Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#159- Shit Happens

In mijn groene ogen wroeten zich smerige draden en stoffige spinnenwebben kleven zich vast aan mijn natte wangen, angstzweet en tranen werken als perfecte lijm voor alle gore kledder die aan mij wil blijven hangen. Deze ondergrondse parfumerie moet een uitgang hebben, ik zal die vinden, o, ja dat zeker, en uit dit vieze, stinkende schimmelige hol zal ik ontsnappen, let maar op. Ik vloek wat mannelijke geslachtsdelen bij elkaar afgewisseld met vrouwelijke, voornamelijk beginnend met de letter K. In dialoog met mijzelf heb ik altijd gelijk. En ik zeg dat ik het kan. Dat ik het red. Dat ik lief ben, zelfs zo ver komt het. Deze therapie met de geweldige naam, “Shit Happens”, laat je in de stront zakken voor het evenwicht van body en mind, zo staat het op de folder, dus ach, het leek mij wel wat. 'Je hebt ervoor gekozen,' krijs ik. 'Eigen schuld,' zegt die andere ik. 'Klotekutgeklooi!' schreeuw ik. De therapeut die in mijn ziel knijpt in dit spookkasteel noemt het de praktijk, dit hol. Het water stinkt naar zwavel, het bijt in mijn benen, een beest kronkelt tussen mijn dijen door. Ik zing dat iedereen de klere kan krijgen en dan zie ik licht. Door een spleet. En begin te janken als een kind. 'Yes,' schreeuw ik en bagger verder en duw, duw wel zo ontzettend schreeuwend hard de deur open en spoel dan naar buiten een enorme vijver in, met roze en witte waterlelies en hoor iedereen applaudisseren terwijl ik mijn beide armen de lucht in hef. 'Cut, einde shot!' hoor ik schreeuwen.

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig gevonden, ik kan me helemaal vinden in de hp. Vooral het gevloek en getier. Smerige draden in groene ogen blijf ik voor me zien (bah). Graag gelezen!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddbrug wat een mooi epistel van alle zintuigen. In een dialoog met mezelf heb ik altijd gelijk, mooie vondst! En dan je einde, echt geweldig!\\ Heel graag gelezen met een hele grote grijns, voor jou in het bijzonder, maar ook voor deze clubjes!

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi verhaal! Ik vloek wat mannelijke geslachtsdelen bij elkaar afgewisseld met vrouwelijke, voornamelijk beginnend met de letter K. Deze zin vind ik heel nice, je laat de lezer zelf invullen wat er wordt gezegd, dat heeft een vet effect. Ook het innerlijke dialoog is heel herkenbaar. Ik heb een vraag: In mijn groene ogen wroeten zich smerige draden en stoffige spinnenwebben kleven zich vast aan mijn natte wangen, angstzweet en tranen werkten als perfecte lijm voor alle gore kledder die aan mij wil blijven hangen. In mijn ogen wroeten zich draden en spinnenwebben kleven zich vast aan mijn wangen, angstzweet en tranen werkten als lijm voor alle kledder die aan mij wil blijven hangen. Welke zin vind je het fijnst om te lezen? Vet stukje, graag gelezen!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, fenomenale en oorspronkelijke invulling van de opdracht. Laat 'shit happens' nu ook een van mijn credo's zijn. Voor meer ritme zou ik zeggen: 'terwijl ik mijn beide armen de lucht in hef.' Favozin: 'Ik zing dat iedereen de klere moet krijgen en dan zie ik licht.' Van K naar C, je hebt mij weer eens ontiegelijk verrast. :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah, jij leek ook al in therapie :) , maar dan toch weer niet.
Deze therapie met de geweldige naam, “Shit Happens”, laat je in de stront zakken voor het evenwicht van body en mind, zo staat het op de folder, dus ach, het leek mij wel wat.
Toverde een vette glimlach op mijn gezicht, maar voor je het weet wordt er voor geadverteerd :D Verrassend - maar heel goed passend - slot. Met veel plezier deze scene gelezen en gezien.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddy, ...je laat me stijf van bewondering staan. Waar haal je dit opeens vandaan. Prachtig en viezig eng geschreven. Heb je ook wel eens op de kermis in zo'n spooktrein gezeten? Geraamtes in hoeken, natte lappen in je gezicht en monsterlijke geluiden in bochten.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marieke, Dank je, ja vies he, dat groen. Mw. Marie, Fijn dat je een grijns had, ik zat er helemaal in, in het verhaal toen ik het schreef.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mj, Ik vind de eerste zin viezer klinken, ik wilde door middel van bijvoegelijke naanwoorden de sitiuatie goorder( als dat een woord is) maken. Leuke reactie, dank je!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, Shit happens kan shit relativeren, dat hoop ik maar steeds. Ben blij dat jij er ook van houdt om dat te zeggen, het is een allesomvattende uitdrukking. Ik vind terwijl zo'n oetelig woord. Maar ik ga het zo hardop uitspreken, misschien heb je gelijk. Krijg nou allemaal de klere, mag ik graag uitbraken, dat lied. Maar vroeg mij af of ik niet colere had moeten schrijven.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Angus, De therapiesfeer die jij ook goed raakte in je tekst, was ook mijn eerste ingeving toen ik het onderwerp van deze week las. In een spookkasteel zal je mij nooit vinden, dus gooide het in de therapiebeweging. De laatste zin, kut of cut, komt vanwege mijn uitspraak van cut. Mijn vriend, Amerikaan en kunstenaar/filmproducent, wijst mij altijd op mijn foute uitspraak. Ik geniet ervan geoorloofd kut te zeggen in plaats van cut. Flauw maar ach. Ga er niet voor in therapie.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny, Er was eerst weerstand en toen opstand over dit onderwerp. Vandaar. Eenmaal in mijn leven ben ik in een spookhuis geweest. Nooit meer in mijn leven dus. Ik ben een anti-held.

