Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#162 Lust ik niet

1971-1974 Een engel van een kind, volgens mijn ouders. Ik geloof niet dat ik van het bestaan van stroopwafels afwist. Bovendien had ik een groot deel van mijn kindergebit vroegtijdig verloren op de trappen van de peuterschool. Dan is zo'n wafel niet zo handig. 1974-1984 Volgens mijn ouders had ik nog steeds het uiterlijk van een engel maar het gedrag van een straatschoffie. Ik vond het leven op straat en de liefde thuis. Ik lustte alles behalve, spruiten, lever en stroopwafels. 1984-1994 Het uiterlijk van een engel werd vergezeld door de uitstraling van een ijskast. MC Hammer moet toch ergens zijn inspiratie vandaan hebben gehaald, toen hij in '91 'U can't touch this' lanceerde. Mijn aura gleed geleidelijk in de plooi van mijn uiterlijk op het moment dat ik het leven en de liefde meenam naar mijn eigen huis. Spruiten vond ik inmiddels lekker, zelfs zonder appelmoes. Ik lustte eigenlijk alles behalve lever en stroopwafels. 1994-2004 Mijn liefdesleven gaf het leven een knauw en sloeg mij blauw. Mijn vader ging naar de hemel mijn moeder vergat steeds meer. Het bloed werd stroperig en mijn buitenkant verhardde. De engel was gevlogen en het 'straatschoffie' zat gevangen. Ik lustte eigenlijk alles zelfs lever maar nog steeds geen stroopwafels. 2004-2017 Mijn reddende engel vloog tegen me op en liet het straatschoffie vrij. Samen beleven we het leven en de liefde in ons huis. Het bestaan slaat ons vaak hard om de oren maar het geluk ook. Stroopwafels vind ik nog steeds niet lekker.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nancy, Wat een originele invulling en uitvoering van de opdracht. :thumbsup: Grappig en goed opgebouwd. Je bent er goed in om een soort rode draad te gebruiken in je stukken. Hier doe je dat heel mooi door meerdere keren de engel en het straatschoffie te verwerken. Allemaal stukjes Nancy die je JOU maken. Fijn dat het straatschoffie weer onder de vleugels van de brave engel uitkwam. ;) Leuk! Graag gelezen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nancy, stil de niet door jou gelustte gerechten afgeteld. Zeer oorspronkelijk hoe je de opdracht hebt uitgewerkt. En weer heb je een breekbaar tableau neergezet. Bijzonder. (vergezeld door/verhardde?)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, een mooie bijzondere invulling. Je laat veel zien van jezelf in deze tekst. Ik vond het fijn om te lezen.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schoffie Nancy, dat luchtigjes weg balanceert tussen engel en straatschoffie. Eentweetjes van periode naar periode, eind goed al goed. Je lust zelfs lever nu ;-) ?

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy Bastiaans, Een serie mini scènes - die compact een persoonlijke ontwikkeling laten zien. Dit zou het geraamte kunnen zijn voor een langer verhaal. In de vorm hier zou het mooi uitkomen als de stroopwafels als enig ongewenst voedsel overbleven. Elke episode valt er iets af of komt er iets bij - dat is maar hoe de lezer het opvat. ;)

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Cora, het schoffie is nog over :unibrow: JanP goede tip, ik zat wat 'autistisch' vast in wat ik echt niet lust maar ik kan rabarber best weglaten waardoor alleen de stroopwafels overblijven. Dan klopt het. Dankjewel :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, Prachtig hoe je in een paar scenes de ontwikkeling van de HP schets. Origineel, bijzonder en het leed van het leven er prachtig in verweven! Ik begrijp dat ik de versie zonder rabarber lees, dat werkt iig mooi!

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fraaie invulling van de opdracht, Nancy. Kwetsbaar maar toch (of daarom) heel krachtig.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Maddbrug, dankjewel. Dat was nog best een opgave om het luchtig persoonlijk te maken in minder dan 350w. Vond het een pittige opdracht maar pittig vind ik wel lekker ;)

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nancy, Je leven in een stroopwafel gevat, hoe mooi is dat. Erg indrukwekkend. Vooral deze zin:
Mijn liefdesleven gaf het leven een knauw en sloeg mij blauw. Mijn vader ging naar de hemel mijn moeder vergat steeds meer. Het bloed werd stroperig en mijn buitenkant verhardde.
Ik ben blij met je happy end. En wat kan jou die stroopwafels dan schelen.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel mooi, hoe je in kleine scènes je hele leven in kaart brengt, met de kleine en grote drama's die speelden. Komaan, spruiten en rabarber, daar is toch niets mis mee? Alleen lever vind ik afgrijselijk! Stroopwafels vind je hier in sommige winkels, maar of ze zo goed zijn als in Nederland weet ik niet . Blij dat je leven nog een positieve draai heeft gekregen!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, wat heb jij de opdracht prachtig voltooid. Alles zit in je tijdlijn, kleine ongemakken (eten) en diep liggende drama (1994-2004). Fijn te lezen dat het nadien een mooie wending heeft gekregen. Cadeau krijg je het leven niet, maar er is nog zoveel moois te beleven, muv de stroopwafels voor jou! Heel knap gedaan!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Marlie, dankjewel voor je fijne reactie en tja rababarber ik weet het niet. Ik durf het niet nog eens te proberen het woord alleen al bezorgd me de kriebels ;) @Mw Marie wat een mooi compliment, dankjewel. Ik ben erg blij dat de verwoording van mijn levensloop zo goed ontvangen wordt :)

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, met bewondering las ik jouw 'snelle jelle' bijdrage. En als de opdracht dit was, en echt autobiografisch uitgewerkt moest worden, dan heb jij daar ruimschoots aan voldaan. Een mooie tijdlijn met veel kracht, Groet Connie

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hallo Connie, dankjewel voor je fijne reactie. Haha grappig dat je ‘Snelle Jelle’ hebt onthouden. Ja de opdracht was, autobiografisch, een anektdote of een herinnering dus ik zat gelukkig goed.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je inzending! Heel originele stijl. De opdracht was ‘beschrijf een herinnering’, knap hoe je daar niet één moment van maakt maar een heel leven. En toch blijf je bij het onderwerp stroopwafel, terwijl die niet direct een hoofdrol heeft. Prachtig hoe je de lezer gelijk bij de opening meesleurt in het verhaal. Knappe opbouw met een mooie afronding op het einde. Je woordgebruik is heel origineel: ‘had ik een groot deel van mijn kindergebit vroegtijdig verloren op de trappen van de peuterschool’, ‘mijn liefdesleven gaf het leven een knauw en sloeg mij blauw’, ‘samen beleven we het leven in ons huis’. En in de beelden die je oproept zit humor, onderkoelde zelfspot en poëzie. ‘Mijn vader ging naar de hemel mijn moeder vergat steeds meer.’ Ontzettend goede timing. Een schitterend verhaal dat de lezer raakt.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Lineke, ik zit nu al een poos jullie reactie te vewerken. Ben er helemaal stil en blij van. Wat een mooie complimenten. Dank jullie voor deze feedback die ik vast nog vaak ga nalezen om verder te glunderen :)