Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#160- De hoofdenverzamelaar

#160- De hoofdenverzamelaar Haar extreme karakter was de oorzaak geweest. Haar karaktertrekken waren te veel waren voor slechts één hoofd, het was te druk en ze raakte in de war. Ze was er met eentje begonnen en dat was de jaloerse kop, op het Waterlooplein had ze die gevonden. Later kwam er de verlegen, de boze en de frivole bij, allen uit de kringloopwinkel, en die giechelende aansteller had ze op straat gevonden. Het was uit de hand gelopen, het was een ware hoofdenverzameling geworden, en zodoende had ze een kar bij AH geleend voor haar complete persoonlijkheid. Het was bovendien erg praktisch als ze boodschappen ging doen, genoeg advies maar een nadeel was dat ze de godganse middag bij AH vertoefde. De psycholoog had haar ooit iets gezegd over een meervoudige persoonlijkheid. 'Weet u wel hoe verdomd moeilijk dat is,' had ze geantwoord en de psycholoog knikte alleen maar. Haar kar vol hoofden leek wel belachelijk maar was een prima oplossing, daar kon geen knikkende psycholoog tegenop. Op een dag dronk ze met haar hoofden koffie, thee, limonade en water, want ja, iedereen had zijn wens zo, toen er een man naast haar wilde gaan zitten. 'Sorry, maar uw persoonlijkheid neemt wel veel ruimte in beslag,' zei hij. Ze had de bekertjes opzij geschoven en kwam in gesprek met de man. 'Ik heb er nog maar drie,' zei hij en wees naar zijn winkelmandje waar drie kleine hoofdjes in zaten. Ze was diep onder de indruk, ze kon er niet van slapen en de volgende dag zag ze de man weer. Samen waren ze naar haar huis gelopen omdat haar kar te vol was, die dag wilde ieder hoofd iets uit de bonusaanbieding. Op een dag, veel maanden later riep de man de hoofden bij elkaar. 'Dit is nu ook mijn huis, lieve hoofden, er is een tijd van komen en van gaan. Jullie mogen altijd even langs komen, dan halen we jullie op.' De hoofden waren intens beledigd toen ze naar de kringloop gingen. Alle hoofden- groot en klein- hadden all uit protest hun ogen dicht. Het werd een triest afscheid. Haar eigen ogen glansden toen zij haar AH kar inleverde bij de winkel en haar man zijn boodschappenmandje terugbracht.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een bijzondere invalshoek met een bonte verzameling hoofden en gebeurtenissen. Mooie ontmoeting en moraal 'er is een tijd van komen en van gaan'. De laatste zin is overbodig omdat ik uit de vorige zinnen al kan opmaken dat ze gelukkig is; 'haar ogen glanzen'.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Prachtig verhaal, eind goed al goed, je hebt me een plezier gedaan met je verhaal. Personificatie van de hoofden, origineel gevonden.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Elizabeth, De laatste zin verwijderd. Dank je voor je reactie. Nancy, Fijn ! Dank je. Mw. Marie, Dank je voor je reactie.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Maddbrug, Wat een bijzonder verhaal. Ik ben blij voor de HP dat ze haar kar kon achterlaten, met glanzende ogen nogwel. Heel, heel graag gelezen. :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag, Een heel grappig verhaal, en origineel. Eind goed al goed zou ik zeggen. Erg leuk om te lezen. Groet, Schrijfgraag72

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Origineel verhaal en mooi geschreven. De eerste zin vind ik lastig lezen en deze zin loopt volgens mij niet:
#160- De hoofdenverzamelaar Samen met de drie kleine hoofdjes hadden allemaal uit protest hun ogen dicht.

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Knap gevonden om vanuit meervoudige persoonlijkheden te werken maddbrugg. Moeilijk leven als je constant overspoeld wordt door de 'hoofden.' Gelukkig weten man en vrouw elkaar te herleiden tot een gelukkig samenzijn. Heb je maar een hoofd voor nodig! Ik had het gevoel van Nyceway wat de eerste zin betreft. Het 'doordat' leest niet goed 'Haar extreme karakter was de oorzaak geweest doordat haar karaktertrekken gewoonweg te veel waren voor slechts één hoofd.' Ik zou de zinnen opsplitsen o.i.d. Haar extreme karakter was er de oorzaak van. Ze bezat (gewoonweg) te veel karaktertrekken voor slechts één hoofd. /of/ Een enkel hoofd was onvoldoende voor haar hoeveelheid karaktertrekken. Wat betreft de andere aangehaalde zin 'Samen met de drie kleine hoofdjes hadden allemaal uit protest hun ogen dicht. ' Samen met zijn kleine hoofdjes hielden ze uit protest hun ogen dicht. Heel fijn om te lezen!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marijcke, Alles komt weer goed, zo zie je maar. Dank U voor de fijne reactie. Schrijfgraag, Daarom had ik eerst als eindzin, ze leefden nog lang en gelukkig staan.... Nyceway, Ik heb daar mee zitten te klungelen, dat klopt. Ga er zo naar kijken. Marlie, Fijn je tips, ik ga er zeker naar kijken en veranderen. Dank je voor je suggesties. Allen, ik reageer gauw op jullie. Had wat last van tijdgebrek!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, ik schaar mij achter de opmerkingen van @nyceway en @marlie. Laat onverlet dat ik de uitwerking van deze opdracht in meervoudige persoonlijkheden heel speels en bijzonder vind. (bekertjes weggeschoven?/bonusaanbieding)

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Briljant gevonden, je persoonlijkheden in het wagentje en dat ze inzicht krijgt als hij er maar drie heeft. Eerste zin viel ik ook over vanwege 'doordat'. Iets is de oorzaak van dus verwacht je daar het woord doordat niet. Genoten van je verhaal.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Maddy, ik heb genoten van je verschillende persoonlijkheden als uitwerking, bijzonder geslaagd! Ook de ontmoeting met een 'soortgenoot', waarmee HP uiteindelijk een happy end bereikt. Heel knap gevonden en uitgewerkt! :thumbsup: Overigens eens met eerder gemaakte opmerking over de 1e zin.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig originele en fijne invulling van deze opdracht. Een fijn verhaal om te lezen en dan ook nog een happy end waardoor het gelijk iets sprookjesachtigs krijgt. PS Ik struikelde over dezelfde zinnen als marlie en nyceway.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, aangepast je suggesties. dacht al even dat de bonus aan de aanbieding vast moest. I-kat, de eerste zin verandert, het liep inderdaad niet soepel. Ton, op ieder potje past een dekseltje, en bij ieder hoofdje hoort een hoofdje. Marceline, ach, wat een leuke opmerking. en de zinnen heb ik veranderd. Dank jullie wel voor de reactie!