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik een suggestie zou mogen doen, dan zou ik zeggen dat de uitdaging van iets goors schrijven, voor mij zit in het bedenken van iets goors. Een draad in deze context is altijd smerig, we zijn op een plek waar niet wordt schoon gemaakt. Dus hoe goor, smerig, stoffig of vies ik het noem, het wordt nooit smeriger dan de draad die ik inbeeld in deze context. Je kunt het goorder maken door het goorder maken. Bijvoorbeeld, in mijn ogen wroeten draden die achteruit de keel van een kadaver lijken te komen. Spinnenwebben, zo groot dat er vleermuizen in rotten, slaan zich om mijn wangen. De emulsie van mijn zweet en tranen plakt de kledder voorgoed op mijn gezicht. Als ik geen suggestie zou mogen doen, dan vond ik het leuk om erover na te denken.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Maddbrug, Wat heerlijk dat je eerst afkerig was van de opdracht en dan zoiets origineels uit je mouw schudt. :o Ik heb een heel klein zeurtje, flauw misschien, maar het moet eruit: kun je niet schrijven dat iedereen de klere KAN krijgen, dan heb je lekker drie k's achter elkaar en het bekt beter, naar mijn gevoel. :unibrow:

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddbrug, Ik heb genoten van je verhaal. De tips van Mili en Blavatski zou ik opvolgen, dat zijn nog net de puntjes op de i. :thumbsup:

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mj, Je doet een goede suggestie en het is sympathiek dat je zo meedenkt. Infeite, is dit genre niet iets dat mij enthousiast maakt. Dank je voor het meedenken en je ontzettend aardige reactie. Nancy, Dank je, en wat fijn dat je genoten heb.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marijcke, Krijg nou allemaal de klere is een liedje van Danny de Munck, een zanger. Ik begrijp je voorstel, ik ga het veranderen. Hetverbaasde mij ook dat ik dit kon schrijven, zo zie je maar weer hoe een opdracht je kan stimuleren!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Willemina, Ik ga het veranderen. Dank je. I-kat, Soms kan een mens zichzelf verbazen inderdaad!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvenmaar, Datis fijn dat je gelachen hebt! Mili, ik heb, in hef, veranderd, snapte net pas de bedoeling van je feedback.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een geweldige zinnen en wat een geweldig verhaal. Het onverwachte einde maakte het helemaal af. Wat kan jij toch mooi schrijven! :thumbsup: