Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 159 - Weer(ga)loos

Toen hij er in wreef voelde het alsof hij ze met een schuurpapiertje probeerde te polijsten. Hij opende ze, maar alles bleef zwart voor zijn ogen. Niet best, dacht hij, maar raakte niet meteen in paniek. Zijn handen gingen op verkenning en de stof deed hem vermoeden dat hij op een matras lag. Hij voelde meerdere harde plekken en gruwelde. Absurd, maar hij moest denken aan Rob Geus, die absoluut “niet vrolijk” zou worden van zoveel ranzigheid. Zijn handen zochten de rand en hij ging rechtop zitten. Het ruisende geluid in zijn oren betekende dat de bloedstroom op gang kwam. Hij focuste op andere geluiden en vaag hoorde hij iets dat hem als muziek in de oren klonk.Tijd voor actie. Zijn handen als een surrogaat blindenstok voor zich uit strekkend liep hij tastend door de duisternis, waarbij hij zijn kleine teen genadeloos hard stootte. Al vloekend en strompelend stuitte hij op een wand. Die voelde vreemd aan, bijna als zacht ... vlees? Zijn maag draaide om, en een golf oud bier kwam omhoog. Hij slikte, vermande zich en tastte verder. Zijn handen raakten iets dat leek op een knopje. Jezus, dacht hij, zo simpel zal het toch niet zijn! Een stuk wand rolde omhoog en snel stapte hij de donkere kamer uit. De gang was gedecoreerd met jaren zeventig behang en dito lampjes. De zich herhalende, melodieuze gitaarsolo, die door de boxen schalde, bracht hem in trance. Bijna zwevend bereikte hij de trap aan het einde van de gang. Boven aan de trap bleef hij abrupt staan. Ineens wist hij weer waar hij was. Achter de balie wenkten drie bloedmooie vrouwen hem, terwijl een vierkoppige band - er uitziend als overjarige hippies - zong:[center]“…you can check out any time you like, but you can never leave…”[/center]

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Karinska, Een mooie, spannende vertelling. Zoals gevraagd heb je goed de zintuigen aan het woord gelaten. Knap. Ik mis ergens de spoken, maar je geeft me overjarige hippies. Leuk gevonden. Een eaglefan? :o

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Karinska, Een mooie, spannende vertelling. Zoals gevraagd heb je goed de zintuigen aan het woord gelaten. Knap. Ik mis ergens de spoken, maar je geeft me overjarige hippies. Leuk gevonden. Een eaglefan? :o
Hallo coach Blavatski, Bedankt voor de positieve reactie! Persoonlijk denk ik dat er voldoende gedachten door je hoofd spoken, wanneer je je realiseert dat je nooit kunt uitchecken, dus dat onderdeel van de opdracht komt dan vanzelf goed ;) Hun DVD "Hell freezes over" vind ik fantastisch.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Karinska ik heb je gemist, wat een geweldige bijdrage! Erg gelachen om Rob Geus en de clue is echt top, ik houd zo van die zin en dat nummer, top!

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Karinska ik heb je gemist, wat een geweldige bijdrage! Erg gelachen om Rob Geus en de clue is echt top, ik houd zo van die zin en dat nummer, top!
Hoi I-Kat, wat leuk om te horen dat je me gemist hebt :nod: ! Super bedankt voor je enthousiaste reactie en je complimenten. Eagles = weergaloos, hè ;)

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Geweldig verhaal, Rob Geus moest ik om lachen. Het enige waar ik geen beeld bij krijg is de eerste zin maar daarna leest het als een trein. :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig verhaal, Rob Geus moest ik om lachen. Het enige waar ik geen beeld bij krijg is de eerste zin maar daarna leest het als een trein. :thumbsup:
Dank voor je duimpje en je complimenten! Mijn eerste zin is een poging om een standaard zin te vermijden, zoals bijvoorbeeld: "Toen hij zijn ogen -die nogal prikten- opende, was het pikdonker." Misschien is het zo duidelijker ;)