Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 159 - Mijn lieve vriendin Annemijn

Korsten op mijn ogen. Heeft Annemijn mij op mijn muil geslagen, uit pure wijvennijd? Feit is dat mijn wimpers klonteren, het zou mij niet verbazen als het secreet er beenderlijm op heeft gedaan. Ik zie weinig maar ruik des te meer. Champignons die een grondgeur afgeven en slijmerig voelen als mijn vingers over krijtgesteente glijden. Ik weet dat ik in de Loire ben met Annemijn die er een vakantiehuis huurde. De eigenaar had steels in mijn billen geknepen toen hij ons de wijnkelder liet zien. Mijn ijskoude voeten raken een fles; een zurige geur en muffige aroma’s stijgen op en dringen door in mijn neusholtes. ‘Annemijn?’ roep ik temerig. ‘Mijntje van me?’ Wedden dat die del geen antwoord geeft. Ze ligt vast weer als een plank op het platje op de postbode te wachten die geen oog heeft voor haar geëtaleerde gratenbaal maar zijn hongerige blikken op mijn welvingen laat rusten. Flarden van gisteravond trekken aan mijn geestesoog voorbij. Ik had de burgemeester uitgenodigd en ook de Arabische kruidenier die verrotte levensmiddelen verkoopt vierentwintig op vierentwintig uur. We hadden wijn gedronken, veel wijn, handen hadden begerig rondgetast in het semiduister. Niet naar Annemijn die in mijn oor had geslist: ‘Schlett … ik haat je.’ Het leerachtige ruisen van vleermuisvleugels brengt me tot zinnen. Als deze vliegende honden de wijnkelder zijn binnengekomen, dan kunnen ze er ook uit. Ik zet me schrap en stijg op in wijndampen.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, 'Ze was een beetje tipsie' mag weg wat mij betreft, dat blijkt wel uit 'Schlett ...' ;) Heerlijk, des Mili's, geschreven. 'Leerachtig ruisen', ja, prachtig. Zat er kruidenazijn in de fles? Ik heb nog heel wat verhalen in te halen, gelukkig kwam Jitzak langs in mijn nieuwe huis om mijn heimwee te verzachten. Hoewel verslonden, ligt hij hier nog steeds. :nod:

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo is zelfs wakker worden tussen de wijnflessen niet leuk meer. Annemijn zou zomaar ontsnapt kunnen zijn uit Hanzels Horrible Hookerhaus. Wat een vreselijk type. Ik geniet weer enorm van de bijzondere details die je verhaal nog boeiender maken. :nod:

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Willemina, fijn dat we je hier weer zien. Aan alle perikelen het trotse noordelijke hoofd geboden? ;) Je hebt gelijk, het tipsy-gebeuren haal ik weg en voeg ergens nog iets aan toe. Ik vond het een lastige, deze opdracht, houd er niet zo van om in kelders vast te zitten. :D Geen kruidenazijn, hoe kom je daar nu op? maar verzuurde wijn. Jitzak 'verslonden' zeg je? Was het niet omgekeerd, dat hij jou verslond?

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een lekker sletten en dellen verhaal. Mijntje van me, ik hoorde het haar zeggen. En van die korsten op de ogen kreeg ik echt de kriebels. Genoten van je horror verhaal!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, ... wat een ellende weer. Je raapt het allemaal bij elkaar en maakt er een verhaal van dat alle buitenissige gedachten te buiten gaat. Knap werk. Jitzak heb ik nog niet uit. Wel hoor ik dagelijks the Green Beret in mijn letterbox schallen. Een enorme steun in de rug.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Brrrr, wat een bizar verhaal weer, Mili. Je fantasie lijkt wel oneindig met diverse humorvolle wendingen en, zoals gebruikelijk, met verrassende woordkeuzes. :o

