Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#159 Een monsterlijk menu

De geur van mijn pis en stront is haast ondragelijk. Hoe lang zit ik hier al in deze duisternis? Het voelt als een eeuwigheid. De zware ketting om mijn been geeft geen beweging. Ik ga niet sterven in dit vochtige gat. De steen die ik de hele tijd langs de muur slijp, is scherp genoeg. Ik heb dit moment zolang als ik kon uitgesteld, maar ik zie geen andere uitweg meer. Het hemd dat ik droeg bind ik zo strak mogelijk om de onderkant van mijn been. Adem diep in. Neem de steen in mijn handen. Bijt op mijn tanden. Een hoge pieptoon suist door mijn hoofd, gemengd met fel rode beelden die mij honderden impressies tegelijk laten zien. Het is niet één film die door mijn hoofd raast, maar een hele catalogus aan ziekelijke producties. Ik voel de ketting van mijn been afgeleiden, langs het uitstekende bot. Vol afschuw schreeuw ik het uit terwijl ik een tweede poging doe. De vloer voelt ruw aan en ik schuif met armen en knieën beetje bij beetje naar voeren. Ik voel het vel schaven, echter kan me dat niets meer schelen, ik ben alle pijn voorbij. Zo nu en dan wil mijn bewustzijn wegvallen, gedachten aan mijn Elsa houden dit tegen. Eindelijk is daar een traptrede. Met de minieme kracht die ik nog bezit, til ik mezelf omhoog, trede voor trede. Het silhouet van een deur wordt zichtbaar, er schijnt licht aan de andere kant en muziek speelt. Voorzichtig open ik de deur, met een wazige blik zie ik een gedrocht aan het keukenblok staan, het draagt een bebloed schort waar tentakels onderuit komen. De muziek staat zo hard dat hij helemaal opgaat in Tommy James & The Shondells’, I think we’re alone now. Ik kruip zo snel mogelijk naar de achterkant van het keukenblok. Met mijn hand voel ik boven mij, of ik een mes kan vinden. In plaats daarvan trek ik aan de hendel van een soeppan, die met kokend water naast me op de vloer valt. Een hoofd waar bijna alle vel van afgekookt is, rolt uit de pan. ‘Elsa...?’ De muziek stopt met spelen en maakt plaats voor het geluid van slijpende messen.

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een spannend verhaal met een tragisch einde. De catalogus zin vind ik het sterkst. Goed ook dat je er toepasselijke muziek bij betrekt, daar zou je misschien nog iets meer mee kunnen spelen door het gedrocht bijvoorbeeld te laten trommelen oid. Ik vind de rol van dit personage hier nogal passief, de functie ervan lijkt me vervreemding van de situatie en het opbouwen van spanning, dat zou een foto van hem bv ook kunnen doen. Er wordt pas beweging van dit personage geimpliceert op het moment dat er een pan valt, deze zet direct te muziek uit om messen te slijpen. Dat lijkt mij geen natuurlijke handeling, zelfs niet voor een gedrocht met tentakels onder zijn schort. Ik vind het goed geschreven, graag gelezen!

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard, brrr en dan een tragisch einde, die ik als lezer kan invullen. Ik krijg visioenen van Pirates of the Caribbean. Dus goed geschreven, als het een beeld oproept. Aan jou als schrijver of dat je bedoeling was? Kleine zeurtje: deze zin: De steen die ik de hele tijd langs de muur ben het slijpen is scherp genoeg. ben het slijpen: slijp, is scherp genoeg.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@MJJ, dank voor je feedback. Er zijn inderdaad meer mogelijkheden om met het creatuur te werken. Het idee was dat hij al met de messen bezig was en 'iets' het bereiden is. @Marieke, inderdaad, arme Elsa, ze had wel nog even een "Hoofdrol" (zeer slechte woordspeling :D ) @Marie, had inderdaad wel een soort Davy Jones achtig wezen in gedachten, dus je beeld zit wel goed :)

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gatver, met afschuw gelezen, en dat bedoel ik dus als compliment. Het heeft de sfeer van The Texas Chainsaw Massacre (1993 ;) ). Goed geschreven horror.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard, ... met gepaste afschuw gelezen. Hoe krijg je zoiets voorelkaar. Toch ook weer inleven? Ik heb altijd al moeite met Dracula gehad en met het 'Spook van Vechtenstein.' Die laatste kan een mythe uit Maarssen zijn.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
geweldig des Richards, zo'n gruwelijk begin en dan een toch eigenlijk hilarisch, maar tegelijkertijd passend eind (nou zit ik natuurlijk wel de hele avond met dat deuntje in mijn hoofd ...)

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ranzige toestand weer waar ik toch van kan genieten. Het absurde en het filmische zit er weer in en jouw sterke punt, het toevoegen van muziek. :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar, hoop toch niet de Tiffany versie, dan mijn excuses! @stella, dank u, ik heb inderdaad over het kokkende water heen gelezen :D @I-kat, ik zie het ook vaak als een film voor me spelen en wat net langs komt op spotify inspireert daar weer bij :)

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard, Een beloftevol fragment. Enerzijds ben ik nieuwsgierig naar het vervolg, het voorgaande, het begin en het slot. Anderzijds weet ik niet of ik een hele film van jou zou kunnen griezelen. (ik ben zo iemand die snel naar het toilet moet wanneer ik het niet meer kan aanzien of -horen). Heel levendig geschreven. Gewoonweg super.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Sarina, je kan ook een kussen nemen en schuilen wanneer er een akelig moment is. Al hoop ik dat je een goed kussen hebt :D