Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#159 Het Ding

Met een dof gevoel in zijn hoofd wordt hij wakker. Opent zijn ogen, maar weet niet waar hij is. ‘Ik zou zweren dat ik nog niet zo lang geleden in het dorpscafé zat’. Verdwaasd kijkt hij in een zwarte muur. De vochtige kou is in de botten getrokken. Strompelend komt hij overeind. Na een kleine verkenning is zijn conclusie dat hij in een grafkelder zit. Er is één uitgang en die zit potdicht. Met zijn rug tegen een sarcofaag aangeleund, hoort en voelt hij een zacht gekreun. Verschrikt kijkt hij achterom in de holle ogen van iets wat een mens kan zijn. Hij schreeuwt zijn longen uit het lijf. Dan drukt een knokige hand zijn mond dicht. ‘Sst’, zegt het “ding”. ‘Wees stil anders horen ze ons nog’. ‘Komen ze ons halen, halen voor de pijnbank’. ‘Dat kan mijn ingeteerde lijf niet meer aan’! De geur die zijn woorden vergezellen verspreiden als walm uit een riool. Het “ding” blijkt een half verhongerd hoopje mens te zijn. Helaas voor hem gaat de zware houten deur piepend open. Er staat een persoon in het schijnsel van walmend licht. Zijn hoofd is afgedekt door een zwarte kap. De cafébezoeker en het “ding” worden ruw meegetrokken en de trap omhoog geschopt. Boven aan de trap ziet de cafébezoeker kans te ontsnappen. Hij rent, alsof de dood op zijn hielen zit, het licht tegemoet. Het wordt steeds helderder. Tot het moment dat hij wordt verblindt. Hij ziet het uitgestoken benige been niet en komt hard ten val. Verdoofd blijft hij liggen. Als hij beseft wat er is gebeurd, richt hij zijn hoofd op en kijkt in een paar holle ogen, die op hem neerzien. Het “ding” schaterlacht en laat het zwaard met een klap neerdalen.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Erachter komen dat de hp geen schijn van kans had, is beangstigend. Goed neergezet om eerst medelijden met het Ding te creëren en de lezer uiteindelijk uit de droom helpen.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik sluit me helemaal met Richard aan. Het enige wat ik me afvraag hoe je in het aardedonker tegen een zwarte muur aan kunt kijken, maar dat bedacht ik me pas na tweede lezing.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Rillerig ... tot in mijn botten! Geen goed einde hier, maar hoe kan het ook anders! Deze: 'Geschrokken schreeuwt hij zijn longen uit het lijf.' In voorgaande zin staat al verschrikt. Geschrokken kan je gerust schrappen. 'Het “ding” blijkt een half verhongerd hoopje mens te zijn. Helaas voor hem (>> waarom helaas? sluit in mijn ogen niet aan op voorgaande en verwijst 'hem' nu naar de bezoeker waarmee het verhaal begonnen is of naar het ding?) gaat de zware houten deur piepend open. Er staat een persoon in het schijnsel van walmend licht. Zijn hoofd is afgedekt door een zwarte kap. De cafébezoeker en het “ding” (je brengt me uit het verhaal door van voorgaande 'hem' opnieuw het personage in kwestie te maken) worden ruw meegetrokken en de trap omhoog geschopt. Boven aan de trap ziet de cafébezoeker kans te ontsnappen. >> het perspectief lijkt me in deze alinea totaal verschoven naar alwetend. Wat is uiteindelijk de rol vd persoon met zwarte kap? Hij sleurt de twee mee, daar blijft het bij. En meetrekken in combi met omhoog schoppen is mss wat te veel? Een spannend verhaaltje!

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Goede horror dit, spannend verhaal. Helaas voor hem vind ik ook overbodig. Ik was ook even in verwarring door de cafébezoeker, lijkt op verandering van perspectief maar ik begrijp wel dat het om de hij gaat. Gruwelijk einde en toch graag gelezen :D

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[quote= Het enige wat ik me afvraag hoe je in het aardedonker tegen een zwarte muur aan kunt kijken, maar dat bedacht ik me pas na tweede lezing.[/quote] Hoi Hadeke eigenlijk zou er moeten staan : verdwaasd kijkt hij in een zwarte muur. Ga ik nog veranderen.

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze: 'Geschrokken schreeuwt hij zijn longen uit het lijf.' In voorgaande zin staat al verschrikt. Geschrokken kan je gerust schrappen. !
Hallo Marlie je hebt idd gelijk. Helaas voor hem : hem is het ding sluit voor mij goed aan op voorgaande cafébezoeker : Ik wilde de hij beter gaan duiden, anders te veel hij 'en. Dacht dat dat duidelijker was. Het perspectief van het verhaal is van bovenaf met één gesproken zin door de hij en drie door het ding Gaat wel samen denk ik. Maar corrigeer mij als ik me vergis. Het is een sarcastisch verhaal. Samenspel van het ding met de zwarte kap. De laatste heeft waarschijnlijk een onderdanige rol in hun relatie. Dank voor je uitgebreide reactie

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi RichardOtten en i-Kat dank voor jullie reactie Verandering van perspectief was niet de bedoeling

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@fredr, welkom, ik las ook je tweede inzending hier en wil je zeggen dat @marlie goed de vinger op zere plekken weet te leggen. Ik onderschrijf haar reactie; het viel mij ook op en dan met name de wisseling van perspectief. Veel plezier hier.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Fredr180, Welkom hier op ons forum. De eerste opdracht die je hier kon invullen, was niet de gemakkelijkste, maar je hebt er toch een kleine thriller van weten te maken. Je bent door de forumleden al gewezen op de "foutjes". Je zult merken dat je door hen en de coaches zult leren om steeds minder en minder "foutjes" te maken. :o Veel plezier en veel succes toegewenst.