Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 159 Spookverhaal: Een afschuwelijk tafereel

Wat een hoofdpijn. John voelt een flinke bult op zijn achterhoofd. Hij herinnert zich nog dat een jongeman een vuurtje vroeg. Roken deed hij niet, dus moest hij nee verkopen. Kennelijk heeft iemand hem toen van achteren in elkaar geslagen. Maar waarom lig ik hier in deze gitdonkere ruimte, vraagt hij zich af. Een afrekening? Een vergissing? Hij begrijpt er niets van. Er moet ergens een doorgang zijn, bedenkt John, dus gaat hij de muren bekloppen, onderwijl regelmatig struikelend over obstakels. De geluiden echoën sinister in de ruimte. Ineens voelt hij hout in plaats van de harde stenen muur. Ondanks hevig gebeuk krijgt hij de deur niet geforceerd. Misschien is er een bovenlicht? De tafel waartegen hij eerder was opgebotst, zet hij tegen de deur, klimt erop en voelt waarachtig glas. Na een paar klappen breekt de ruit, meteen gevolgd door een akelig geluid die de ruimte binnendringt. Was dit een harde windstoot, of misschien een schreeuw van iemand verderop? Angstzweet breekt hem uit en nog meer dan daarvoor wil hij snel wegwezen. Ondanks de glasscherven die nog in het kozijn zitten, kruipt John door het gat en laat zich op de grond vallen. Tijd om de pijn aan de diverse snijwonden te denken heeft hij niet. Als de weerlicht snelt hij een trap op en rent door een donkere gang naar een vaag lichtplekje in de verte. Het nare geluid wordt steeds luider. Als hij een ruimte passeert waar een zware deur iets openstaat, stopt hij. John kan niet nalaten om door een kier te kijken. Wat hij daar ziet is een afschuwelijk tafereel. Doodsbang rent hij als een bezetene verder, het licht en zijn vrijheid tegemoet. Een uur later arresteert de politie na een anonieme tip twee jongelui die in een kasteel bezig zijn een man te martelen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Jules, ik ben toch wel blij dat jij hier op Sol bent, als man tussen vele vrouwen. :nod: Gewoon een heerlijk stoer mannenverhaal. Muren bekloppen, beuken op deuren, door glasscherven heen kruipen, lekker uit snijwonden bloeden, bezeten doorrennen om dan als een held de politie te bellen.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Jules, midden in je verhaal zat ik toen op hierop stuitte: 'Tijd om de pijn aan de diverse snijwonden te denken heeft hij niet' Deze zin is een beetje krom geworden bij het herschrijven denk ik? Dankzij zou heb ik voor vandaag mijn portie horror en bloed wel gehad. Je verhaal komt goed binnen! Ik hoop dat ik morgen nog verder kan lezen hier. :lol:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Mili, voor je enthousiaste reactie. Soms ben ik wel lief hoor (met mijn verhaaltjes, bedoel ik). :o . Maar veel dames, zoals jij, kunnen er ook wat van, moet ik zeggen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach, Stella, sorry dat ik je nachtrust verstoord heb. Maar wees gerust, het is niet echt gebeurd, hoor. :o Je hebt gelijk dat ik die zin over de snijwonden heb herschreven. Dank voor je leuke reactie.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Jules, ... wat een moed om ondanks de piekende scherven van het kozijn naar buiten te klimmen. Ik voel de bloedende krassen op mijn benen. Je hebt het duidelijk verteld.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Jules, Ik lees hier een lekker spannend horrorverhaal. Knap geschreven. En met een mooi happy end. Maar, ik had graag verhalen gelezen over spookkastelen en spoken. Ik denk dat ik bij mijn volgende schrijfopdracht dezelfde opdracht zal geven. Kun je al beginnen met denken. :unibrow: :o