en bekeek de wafel grondig. ' Mijn familie noemt ze " stroepwoffels" ' zei hij. ' Ik neem ze altijd mee maar nu liggen ze daar ook in de supermarkt. Gewoon naast de gingersnaps. ' Die band heeft een liedje over een hond die Kees heet,' zei ik toen ik een tweede nam. ' Wacht, ik zoek het even op.' ' Grappig,' zei hij en kauwde tijdens het luisteren. Ik zette koffie want daar kregen we trek in door die stroopwafels.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, ik heb het ook even opgezocht: Kees van de Verbazingwekkende Stroopwafels Amazing Stroopwafels - Kees Mijn hond heet Kees, zij lijkt op een herder Als ik zeg stop loopt zij maar verder Ze brengt mijn krantje maar wel verscheurd De vloerbedekking heeft zij besmeurd M'n vrouw d'r schoenen, die heeft ze net Daar heeft ze gisteren haar tanden in gezet De margarine, de kaas, het vlees Geen boterham is veilig in de buurt van onze Kees refr.: Kees (arf), Kees (arf) zenuwpees (owowow) Kees (arf), Kees (arf) zenuwpees (owowow) Met wie praat je die het over stroepwoffels en gingersnaps heeft? Hij lijkt mij zo spannend. :D Schattige details weer als 'krakend pakje' en de 'van de voorgaande koek loslatende stroop'.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, de band bestaat echt en de naam heeft mij altijd gefascineerd, ik vind het een geweldige naam namelijk. Mili, ja die tekst. Kende hem van vroeger en moest na het lezen van de opdracht er aan denken. Gingersnaps zijn mijn favoriete koekjes in Amerika, de stroepwoffels nemen we, mijn lief en ik, mee naar zijn familie aldaar. Groeten uit Santorini. Waar de zon schijnt en geen stroopwafel te vinden is.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O geweldig die link naar de Amazing Stroopwafels en dan niet het obligate Oude Maasweg maar Kees. Zo terloops luchtig langs de stroopwafels, waarbij je ze en passant analyseert en fileert, prachtig! Cora

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Cora, mijn herinnering sprak, liet t bizarre lied weer eens klinken. Ach ja.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Maddy, ... laatst heb ik die "Stroopwafels" eens opgezocht maar er is helaas niets van blijven hangen. Ik zocht naar: Mens durf te leven. Het stukje heb je heel leuk geschreven. De stroopwafels wel even in de magnetron voor de stroopnodige soepelheid.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Korte maar krachtige levensechte scene, maddbrug. (Net toch even Oude Maasweg gedraaid)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Janp, Ja, een tijdje is t al geleden. Maar in het echt gezien, dat lijkt mij niet om te vergeten. Een band met die naam is gewoon geweldig. En die teksten helemaal.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marceline, dank je! Fijn om te lezen! Riny, die naam van de band heeft mij altijd geinteresseerd. Prima vondst. Ik houd niet van opwarmen in de magnetron, Riny maar dank je wel voor de suggestie.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Angus, Haha, Oude Maasweg. Deed ik ook voor ik #162 schreef, maar Kees blijft mijn favoriet. Die teksten, geweldig toch. Zat aan een tafeltje, met ouzo en nootjes, en voerde ongeveer dit gesprek met mijn lief. Zonder stroopwafels weliswaar. Dank je voor je reactie.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig maddbrug, veel plezier in Santorini. Het weer zal daar idd beter zijn dan hier! Originele invulling en Kees de hond, die ken ik van zeer nabij met dezelfde grappen!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stella, Ja, altijd maar die koffie. Mw. Marie, het weer is hier erg prettig. Leuke reactie! Dank jullie voor de reactie!

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Maddbrug, Ik heb zo'n idee dat ik een tijdje van de wereld ben weggeweest want ik ken geen band 'Stroopwafels' en Kees zegt me ook niks. Maar ik heb met veel plezier je verhaal en de reacties gelezen. Zal straks eens gaan googelen. Ik woonde toen al in België, denk ik en had het erg druk in die tijd. :o

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mandy, je maakt me echt nieuwsgierig. Bij mij gaat er geen belletje rinkelen, maar ik was dan ook geen 'doorsnee teener'. (jammer) Was leuk te lezen, Groet Connie

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je inzending! Een terloops gesprek waar we deelgenoot van worden. Veel ervan is geloofwaardig. Het was leuk geweest als je op het eind nog iets van de inhoud van ‘Kees’ uit de doeken had gedaan. Het verhaal heet immers naar de band. Daar had je iets meer mee kunnen doen. PS: Leuke anekdote van onze kant: The Amazing Stroopwafels speelden tijdens de boekpresentatie van De wereld van de stroopwafel!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Blavatski, de naam van de band met hun bizarre liedjes is een mooie herinnering voor mij. Connie, ik was zeker geen doorsnee tiener maar die naam van de band is zo speciaal. Lineke, een juiste suggestie, had ik terug kunnen laten komen, Kees. En wat leuk om juliie anekdote te horen, onmisbaar dat optreden bij zo'n boek! Geweldig!