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Stella, ik ruim de lege flessen altijd wel op voor het slapen gaan. Jij niet? :D Annemijn hoort niet in jouw hookerhaus. Zij is eerder van het gereserveerde genre. Maar je gelooft me vast niet ... @i-Kat, tot nu toe vraagt de hp zich af waar de beenderlijm vandaan kwam. Fijn dat je genoot. arme @Riny, heb je het zo zwaar bij het lezen van 'Jitzak'? Om dan naar die muziek te luisteren die je steunt! Prachtig gevonden. @Jules, vond je het echt zo bizar? Ik zag het wel voor me. :lol: Dank jullie hartelijk voor de reacties.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoeren en snoeren, sletten en dellen, drank en een kelder, met Annemijn. Ja, dat kan niet goed gaan, en dat heb je ook walgelijk fijntjes over jou en Annemijntjes ervaringen aan mij verteld. Zum kotzen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, ik hoop dat het 'zum Kotzen' op de tekst slaat en niet op de schrijfster ervan? ;) @Nancy, dank voor je :lol: -reactie.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nijd tussen vrouwen om een man. Geweldig neergeschreven in jouw stijl. Wanneer leren vrouwen toch dat mannen dat niet waard zijn Annemijn moet maar snel Jitzak lezen. PS Fijn dat je ook hier blijft schrijven. :thumbsup:

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Willemina, fijn dat we je hier weer zien. Aan alle perikelen het trotse noordelijke hoofd geboden? ;) Je hebt gelijk, het tipsy-gebeuren haal ik weg en voeg ergens nog iets aan toe. Ik vond het een lastige, deze opdracht, houd er niet zo van om in kelders vast te zitten. :D Geen kruidenazijn, hoe kom je daar nu op? maar verzuurde wijn. Jitzak 'verslonden' zeg je? Was het niet omgekeerd, dat hij jou verslond?
Ja, stormen doorstaan en het lijkt allemaal goed te (zijn) verlopen, Mili. Dankje. Ik kwam op de (kruiden) azijn vanwege de relatie met Annemijn - grapje dus; maar verzuurde wijn is zeker zo goed. LOL Nee, het was echt zo dat ik Jitzak heb verslonden en niet andersom. Ik ken het type, heb er ooit mee te maken gehad toen MSN nog chatboxen had. Van een van die boxen was "Jitzak" de beheerder. Een onooglijke man die perfect wist hoe hij iedereen kon bespelen: overladen met complimenten, meeleven, zielige verhalen ophangen en vervolgens: verstoten (na elkaar tegen elkaar uit te spelen). Nee, geen leukerd. Wel veel van geleerd op het vlak van psychologie. :D

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Stella, ....... Annemijn hoort niet in jouw hookerhaus. Zij is eerder van het gereserveerde genre. Maar je gelooft me vast niet ...
Geen woord. ;)

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je verrast me Mili, met je vrouwennijd! Tsts, Annemijn is niet aan haar trekken gekomen. Van jou ben ik bloederiger en mannennijd gewoon :D Champignons die een grondgeur afgeven, lijkt me - excusez-moi- niet spectaculair, eerder normaal. Of ze moeten ergens in gelegen hebben. Is 'als een plank op het platje' een uitdrukking? Of is het wat het zegt? Je gratenbaal vind ik dan weer mooi. En bij dezer ' Ik zet me schrap en stijg op in wijndampen.' zie ik hp haar verborgen kant openstellen en ervan door te gaan als vleermuis. Ik geef toe, 't is verdraaid geen makkelijke deze week.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar, dat had ik ook moeten doen, nog meer binnenrijm. Vrouwennijd past Annemijn niet, wijvennijd wel. Ik ga het lekker veranderen voordat @schrijfcoach Blavatski me leest. @Marceline, wat een aandoenlijke PS. Ik mis het continu en intensief schrijven en houd zo mijn schrijvershart een beetje warm voordat ik losbarst in een volgend boek. @mjjbogert, jij en ik, beiden hebben we het nodige met fijne/aparte/indringende woorden. Dank voor de reacties!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Willemina, heerlijk jouw reactie, de herkenning van het type door vrouwen. De pathologische leugenaar, de narcist. Mijn zoon Nino ging naar een café. Vrouwen raakten geïntrigeerd - stijl, wie is die prachtige jongeling met een boek onder zijn arm :nod: - en verhalen barstten los. Ik wil met 'Jitzak' (ook) een waarschuwing geven. Dat je het boek hebt verslonden maakt me heel blij. @Stella, dat is het probleem met jou, je gelooft me nooit. :D @Marlie, zeg maar, wat heb je het liefste, mannen- of vrouwennijd? De liters bloed komen wel weer. :D Gronderig ruikende champignons zijn inderdaad normaal. Ik zat zo vast daar in die kelder en had liever truffels geroken die voor mij de meest goddelijke geur afgeven. 'Als een plank op het platje' is geen uitdrukking. Annemijn kent geen enkele welving en is zo hard als een deur waarop wij, met enige regelmaat in deze opdracht, hebben moeten inbeuken. Hartelijk bedankt voor jullie reacties.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Mili, hier is ze dan schrijfcoach Blavatski. Ik heb opzettelijk lang gewacht om "mijn coach" te doen. Ik wilde eens kijken of de Sollers mij een spookkasteel met afschrikwekkende spoken konden voorschotelen. Ik blijf helaas op mijn honger zitten. Weinig spoken gevonden. Wel een spook van een wijf als Annemijn en ach ja dat maakt veel goed. Dracula was er bij en iets griezeligs met pentakels, een pan met bouillon, ijzingwekkende figuren met allerlei nare bedoelingen. De fantasie liep hoog op. Naaktslakken, schimmels, deuren van hout die warmte geven en de geur van een natte hond die juist zijn brokken heeft uitgekotst. Waar halen jullie het vandaan? Mili, ik heb weer "genoten" van je verhaal waar ik zoals gewoonlijk geen raad mee weet. Je bent een ghostwriter. :o

