#160- De hoofdenverzamelaar
#160- De hoofdenverzamelaar
Haar extreme karakter was de oorzaak geweest. Haar karaktertrekken waren te veel waren voor slechts één hoofd, het was te druk en ze raakte in de war.
Ze was er met eentje begonnen en dat was de jaloerse kop, op het Waterlooplein had ze die gevonden. Later kwam er de verlegen, de boze en de frivole bij, allen uit de kringloopwinkel, en die giechelende aansteller had ze op straat gevonden.
Het was uit de hand gelopen, het was een ware hoofdenverzameling geworden, en zodoende had ze een kar bij AH geleend voor haar complete persoonlijkheid. Het was bovendien erg praktisch als ze boodschappen ging doen, genoeg advies maar een nadeel was dat ze de godganse middag bij AH vertoefde.
De psycholoog had haar ooit iets gezegd over een meervoudige persoonlijkheid.
'Weet u wel hoe verdomd moeilijk dat is,' had ze geantwoord en de psycholoog knikte alleen maar.
Haar kar vol hoofden leek wel belachelijk maar was een prima oplossing, daar kon geen knikkende psycholoog tegenop.
Op een dag dronk ze met haar hoofden koffie, thee, limonade en water, want ja, iedereen had zijn wens zo, toen er een man naast haar wilde gaan zitten.
'Sorry, maar uw persoonlijkheid neemt wel veel ruimte in beslag,' zei hij. Ze had de bekertjes opzij geschoven en kwam in gesprek met de man. 'Ik heb er nog maar drie,' zei hij en wees naar zijn winkelmandje waar drie kleine hoofdjes in zaten.
Ze was diep onder de indruk, ze kon er niet van slapen en de volgende dag zag ze de man weer. Samen waren ze naar haar huis gelopen omdat haar kar te vol was, die dag wilde ieder hoofd iets uit de bonusaanbieding.
Op een dag, veel maanden later riep de man de hoofden bij elkaar. 'Dit is nu ook mijn huis, lieve hoofden, er is een tijd van komen en van gaan. Jullie mogen altijd even langs komen, dan halen we jullie op.'
De hoofden waren intens beledigd toen ze naar de kringloop gingen. Alle hoofden- groot en klein- hadden all uit protest hun ogen dicht. Het werd een triest afscheid.
Haar eigen ogen glansden toen zij haar AH kar inleverde bij de winkel en haar man zijn boodschappenmandje terugbracht.
Een bijzondere invalshoek met
Maddbrug wat een goed
Prachtig verhaal, eind goed
Elizabeth, De laatste zin
Dag Maddbrug, Wat een
Dag, Een heel grappig
Origineel verhaal en mooi
Knap gevonden om vanuit
Marijcke, Alles komt weer
@Madd, ik schaar mij achter
Briljant gevonden, je
Hoi Maddy, ik heb genoten van