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Schrijfcoach Blavatski, wat een heerlijke humoristische reactie. Sorry dat ik niet over spookjes schreef; ik zou niet eens weten hoe. :crybaby: Maar Annemijn mag er geloof ik wel zijn ;) en ik ben - ik spuug nu op de grond - geen ghostwriter. :ninja: Dank voor de opdracht die spookachtig lastig was!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, het moeten twee harts/haatvriendinnen zijn die elkaar in veel mankeren hebben gevonden, die je hier neerzet. Met typisch Miliaanse woorden, zeg je weinig en vertel je veel, als je je eigen fantasie de vrije loop laat. Wat houden ze van elkaar en hoeveel haat geef je ze ook mee. Ze zullen elkaar ook wel vaker de ogen uitkrabben. Heeft Annemijntje altijd een potje beenderlijm bij zich? Ik heb me de vrouwenhaat laten welgevallen en genoten. Voel nog steeds je naaldhakken in mijn ogen. :)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, heerlijk je weer in mijn draad te vinden. Je psyche in de vrouwelijke geest is onbegrensd. Voor jouw informatie, Annemijn put haar beenderlijm en -venijn uit haar gratenbaal. Ik heb haar eerder goed gekend. Op een dag gedroeg ze zich stoephoerig en ben ik mijn eigen weg gegaan. Adieu Annemijn. Tot het einde van mijn dagen zul jij mij mijn naaldhakken verwijten. Het was maar één driftaanval. Kusje dr'op? :{}

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, heerlijk je weer in mijn draad te vinden. Je psyche in de vrouwelijke geest is onbegrensd. Voor jouw informatie, Annemijn put haar beenderlijm en -venijn uit haar gratenbaal. Ik heb haar eerder goed gekend. Op een dag gedroeg ze zich stoephoerig en ben ik mijn eigen weg gegaan. Adieu Annemijn. Tot het einde van mijn dagen zul jij mij mijn naaldhakken verwijten. Het was maar één driftaanval. Kusje dr'op? :{}
Sindsdien koester ik je naaldhakken. Ik heb er scherper door leren zien, hoe tegenstrijdig dat ook klinkt. :)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, heerlijk je weer in mijn draad te vinden. Je psyche in de vrouwelijke geest is onbegrensd. Voor jouw informatie, Annemijn put haar beenderlijm en -venijn uit haar gratenbaal. Ik heb haar eerder goed gekend. Op een dag gedroeg ze zich stoephoerig en ben ik mijn eigen weg gegaan. Adieu Annemijn. Tot het einde van mijn dagen zul jij mij mijn naaldhakken verwijten. Het was maar één driftaanval. Kusje dr'op? :{}
Sindsdien koester ik je naaldhakken. Ik heb er scherper door leren zien, hoe tegenstrijdig dat ook klinkt. :)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Overigens Mili, 'stoephoerig' is zo'n typisch mili-woord. Wat moet ik me voorstellen bij het stoephoerig gedrag van Annemijn? Ging ze aan de tippel?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, ik heb nog een paar afgetrapte stiletto's liggen. Wil ik je ze onder rembours toesturen? :lol: Annemijn kwam ik zomaar pardoes op de stoep tegen. Met een andere vriendin die ze voorttrok met haar benige vingers. Ik riep: 'Mijntje van me, wat een plezier je hier te zien!' En weet je wat ze deed? Ze liep met die nieuwe gewoon door. Een nieuw woord werd geboren: stoephoerig. :D